Temat: Nauka ruchów ramion do kraula na piersiach
Cele:
Umiejętności: - Doskonalenie pracy nóg do kraula na grzbiecie
Motoryczność: Siła, koordynacja ruchowa
Wiadomości: Walory zdrowotne i sportowe pływania
Wychowawczy: Świadome uczestnictwo w doskonaleniu swoich umiejętności
Czas – 45 min.
Miejsce zajęć: pływalnia
Liczba ćwiczących: 14
Pomoce: deski, obręcze, piłeczki pingpongowe
Dozowanie
organizacyjno-metodyczne
Część I Wstępna ( przygotowawcza ) – 10 min.
1. Zorganizowanie grupy i wprowadzenie gotowości do zajęć.
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
2 min
Ustawienie w szeregu
2. Motywacja do udziału w lekcji.
Podanie tematu i zadań głównych.
1 min
3. Rozgrzewka psychomotoryczna
Ćwiczenia na lądzie
- Stojąc naprzemianstronne krążenie ramion w przód i w tył.
- W opadzie tułowia kraulowe ruchy ramion.
- W opadzie tułowia, ruch jednego ramienia ze skrętem głowy jak do wdechu. To samo drugie ramię.
Ćwiczenia w wodzie
- Zabawa „Berek” – dzieci uciekają przed berkiem pomagając sobie ramionami, odpychają się nimi od powierzchni wody.
- Zabawa „Taczki” ćwiczący kładą się na piersiach – ramiona w przodzie, nogi w rozkroku. Partnerzy chwytają za stopy ćwiczących i pchają ich do przodu – ci wykonują naprzemianstronne ruchy rąk (głowa w wodzie).
- Zabawa „Przepychanka”.
30s
3 min
1min
Ustawienie w rozsypce
Ustawienie w parach
Ćwiczący kładą się na piersiachi ujmują się stopami – na sygnał starają się przeciągnąć partnera na swoją stronę, wykonując kraulowe ruchy ramion
Część II Główna (właściwa) 30 min.
4. Kształtowanie umiejętności nawyków - doskonalenie sprawności.
- W wodzie kraulowe ruchy RR nad wodą w opadzie tułowia.
-To samo z zanurzeniem RR.
- Ruch jednego ramienia z imitacją oddechu (wdech przez skręt głowy).
To samo z drugim ramieniem, nad wodą.
Ćwiczenie powtarzamy w wodzie.
- Kraulowe ruchy RR w wodzie w marszu, w opadzie tułowia- bez oddechu i z oddechem.
- Leżenie na piersiach, głowa w wodzie, NN oparte o brzeg – kraulowe ruchu RR.
- W opadzie tułowia praca RR do kraula z deską – bez oddechu i oddechem.
- Próba przepłynięcia kilku metrów bez deski bez oddechu i z oddechem.
Ruchy nóg do kraula na grzbiecie z deską:
- ramiona w przodzie
- ramiona w górze
bez deski:
- ramiona wzdłuż tułowia
- ramiona z tyłu za głową
6 razy
10s
3 razy 10s
5s
4 min
2 razy 25m
4 razy 25m
Podział na rzędy
Cześć III Końcowa 5 min.
5. Uspokojenie organizmu.
6. Czynności organizacyjno- porządkowe.
7. Nastawienie do samodzielnych zajęć.
Przy ścianie basenu trzymają się oburącz, ćwiczący nabierają powietrza, a następnie chowają twarze do wody
i powoli wydmuchują powietrze ustami i nosem.
- zabawa „Piłka w kole” kilku ćwiczących staje w opadzie tułowia na obwodzie koła i chwyta za obręcz, która jestw środku okręgu. Starają się dmuchać na piłeczkę pingpongową
- Zebranie pomocy, sprawdzenie obecności, omówienie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących.
- Nastawienie ćwiczących do samodzielnego korzystania z pływalni w czasie wolnym.
Ustawienie po kilku w zespołach
uwus