3-latki, październik(1).doc

(98 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE I DZIECI 3 – LETNICH

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ                                   W GRUPIE I DZIECI 3 – LETNICH

NA MIESIĄC – PAŹDZIERNIK

 

 

TEMATYKA :

 

  I  TYDZIEŃ  - Zakładamy akwarium!

II  TYDZIEŃ  - Bezpiecznie przechodzimy przez ulice.

III TYDZIEŃ  - Przyszła do nas jesień.

IV TYDZIEŃ  - Idziemy z wizytą na pocztę.

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Zakładamy akwarium!

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§ Rozmowa połączona z obserwacją          pt. „Akwarium”.

 

§ Rozmowa połączona z działaniem        pt. „Karmimy rybki”.

 

§ Zabawa gramatyczna „Nasze akwarium”.

 

 

 

§ Ćwiczenie oddechowe pt. „Łuski”.

 

§ Teatrzyk pacynkowy „Kłopot Jacka”.

 

 

§ Opowieść matematyczna „Rybki ze sklepu zoologicznego”.

 

 

o Dziecko potrafi określić wygląd ryby, sposób jej poruszania się i odżywiania.

 

o Próbuje sypać pokarm rybkom, przestrzega nie sypania zbyt dużej ilości pokarmu, wie o psuciu się wody.

o Próby dzielenia się doświadczeniami zebranymi w przedszkolu lub w domu podczas sprawowania opieki nad rybkami, prawidłowe stosowanie form fleksyjnych rodzajów w mowie potocznej.

o Próby zdmuchiwania łusek z chropowatej powierzchni, regulowanie oddechu.

o Przestrzeganie przed wrzucaniem do akwarium zabawek, codzienne opiekowanie się rybkami.

o Próby używania określeń : „dużo – mało” – ocena globalna, jako przygotowanie do porównywania liczebności zbiorów.

 

  

RUCHOWA

 

§ Zestaw zabaw ruchowych nr 3 (wł.) „Bawimy się z panią”.

 

§ Zabawy ruchowe :

- z elem biegu. „Rybki w stawie”

- z elem. równowagi „Mokre nogi”.

 

 

 

 

§ Rozmowy w małych zespołach w szatni.

 

o    Ćwiczenie zmysłu orientacji, przyjmowanie właściwej postawy podczas zabaw.

 

o    Swobodny bieg –  reagowanie na określony gest.

o    Przekraczanie niskich i bezpiecznych przeszkód.

 

o      Dokładne układanie odzieży w szatni – korzystanie z pomocy nauczyciela w razie kłopotów.

 

                     

 

 

 

 

ESTETYCZNA

 

§     Słuchanie piosenki „Tańcz ze mną siostrzyczko”.          

                    

§     Słuchanie zjawisk akustycznych.

 

 

§     Ludowy taniec holenderski „Tańcz ze mną siostrzyczko” wg Delcroza.   

 

§     Zabawy ze śpiewem : „Pajacyk              i laleczka”, „Różyczka”.

 

§     Słuchanie piosenki „Cicho, głośno”.

 

 

 

 

 

o       Ćwiczenie poczucia stronności : strona prawa, strona lewa.

 

o       Rozpoznawanie po odgłosie charakterystycznych cech przedmiotów: szuranie krzesłem, uderzanie łyżką itp.

o       Przedstawienie rytmu piosenki prostymi elementami ruchu.

 

o       Podejmowanie prób zbiorowego śpiewu, wyrabianie rytmiczności, pamięci muzycznej.

o       Próby rozpoznawania kontrastów dynamicznych : cicho – głośno . Umiarkowane używanie siły głosu.

 

 

ESTETYCZNA

 

§     Domalowywanie rybom „Łusek” – praca farbami klejowymi.

 

§     „Rybki do akwarium” – wycinanie konturu ryby, zamalowywanie jej powierzchni.

 

 

§     Układanie z elementów geometrycznych na temat dowolny zainspirowane oglądaniem ilustracji      z rybami.

 

o       Płynne ruchy pędzlem podczas malowania, zachowanie czystości           w miejscu pracy.

o       Bezpieczne i prawidłowe posługiwanie się nożyczkami, poznawanie elementarnych wartości wizualnych : kolor, kształt, wielkość.

 

o       Obcowanie z artystyczną ilustracją, próby odzwierciedlania wyglądu ryb

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Bezpiecznie przechodzimy przez ulice.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

 

 

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

§     Słuchanie wiersza do nauki „Światełko” I.Salach.

 

 

§     Zabawa tematyczna pt. „Na ulicy”.

 

 

§     Zabawa ortofoniczna „Pojazdy”.

 

 

 

§     Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe kółka”.

 

§     Oglądanie książeczek obrazkowych        z „Ruchem drogowym”.

 

§     Zabawa matematyczna „Samochody”.

 

 

 

 

o       Poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizatora świetlnego, utrwalenie znajomości barw. Bezpieczne zachowanie się na ulicy.

o       Odzwierciedlenie w zabawie zdobytych wiadomości, swobodne wypowiadanie się.

o       Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „tur”, „ti”, „ter”, „dzyń” poprzez naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy.

o       Umiarkowane dmuchanie na papierowe kółka zawieszone na sznurku.

 

o       Uwrażliwienie na piękno języka ojczystego poprzez obcowanie z książką.

 

o       Zapoznanie ze słowami określającymi ciężar przedmiotów : „ciężki – lekki”, porównywanie ciężaru zabawek.

 

 

 

RUCHOWA

 

 

§ Zestaw zabaw ruchowych nr 3 (wł.) (powt.) „Bawimy się z panią”.

 

§ Zabawy ruchowe :

- orientacyjno – porządkowa : „Garaż”

- z elem. równowagi „Mostek”.

 

§     Spacer ulicą Lwowską – obserwacja ruchu ulicznego.

 

 

 

 

 

o       Ćwiczenie zmysłu orientacji, przyjmowanie właściwej postawy podczas zabaw.

 

o       Bieg po sali w różnym tempie.

o       Chód po zwężonym torze prostym. 

 

o       Próby przechodzenia przez ulicę             w wyznaczonym miejscu, chodzenie lewą stroną chodnika.

 

 

 

 

ESTETYCZNA

 

 

§  Słuchanie piosenki „Tańcz ze mną siostrzyczko”. Zabawa z piosenką.

         

§     Opowieść ruchowa pt. „Na ulicy”.

 

 

§     Słuchanie zjawisk akustycznych „Na ulicy”.

 

 

§     Zabawa rytmiczna uwzględniająca różne tematy rytmiczne pt. „Auta do garażu”.

 

§     Zabawa wg Batii Strauss „Le Basque”.

 

 

 

 

 

o       Ćwiczenie poczucia stronności : strona prawa, strona lewa.

 

o       Ćwiczenie reakcji ruchowej na słowo lub akompaniament : marsz i bieg w rozsypce, rowerek leżąc, chód do tyłu.

o       Próby rozpoznawania odgłosów z  najbliższego otoczenia związanych z ruchem ulicznym :klakson, gwizdek policjanta, szum motoru, szum auta itp.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin