Plan październik.doc

(81 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Październik 2010

 

Zadania:

 

1. Zapoznanie dzieci z teatrem, oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu; wizyta w teatrze „Pinokio”.

2. Udział w zabawach teatralnych: uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

3. Rozwijanie zainteresowań plastycznych: rysowanie, malowanie, kolorowanie.

 

Tematyka: Spotkanie z teatrem. ( 11-15.10.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

III – 3

VII – 1

XIV - 5

V - 3

VI – 2

XII - 3

 

- Rozwijanie mowy i myślenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Obserwacja przyrody podczas spaceru do parku.

 

- Rozmowa z dziećmi o teatrze, wyjaśnienie dzieciom: Co to takiego jest teatr?, Kto występuje w teatrze? oraz jak należy zachować się w takim miejscu; swobodne wypowiedzi dzieci; opowiadanie przez chętne dzieci o własnych wrażeń z pobytu w teatrze. Określenie przez nauczyciela jak należy zachować się podczas wizyty w teatrze.

- Oglądanie przedstawienia „Wielka draka – abecadło bezpiecznego przedszkolaka” wystawionego przez teatr Atma z Łodzi.

Rozmowy z dziećmi na temat przedstawienia, wypowiadanie się dzieci o swoich wrażeniach.

 

- Spacer do pobliskiego parku; obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie jesiennym; zbieranie jesiennych skarbów, by wykorzystać je do dekoracji sali oraz wykonania różnych prac plastycznych.

 

- Wypowiada się na określony temat.

- Wie, co to takiego teatr oraz kto występuje w teatrze.

- Potrafi prawidłowo zachować się podczas przedstawienia.

- Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie.

- Zbiera skarby jesieni podczas spaceru w parku.

 

2.

XIV – 2, 5

III – 2, 3

IV – 2

IX – 2

- Poznanie wyglądu figury geometrycznej – trójkąta.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

 

 

- Słuchanie wiersza D Wawiłow „Trójkątna bajka- rozmowa z dziećmi na temat utworu, zapoznanie ich z nową figurą geometryczną – trójkątem; poszukiwanie kolorowych trójkątów w sali, schowanych przez nauczyciela.

- Zabawa dydaktyczna „Pomieszane figury”- segregowanie przez dzieci figur geometrycznych do odpowiednio oznaczonych pojemników.

 

- Zabawy plastyczne „Figurowe królestwo”- tworzenie kompozycji z papierowych figur; prezentacja powstałych prac, wypowiadanie się na ich temat; wywieszenie prac w kąciku plastycznym dla rodziców.

 

 

- Uważnie słucha wiersza.

- Wypowiada się na jego temat.

- Chętnie uczestniczy w zajęciach.

- Rozpoznaje trójkąt spośród innych figur.

- Segreguje figury geometryczne do odpowiednich pojemników.

- Układa kompozycje z figur.

 

3.

III – 2, 3

XIV - 2

VIII 2, 3

V – 4

XIII – 1

- Łączenie muzyki z literaturą.

 

 

 

 

 

- Porównywanie liczebności zbiorów.

 

- Opowieść słowno-muzyczna według utworu H. Bechlerowej „Trzy Małgorzatki- na tle muzyki płynącej z magnetofonu nauczyciel snuje opowieść obrazując ją odpowiednimi ruchami i dźwiękami; dzieci naśladują wykonywane ruchy i dźwięki; rozmowa z dziećmi na treści opowieści; zwrócenie uwagi na występujące w niej postacie.

 

- Ćwiczenia matematyczne „W lesie- porównywanie liczebności jesiennych zbiorów, zebranych podczas spaceru.

 

- Uczestniczy w instrumentacji utworu.

- Naśladuje ruchy podczas opowieści ruchowej.

- Wypowiada się na temat utworu.

- Rozpoznaje i nazywa jesienne skarby.

- Porównuje liczebność zbiorów.

- Stosuje słowa: mniej, więcej, tyle samo.

 

 

4.

I – 2

VII - 1

III 2, 3

IX - 2

 

- Wizyta w teatrze.

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnych.

 

- Przypomnienie dzieciom o kulturalnym zachowaniu się podczas spektaklu w teatrze oraz zasad bezpieczeństwa w czasie jazdy autokarem.

- Wyjście do teatru lalek „Pinokio” w Łodzi, na spektakl pt: „Śpiąca królewna”. Rozmowa z dziećmi o swoich wrażeniach po obejrzeniu spektaklu.

 

- Zabawy plastyczne „Śpiąca królewna”- rysowanie kredkami świecowymi, wybranej sceny z przedstawienia. Oglądanie powstałych prac oraz wywieszenie ich w kąciku plastycznym.

 

- Wie, jak należy zachować się w teatrze.

- Ogląda przedstawienie teatralne.

- Zachowuje się grzecznie w teatrze.

- Opowiada o swoich wrażeniach z teatru.

- Rysuje wybraną scenę z przedstawienia.

 

5.

III – 3

V – 1, 4

VI - 2

IX - 2

XIV 2

XII - 3

 

 

 

 

 

 

- Wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą.

 

 

 

- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

- Zapoznanie z najbliższym otoczeniem przedszkola.

- Rozwiązywanie zagadek obrazkowych na temat bajek.

- Słuchanie bajki „Czerwony Kapturek” z wykorzystaniem ilustracji; rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego tekstu; swobodne wypowiedzi dzieci. Układanie przez dzieci historyjki obrazkowej o Czerwonym Kapturku.

 

- Rysowanie po śladach rysunku liścia i kolorowanie go; prezentacja powstałych prac w kąciku plastycznym.

 

 

 

- Spacer połączony z obserwacją „Jesienne porządki wokół naszego przedszkola”- zapoznanie dzieci z budynkiem przedszkola i najbliższego otoczenia podczas spaceru; zwrócenie uwagi na prace porządkowe wykonywane w okresie jesieni.

 

- Rozwiązuje zagadki obrazkowe.

- Uważnie słucha bajki oraz wypowiada się na jej temat.

- Układa historyjkę obrazkową.

- Rysuje po śladach rysunku.

- Koloruje rysunek kredkami.

- Potrafi rozpoznać budynek przedszkola i najbliższego otoczenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

1.      Podawanie informacji o sobie – określenie swoich ulubionych zabaw, zajęć.

2.      Poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny

3.      Zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym (samodzielne sprzątanie zabawek; pomaganie w lekkich pracach domowych).

4.      Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: Moja rodzina. ( 25-29.10.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin