Na wiejskim podwórku.docx

(13 KB) Pobierz

Na wiejskim podwórku                           

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.       Rozmowa na temat wsi i zwierząt tam mieszkających, oglądanie ilustracji

 

2.      Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzęta?”

 

3.      Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Kaczuszki”

 

 

4.     Zabawa dydaktyczna „Zielone i żółte”

 

 

 

5.      Ćwiczenia językowe „Przeciwnie”

 

 

 

 

 

 

6.     Słuchanie opowiadania D. Niewoli „Wiosna w wiejskiej zagrodzie”

 

 

7.      Kaczuszki z waty

 

 

 

8.     Rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają zwierzęta hodowlane i egzotyczne – oglądanie ilustracji

 

9.     Zagadki o zwierzętach hodowlanych

 

 

10.  Zabawa dydaktyczna „Wiejskie podwórko”

 

 

11.   Zestaw zabaw ruchowych XXVI wg W. Sherborne

 

12.  Zabawy ruchowe:

„Chodzimy gęsiego”,

Orientacyjno – porządkowa „Kurczęta i jastrząb”, „Gdzie kto mieszka”

 

·         Zapoznanie dzieci z miejscem jakim jest wieś i ze zwierzętami tam mieszkającymi

 

 

·         Odróżnianie zwierząt hodowlanych od egzotycznych

 

·         Wypowiedzi dzieci na temat wiersza

 

 

 

·         Uważne słuchanie wiersza i reagowanie na usłyszany kolor

 

 

 

·         Dokańczanie wersów wiersza wyrazami przeciwstawnymi do podanych, np. gruby – cienki

 

 

 

 

·         Uważne słuchanie opowiadania z wykorzystaniem sylwet i ilustracji

 

 

·         Zapoznanie z nową techniką plastyczną

 

 

·         Zapoznanie z miejscami zamieszkania zwierząt

 

 

 

 

 

·         Ćwiczenie kojarzenia i łączenia faktów

 

 

 

 

·         Zapoznanie z produktami spożywczymi od zwierząt

 

·         Dziecko potrafi wymienić kilka nazw zwierząt wiejskich

 

 

 

·         Dziecko potrafi wskazać zwierzęta hodowlane i egzotyczne

 

·         Dziecko potrafi uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat.

 

·         Dziecko potrafi odpowiednio zareagować na usłyszany kolor w wierszu

 

 

·         Dziecko potrafi podać poprawny wyraz przeciwstawny

 

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi uważnie słuchać opowiadania oraz wypowiadać się na temat jego treści

 

 

·         Dziecko potrafi dokładnie wykonać swoją pracę

 

 

·         Dziecko potrafi nazwać poszczególne miejsca zamieszkania zwierząt

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi połączyć fakty z zagadki i ją odgadnąć

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić, co możemy pozyskać z danego zwierzęcia

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin