Plan wynikowy - maj.odt

(29 KB) Pobierz

PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 - LETNICH

 

MAJ

 

 

TEMATYKA:

 

1.                Wiosenne spotkania na łące.

2.                Muzyczne inspiracje.

3.                Spotkania z baśnią i teatrem.

4.                Nasi rodzice i ich zawody.

5.                Dzieci z różnych stron świata.

 

 

 

Praca stymulacyjna:

-  doskonalenie wymowy dzieci poprzez zabawy,

- doskonalenie umiejętności cięcia papieru po linii prostej i falowanej,

-  zabawy integracyjne,

- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0-5

 

 

Współpraca z rodzicami:

-             rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,

-             prezentacja prac dzieci na gazetce grupowej,

 

 

 

Literatura:

·                     I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,

·                     Moje 3 lata przewodnik metodyczny,

·                     H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,

·                     J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,

·                     K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

·                     Przedszkole czterolatka- przewodnik metodyczny.

 

 

I Wiosenne spotkania na łące.

Zabawy ruchowe:

DATA

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

TEMATYKA

UWAGI

Poniedz.

2 maja

12.1

 

Rozpoznaje bociana wśród innych ptaków, naśladuje jego głos

                   I. Słoneczko- zabawa orientacyjno- porządkowa. Kształty- ćwiczenia ruchowo- graficzne.

                   II.  Słuchanie wiersza B. Formy „ Bocianie” z wykorzystaniem ilustracji. Zabawa o-p Bocian i żaby. Czytanie całościowe wyrazów : bocian, trawa. Bocian- praca plastyczna z wykorzystaniem kół origami.

                   III. Zabawa z tekstem rymowanki o wiośnie. Wymawianie tekstu z narastającym natężeniem głosu, a potem malejącym.

s. 73

 

9.2

Wykonuje obrazek bociana z wykorzystaniem kół origami.

 

 

 

3.2

Mówi wyraźnie

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

3 maja

 

 

                   I.

                   II. 

                   III.  Święto Konstytucji 3 maja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Środa

4 maja

 

14.3

Poprawnie trzyma kredkę.

                   I. Mandala wiosenna- kolorowanie wnętrza konturu, stosowanie różnych barw. Zabawa o-p Bociany.

                   II. Oglądanie dużego obrazka przedstawiającego wiosenną łąkę, nazywanie zwierząt, przeliczanie. Słuchanie wiersza I. Salach Łąka. Spacer do parku, obserwacja przyrody w naturalnym środowisku, przyglądanie się owadom. Nazywanie znanych owadów.

                   III. Zabawa relaksacyjna: Wspólne masowanie- według I. Biermann.  Zabawa ruchowa z elementem skoku: Żabi skok.

s. 75

 

12.1

Wymienia nazwy przynajmniej dwóch mieszkańców łąki.

 

 

 

3.3

Uważnie słucha.

 

 

 

2.4

Samodzielnie potrafi przebrać obuwie oraz założyć wierzchnie ubranie.

 

 

 

1.1

1.2

Słucha poleceń nauczyciela.

 

 

 

Czwartek

5 maja

4.2

Szereguje obrazki według wielkości przedstawionych na nich zwierząt.

                   I. Dzieci na łące- zabawa o-p. Odgłosy łąki- ćwiczenia ortofoniczne. Porównywanie wielkości zwierząt umieszczonych na obrazkach.

                   II. Przeliczanie mieszkańców łąki- zabawa dydaktyczna. Zabawy na placu przedszkolnym ze zwróceniem uwagi na rosnące tam rośliny i żyjące tam zwierzęta. 

                   III. Motylki i kwiaty- zabawa muzyczno- ruchowa. Ćwiczenia liczbowe: Ile motyli było, ile odfrunęło?

s.77

 

 

 

 

 

 

 

8

 

Naśladuje odgłosy owadów.

 

 

 

13.1

Przelicza owady w zakresie 0-6

 

 

Piątek

 

13.1

13.2

Potrafi przeliczyć przedmioty 0- 6

                   I. Ćwiczenia w liczeniu- liczenie kwiatów w pierwszym kole, potem w drugim. Rysowanie w trzecim kole tylu kwiatów, ile jest ich razem w obu kołach. Kwiatki rosną- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała.

                   II. Gramy w zielone – słuchanie wiersza W. Broniewskiego. Poszukiwanie przez dzieci zielonych przedmiotów w sali. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem przyborów do zabaw w piaskownicy.

                   III. Zabawa ruchowa: Przejście przez tunel kreta. Wiosenna łąka- rysowanie kredkami świecowymi.

 

s. 78

 

3.3

Uważnie słucha.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin