Plan pracy Luty.doc

(87 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Luty 2011

Zadania:

 

1.      Zapoznanie dzieci z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa dotyczących zimowych zabaw na śniegu i lodzie.

2.      Dbamy o nasze zdrowie – ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych zimą; uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

3.      Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: Bezpieczne zimowe zabawy. ( 31.01 - 04.02.2011)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 1, 3

III – 2, 3

IV – 4

V – 4

VI – 1, 5

VIII – 3

IX - 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

 

 

- Zachęcenie dzieci do wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy.

 

- Zabawa ruchowa przy piosence „Idzie zima”- ilustrowaniem ruchem usłyszanego utworu przez dzieci.

- Słuchanie opowiadania J. Wasilewskiej w oparciu o utwór „Nowe łyżwy Adama” z wykorzystaniem ilustracji.

Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego opowiadania, dzieci odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące utworu. Porządkowanie ilustracji zgodnie z treścią opowiadania.

 

- Zabawa ruchowo-naśladowcza „W co można bawić się na śniegu?”- dzieci wspólnie z nauczycielem demonstrują ruchem różne zabawy na śniegu.

- Zabawa ruchowa przy piosence „Na saneczkach”.

- Zabawa ruchowa „Zimowe sprzęty”.

 

- Zabawa dydaktyczna „Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie” praca z ilustracjami.

- Karta pracy - rozpoznanie przez dzieci bezpiecznej zabawy na śniegu oraz jej pokolorowanie.

- Uważnie słucha i wypowiada się na temat opowiadania.

- Umie dokonać właściwej oceny zachowań na podstawie ilustracji.

- Potrafi tworzyć parę oraz koło.

- Ilustruje ruchem muzykę.

- Rozpoznaje sprzęty sportowe (sanki, łyżwy, narty) na obrazkach.

- Zna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.

- Koloruje obrazek.

 

2.

I – 1, 3

III – 2, 3

IV - 3

V – 4

VI – 1, 5

IX - 2

 

- Ukazanie niebezpieczeństw groźnych podczas zabaw na śniegu.

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności manualnej.

 

- Zabawa bieżna „Saneczki”- reagowanie na określony sygnał.

- Słuchanie opowiadania J. Kusego „Trzy czerwone serca” – wypowiedzi dzieci na temat wysłuchanego utworu, uświadomienie konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabaw zimą; przestrzeganie przed ślizganiem się na zamarzniętych naturalnych zbiornikach wodnych; ukazanie konsekwencji niewłaściwych zachowań.

 

- Zajęcia plastyczne „Zabawy na śniegu”- wyrażanie swoich doświadczeń w ekspresji plastycznej, malowanie białą farbą na granatowym kartonie, oglądanie powstałych prac, wypowiedzi autorów na ich temat, zorganizowanie wystawy prac.

 

- Reaguje na umówiony sygnał.

- Uważnie słucha opowiadania oraz wypowiada się na jego temat.

- Zna bezpieczne miejsca do zabaw zimą.

- Maluje białą farbą wykonując pracę plastyczną.

 

3.

I – 1, 3

III – 2, 3

V – 4

VI – 1, 5

VIII – 1, 3

XII -3

- Umuzykalnianie dzieci.

 

 

 

 

 

 

- Obserwowanie zmian zachodzących w zimowym krajobrazie.

 

- Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych o zimowej tematyce.

- Słuchanie piosenki „Zima; omówienie treści piosenki, wypowiedzi dzieci na temat: oznak zimy i zabaw na śniegu, o których opowiada.

- Zabawa ruchowa przy piosence „Zima”- ilustrowanie ruchem poznanego utworu.

 

- Spacer do pobliskiego parku, przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu; obserwacja zmian zachodzących w zimowym krajobrazie, dokarmiane ptaków. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: „Saneczki”, „Szukaj partnera”, „Ptaszki”.

 

- Rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe.

- Uważnie słucha piosenki oraz wypowiada się na jej temat.

- Ilustruje ruchem poznaną piosenkę.

- Zna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu.

- Dostrzega zmiany w zimowym krajobrazie.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

4.

I – 1, 3

III – 2, 3

V – 4

VI – 1, 5

VIII – 1, 3

 

 

- Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi.

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Rozwiązywanie zagadek słownych o zimowych sportach.

- Słuchanie wiersza z wykorzystaniem ilustracji

J. Korczakowskiej „Kto chce jeździć razem ze mną?”–  wypowiedzi dzieci na temat zabaw na śniegu, o których była mowa w wierszu; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas korzystania z uroków zimowych zabaw.

 

- „Zimowe zabawy – opowieść ruchowa; obrazowanie opowieści odpowiednim ruchem przez dzieci.

 

- Rozwiązuje zagadki.

- Uważnie słucha wiersza.

- Układa historyjkę obrazkową do poznanego wiersza.

- Podaje przykłady sportów zimowych.

- Ilustruje opowieść ruchem.

 

5.

I – 1, 3

III – 2, 3

IV – 1, 5

IX – 2

V 4

XI - 2

 

 

 

 

- Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie ekspresji ruchowej.

- Oglądanie obrazków przedstawiających różnego rodzaju ubrania.

- Zabawa dydaktyczna „Zimowa garderoba”, wprowadzenie dzieciom pojęcia pary, rozmowa z dziećmi na temat prawidłowego ubioru podczas zimowego spaceru; segregowanie zimowej garderoby na podstawie zgromadzonych ilustracji oraz tworzenie par (rękawiczki, skarpety, buty).

- Karta pracy „Tworzenie par”- łączenie linia ciągłą rękawiczek z takimi samymi wzorami oraz ich pokolorowanie kredkami według wzoru.

 

- Improwizacja ruchowa „Bawimy się na śniegu” przy wesołej muzyce; tworzenie pary z innym dzieckiem.

 

- Rozpoznawanie i nazywanie zimowej garderoby.

- Segregowanie ubrań według pory roku.

- Potrafi wypowiedzieć się na określony temat.

- Łączy w pary rękawiczki oraz je koloruje.

- Improwizuje muzykę ruchem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Zapoznanie dzieci z pracą kucharki, zwrócenie uwagi na narzędzia jakimi się posługuje; czynnościami jakie wykonuje oraz na ubiór.

2. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez zachęcenie dzieci do spożywania owoców i warzyw.

3. Zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłku oraz podkreślenie roli właściwego odżywiania się.

4. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin