Czas pracy bądź jazdy przekroczony - co robić.docx.doc

(17 KB) Pobierz

Początek formularza

Jazda do upadłego?

To pytanie zadają sobie koleżanki i koledzy za kółkiem codziennie, gdy szukają bezskutecznie stosownego miejsca na nocleg. Znalezienie takowego konkuruje już prawie z trafieniem “szóstki” w Lotka...

Przy tym wszystkim to UE i jej państwa członkowskie powinny się troszczyć o postawienie do dyspozycji stosownej ilości miejsc parkingowych. UE wypina pierś po medale za wprowadzenie “przepisów socjalnych” dla kierowców jak również przyszłe obowiązkowe szkolenia. Tylko... dyrektywa zobowiązująca państwa członkowskie do postawienia do dyspozycji stosownej ilości parkingów, gdzie moglibyśmy spędzać noce w sposób odpowiadający wyobrażeniom o ludzkiej godności pozostaje w sferze marzeń... No cóż - UE jej mieszkańców? Tego przecież nie możemy oczekiwać od euro polityków, którzy zasmakowali władzy i pieniędzy z naszych podatków...

Wbrew istniejącym poglądom polityków dotyczącym nas UE otworzyła nam w dyrektywie EG 561/2006, harmonizującej niektóre przepisy socjalne w ruchu drogowym “furtkę”: umożliwiła nam zgodną z przepisami reakcję na brak parkingów:

Wyciąg z dyrektywy (EG) Nr. 561/2006:

Artykuł 12

Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego

miejsca postoju, kierowca może odstąpić od przepisów art. 6–9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa

osób, pojazdu lub Ładunku. Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia

rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego, albo na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca

pozwalającego na postój

Ten ważny fragment zawarty jest również w zmodyfikowanej wersji dyrektywy 3820/85; daje on kierowcom możliwość poszukiwania stosownego miejsca do parkowania w wypadku przepełnienia poprzednich parkingów.

Jedna czynność jest tu niezbędna: ten dodatkowy czas jazdy/pracy musi być opisany na odwrocie “tarczki

Rada:

każdy z Was powinien tekst artykułu 12 pow. dyrektywy skopiować, wydrukować i trzymać w kabinie; wiele razy już stykaliśmy się z przedstawicielami władzy (policja), bądź uważającymi się za takich (BAG), którzy egzekwując obowiązujące prawo nie mieli o nim zielonego pojęcia...

Dół formularza

http://www.truckerhome.de/assets/images/autogen/clearpixel.gif

 

 

 

Czas pracy bądź jazdy przekroczony - co robić?

Prawodawca daje nam tu możliwość wyjścia z tego impasu. Jeśli np nie znajdziecie żadnego parkingu, szukajcie

dalej, aż znajdziecie. Jak już staniecie na parkingu, wyjmijcie tarczkę i włóżcie nową. Na odwrocie starej tarczki

napiszcie, co następuje:

“Czas pracy przekroczony: 16 godz. + ... min.

Powód: brak (wolnego) parkingu.

Art. 12 VO(EWG) 561/2006

Jeśli znajdujecie się poza terenem Unii Europejskiej (bądź krajów tzw pierwszej grupy kandydującej),

wpiszcie zamiast “Art 12...” - “Art. 9 AETR”

To powinniście - w miarę Waszych możliwości językowych - wpisać w języku zarówno kraju wyjazdu, jak i

docelowego. Wyrażenie “Czas pracy” zastąpcie w razie potrzeby wyrażeniem “Czas jazdy”.

Poniżej mała “podpora” językowa:

Niemiecki:     Arbeitszeit (Fahrzeit) überschritten:...

                     kein Parkplatz vorhanden

                     Rechtsgrundlage: VO (EWG) 561/2006

Francuski:     Temps de travail (conduit) depassé -.......

                     Pas de parking

                     Raison: VO (EWG) 561/2006

Angielski:     work - time (driving time) exceeded - ........

                     no parking found

                     Reason: VO (EWG) 561/2006

Holenderski: Werkt (Stuwende) tijd overschreed - .........................

                 Reden: geen parkeren plaats vond

                 VO (EWG) 561/2006

Włoski:        il lavoro - il tempo (che il guidando tempo) ha eccesso- ................

                 La ragione: nessuno che il parcheggiando luogo ha trovato

                 VO (EWG) 561/2006

Hiszpański:    el trabajo - tiempo (tiempo impulsor) excedió- ........

                 La razón: ningún lugar que estaciona funda

                 VO (EWG) 561/2006

Portugalski: Trabalhe - tempo (que guiando tempo) excedido - .......

                 Nenhum estacionar achou

                 VO (EWG) 561/2006

Poniżej podstawa prawna:

Artykuł 12 VO(EWG) 561/2006

Jeśli nie zagraża to bezpieczeństwu w ruchu drogowym, kierowcy jest dozwolone ,by znaleźć

stosowny parking, od tego rozporządzenia odstąpić w stopniu uzasadniającym konieczność,

by zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, pojazdu lub ładunku. Kierowca jest zobowiązany

do wpisania rodzaju i powodu ustępstwa od powyższego rozporządzenia na tarczy kontrolnej,

na wydruku tachografu cyfrowego bądź w swojej książce kontroli czasu pracy”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin