Cele terapeutyczne.doc

(29 KB) Pobierz
Cele szczegółowe:

Cele szczegółowe:

1. Terapeutyczne

L.p.

Zadania

Procedury osiągania celów

Zakładane osiągnięcia

Uwagi

1.

Wzmacnianie motywacji do: aktywności poznawczej, systematycznej nauki, podejmowania zadań,

doprowadzania działań do końca.

1.      Stosowanie częstych wzmocnień pozytywnych, nagradzanie.

2.      Stwarzanie sytuacji dydaktycznych pozwalających na szybkie odniesienie sukcesu.

3.      Dopasowywanie działań do możliwości ucznia, pozwalających mu na pokonywanie własnych ograniczeń.

4.      Proponowanie prostych zadań i dzielenia na etapy zadań trudniejszych, aby stworzyć szanse doprowadzania każdej pracy do końca.

5.      Systematyczna kontrola pracy w domu i współpraca z rodziną dziecka.

6.      Rozwijanie świadomości korzyści płynących ze zdobywania wiedzy i możliwości wykorzystania jej w praktyce.

7.      Konsekwentne wyjaśnianie częstych przyczyn nieobecności ucznia w szkole.

Uczeń:

1.      Ma satysfakcje z dobrze wykonanej pracy.

2.      Podejmuje próby pokonywania trudności i osiąga lepsze wyniki w nauce.

3.      Dobrze czuje się w szkole, chętnie i aktywnie uczestniczy w lekcji.

4.      Zauważa, ze nabyte umiejętności poprawiają jakość jego życia, a wykorzystywane w praktyce pomagają mu lepiej funkcjonować.

5.      Pracuje systematycznie wiedząc, że jest konsekwentnie kontrolowany przez nauczyciela współpracującego z rodzicami.

6.      Systematyczniej uczestniczy w zajęciach szkolnych.

Nauczanie zintegrowane, zajęcia wyrównawcze, muzyka

 

Wspieranie przez nauczyciela pracy i wysiłku podejmowanego przez dziecko w celu osiągnięcia pozytywnych efektów. Indywidualizowanie pracy z dzieckiem. Wspieranie się podczas planowania pracy mocnymi stronami funkcjonowania ucznia.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin