test2.docx

(19 KB) Pobierz

1.          Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania:

·           Wskazuje kierunki zagospodarowania terenu dla obszaru na mapie

·           Reguluje politykę przestrzenną gminy

2.          Sieć drogowo-uliczna charakteryzująca się niezawodnością:

·           Zapewnia zdolność ciągłej pracy nawet w przypadku awarii jednego elementu

·           Nie powinna mieć tzw wąskich gardeł

3.          Budowa drogi międzydzielakowej o wysokim standardzie:

·           Może wpłynąć na podział zadań przewozowych

·           Może wpłynąć na rozkład przestrzenny ruchu dla motywacji fakultatywnych

·           Może powodować ruch wzbudzony

·           Może zwiększyć pracę przewozową sieci przez zwiększenie zasięgu i odbywanych podróży

4.          Model kompensacyjno-koniunkcyjny oceny wielokryterialnej wariantów rozwoju ukł komunik:

·           Pozwala wyeliminować warianty nie spełniające nieprzekraczalnych założeń

·           Sprowadza wartości poszczególnych mierników do jednoznacznego wyniku liczbowego

·           Dopuszcza możliwość „coś za coś” przy ocenie wariantów

5.          Polityka komunikacyjna w miastach:

·           Jest najogólniejszym wyrażeniem zbioru zasad i wytycznych rozwoju systemu

·           Skupia się na całym systemie transportu miejskiego

·           Wskazuje źródła finansowe na realizację zapisów polityki

6.          Udział podróży nie pieszych w modelu relacyjnym:

·           Zależy od najmniejszej odległości między źródłem a celem podróży po sieci ruchu pieszego

·           Rośnie wraz z dystansem do pokonania

7.          Udział ruchu rowerowego wg modelu wiedeńskiego:

·           Zależy od gęstości sieci rowerowej przypadającej na 1000 mieszkańców

·           Jest funkcją liniową rosnącą dla rosnącego parametru

8.          Centrum miasta:

·           Stanowi koncentracje usług handlowych i administracyjnych

·           Skupia w sobie większość problemów komunikacyjnych miasta

·           Jest celem podróży ruchu zewnętrznego

9.          Opcja podziału zadań przewozowych „zrównoważonego rozwoju”:

·           Wspiera komunikację zbiorową

·           Jest rozsądnie restrykcyjna w stosunku do samochodu

·           Jest zgodna z zaleceniami UE

10.        W modelu Yomberga wielkość natężenia ruchu między dwoma miastami zależy od:

·           Odległości między dwoma miastami

·           Liczby pojazdów użytkowanych w obu miastach z uwzględnieniem podziału na oba miasta

11.        Układ kleszczowy:

·           Zapewnia elastyczność kompozycyjną kształtowania osiedla

·           Chroni przed ruchem tranzytowym

·           Ułatwia segregację ruchu pieszego i kołowego

12.        Podczas etapowania rozbudowy układu zaleca się:

·           Realizować w pierwszej kolejności elementy obwodowe sieci ulic

·           W pierwszej kolejności decydować się na warianty dające natychmiastowe efekty a nie po realizacji całości zamierzeń

·           Stosować metodę małych kroków

13.        Zastosowanie proporcjonalnego rozkładu ruchu:

·           Oznacza że liczba podróży między rejonami zależy tylko od produkcji i atrakcji tych rejonów

·           Jest poprawne w małych miastach

·           Upraszcza obliczenia macierzy rozkładu przestrzennego ruchu

14.        Rozkład ruchu na sieć wg modelu jednej ścieżki:

·           Można stosować przy bogatej sieci ulicznej

15.        Niedostosowanie przebiegu sieci ulic do wieźby ruchu może skutkować:

·           Przeciążeniem części ulic z wystąpieniem znacznej rezerwy przepustowości na innych ciągach

·           Dużymi relacjami skrętnymi na skrzyżowaniach

·           Skłanianiem do niezgodnego z funkcją wykorzystania ulic niższych klas przez kierowców

16.        W podziale ruchu zmotoryzowanego na komunikację zbiorową i indywidualną:

·           Uznaje się, że wybór środka zależy od propocji jakości środków

·           Do zastosowania formuły logicznej należy skalibrować parametry

17.        Dostępność centrum jest charakteryzowana przez:

·           Przepustowość sieci ulic doprowadzających ruch do centrum z uwzględnieniem wykorzystania ich przez ruch tranzytowy

·           Zdolności przewozowej komunikacji zbiorowej z uwzględnieniem wykorzystania jej na przejazdy tranzytowe

18.        Układ sieczny:

·           Zapewnia alternatywność powiązań

·           Zapewnia dogodność prowadzenia linii komunikacyjnej

·           Zapewnia możliwość objazdu

·           Zapewnia większą niezawodność od układu sięgaczowego

19.        Liczba miejsc parkingowych w centrum:

·           Mniejsza od dostępności centrum skutkuje krążeniem pojazdów po centrum szukających miejsca parkingowego

·           Mniejsza od chłonności sieci centrum skutkuje krążeniem pojazdów po centrum szukających miejsca parkingowego

·           Większa od dostępności centrum oznacza niewykorzystanie w optymalny sposób wszystkich miejsc parkingowych

·           Większa od dostępności centrum może być powodem do rezygnacji z odbycia podróży samochodem do centrum

20.        Brak sprawnej komunikacji zbiorowej w mieście:

·           Może być przyczyną zmniejszenia dostępności centrum

·           Jest przeszkodą w utrzymaniu wysokiej wartości miasat

·           Sprzyja procesowi rozlewnia się miast

 

21.        W modelu kompensacyjno-koniunkcyjnym oceny wielokryterialnej wariantów rozwoju sieci ulic, kryteria oceny:

·           O charakterze progowym pozwalają wyeliminować warianty doprowadzenia całej procedury do końca

·           Są oceniane pod względem stopnia ich spełnienia

·           Mają wagi sumujące się zawsze do 1

22.        Udział samochodu osobowego w podróżach będzie większy:

·           Dla podróży o wyższym stopniu pilności

·           Dla motywacji D-P w przypadku pracy na własny rachunek

·           Wśród osób o wyższym statusie społecznym i majątkowym

23.        Model ekstrapolacyjny do prognozowania natężeń ruchu może być stosowany:

·           Tylko dla krótkich okresów czasowych rzędu 10-15 lat

·           Tylko dla sieci istniejącej

·           Jeśli w otoczeniu nie zajdą istotne zmiany w zagospodarowaniu terenu

·           Jeśli nie zajdą istotne zmiany w sieci ulicznej

24.        Układ rastrowy:

·           Zapewnia alternatywność powiązań

·           Zapewnia dogodność prowadzenia linii komunikacyjnej

·           Zapewnia możliwość objazdu

·           Zapewnia największą niezawodność sieci

25.        Ze względu na aspekt komunikacyjny korzystne jest:

·           Utrzymanie wysokiej zawartości miasta

·           Lokalizowanie ośrodków akademickich w pobliżu przystanków linii komunikacji miejskiej

·           Rezerwacja miejsc pod parkingi strategiczne w dogodnych lokalizacjach miasta

26.        W centrum:

·           Należy zapewnić dogodny dojazd ruchu źródłowo-docelowego

·           Należy rozcinać ciągi uliczne celem redukcji ruchu tranzytowego przez obszar

·           Należy preferować ruch pieszy i niezmotoryzowany

·           Powinno się wydzielać ulice tylko dla autobusów

·           Należy zapewnić obsługę wysokoefektywną komunikacją zbiorową ruchu zewnętrznego w przypadku jego dużej zwartości

27.        Jeśli odległości miedzy stronami które trzeba połączyć z drogą o wyższej klasie są niedopuszczalne, można:

·           Próbować zastosować węzeł zwiększający odległości międzywęzłowe

·           Zastosować węzeł obejmujący obie ulice

·           Podłączyć jedną ulicę do drugiej przed węzłem

28.        Brachidacja:

·           Obrazuje się w wieźbie ruchu

·           Jest idealizacją oczekiwań połączeń użytkowników

·           Jest tendencją do powiązań od źródła do celu najkrótszą trasą

29.        W modelu grawitacyjnym funkcja oporu przestrzeni:

·           Ma postać wykładniczo potęgową

·           Opór ma wymiar czasu podróży od źródła do celu

·           Opór może mieć wymiar odległości od źródła do celu liczonej sieci

·           W szczególnym przypadku jest stała i model grawitacyjny przechodzi w proporcjonalny

·           Jest uzyskiwana w wyniku kompleksowych badań ruchu

30.        Zasadą ekologiczną kształtowania sieci drogowej jest:

·           Minimalizowanie przekroczeń miejsc konfliktowych

·           Ochrona osiedli i centrum przed ruchem tranzytowym

·           Wspieranie konkurencyjności zbiorowej w stosunku do samochodu

·           Zachowywanie reliktów dawnej sieci ulic

31.        Nie powinno się zapewniać ciągłości ulic:

·           Celem eliminacji ruchu tranzytowego

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin