PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 - LETNICH
MAJ
TEMATYKA:
1. Wiosenne spotkania na łące.
2. Muzyczne inspiracje.
3. Spotkania z baśnią i teatrem.
4. Nasi rodzice i ich zawody.
5. Dzieci z różnych stron świata.
Praca stymulacyjna:
- doskonalenie wymowy dzieci poprzez zabawy,
- doskonalenie umiejętności cięcia papieru po linii prostej i falowanej,
- zabawy integracyjne,
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0-5
Współpraca z rodzicami:
- rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,
- prezentacja prac dzieci na gazetce grupowej,
Literatura:
· I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,
· Moje 3 lata przewodnik metodyczny,
· H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,
· J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,
· K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
· Przedszkole czterolatka- przewodnik metodyczny.
I Wiosenne spotkania na łące.
Zabawy ruchowe:
DATA
OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ
CELE OPERACYJNE
TEMATYKA
UWAGI
Poniedz.
2 maja
12.1
Rozpoznaje bociana wśród innych ptaków, naśladuje jego głos
● I. Słoneczko- zabawa orientacyjno- porządkowa. Kształty- ćwiczenia ruchowo- graficzne.
● II. Słuchanie wiersza B. Formy „ Bocianie” z wykorzystaniem ilustracji. Zabawa o-p Bocian i żaby. Czytanie całościowe wyrazów : bocian, trawa. Bocian- praca plastyczna z wykorzystaniem kół origami.
● III. Zabawa z tekstem rymowanki o wiośnie. Wymawianie tekstu z narastającym natężeniem głosu, a potem malejącym.
s. 73
9.2
Wykonuje obrazek bociana z wykorzystaniem kół origami.
3.2
Mówi wyraźnie
Wtorek
3 maja
● I.
● II.
● III. Święto Konstytucji 3 maja
Środa
4 maja
14.3
Poprawnie trzyma kredkę.
● I. Mandala wiosenna- kolorowanie wnętrza konturu, stosowanie różnych barw. Zabawa o-p Bociany.
● II. Oglądanie dużego obrazka przedstawiającego wiosenną łąkę, nazywanie zwierząt, przeliczanie. Słuchanie wiersza I. Salach Łąka. Spacer do parku, obserwacja przyrody w naturalnym środowisku, przyglądanie się owadom. Nazywanie znanych owadów.
● III. Zabawa relaksacyjna: Wspólne masowanie- według I. Biermann. Zabawa ruchowa z elementem skoku: Żabi skok.
s. 75
Wymienia nazwy przynajmniej dwóch mieszkańców łąki.
3.3
Uważnie słucha.
2.4
Samodzielnie potrafi przebrać obuwie oraz założyć wierzchnie ubranie.
1.1
1.2
Słucha poleceń nauczyciela.
Czwartek
5 maja
4.2
Szereguje obrazki według wielkości przedstawionych na nich zwierząt.
● I. Dzieci na łące- zabawa o-p. Odgłosy łąki- ćwiczenia ortofoniczne. Porównywanie wielkości zwierząt umieszczonych na obrazkach.
● II. Przeliczanie mieszkańców łąki- zabawa dydaktyczna. Zabawy na placu przedszkolnym ze zwróceniem uwagi na rosnące tam rośliny i żyjące tam zwierzęta.
● III. Motylki i kwiaty- zabawa muzyczno- ruchowa. Ćwiczenia liczbowe: Ile motyli było, ile odfrunęło?
s.77
8
Naśladuje odgłosy owadów.
13.1
Przelicza owady w zakresie 0-6
Piątek
13.2
Potrafi przeliczyć przedmioty 0- 6
● I. Ćwiczenia w liczeniu- liczenie kwiatów w pierwszym kole, potem w drugim. Rysowanie w trzecim kole tylu kwiatów, ile jest ich razem w obu kołach. Kwiatki rosną- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała.
● II. Gramy w zielone – słuchanie wiersza W. Broniewskiego. Poszukiwanie przez dzieci zielonych przedmiotów w sali. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem przyborów do zabaw w piaskownicy.
● III. Zabawa ruchowa: Przejście przez tunel kreta. Wiosenna łąka- rysowanie kredkami świecowymi.
s. 78
Magadan