rC-04.doc

(96 KB) Pobierz
Po prostu









C









Podsumowanie 
kategorii akcji

 



 

Części składowe języka HTML

437


















Podsumowanie kategorii akcji

Opis akcji

Akcja                 Składnia              Sekwencja klawiszy              Opis

break

break;

Esc + br

Przerywa wykonywanie pętli (for, for in, do while, while).

call

call (ujęcie);

Esc + ca

Przetwarza skrypt przypisany do ujęcia o wskazanej etykiecie. Jest to akcja odrzucona; zamiast niej należy używać akcji function.

comment

// komentarz

Esc + //

Sprawia, że wpisany tekst jest traktowany tylko jako komentarz.

continue

continue;

Esc + co

Sprawia, że Flash opuszcza pozostałe akcje w obrębie pętli i przeskakuje do miejsca, w którym następuje sprawdzanie warunku.

delete

delete zmienna;

Esc + da

Usuwa zmienną.

Podsumowanie kategorii akcji

do while

do {

instrukcje;

} while (warunek);

Esc + do

Tworzy pętlę wykonującą instrukcje, dopóki spełniony jest warunek.

duplicate MovieClip

duplicateMovieClip (ścieżka, nowanazwa, głębokość);

Esc + dm

Tworzy kopię klonu klipu filmowego.

else

else {

instrukcje;

}

Esc + el

Określa instrukcje, które mają być wykonywane w przypadku niespełnienia warunku w wyrażeniu if.

else if

else if (warunek) {

instrukcje;

}

Esc + ei

Określa instrukcje, które mają być wykonywane jako warunek alternatywny.

 

 


Opis akcji

Akcja               Składnia              Sekwencja klawiszy              Opis

evaluate

wyrażenie;

Esc + ev

Dodaje nową linię wyrażeń w oknie skryptu, umożliwiającą oszacowanie wyrażenia.

for

for (początkowe; warunek; następne) {

instrukcje;

}

Esc + fr

Tworzy pętlę wykonującą instrukcje, dopóki spełniony jest warunek. Warunek ten jest zazwyczaj licznikiem, zwiększającym lub zmniejszającym wartość z każdym wykonaniem pętli.

Podsumowanie kategorii akcji

for..in

for (iterator in obiekt) {

instrukcje;

}

Esc + fi

Tworzy pętlę wykonującą instrukcje na właściwościach obiektu lub elementach tablicy.

fsCommand

fscommand (komenda, argumenty);

Esc + fs

Wysyła komendy dla JavaScript w środowisku przeglądarki lub też do odtwarzacza Flasha, albo projektora, w celu kontrolowania przebiegu odtwarzania.

function

function nazwa (parametry) {

instrukcje;

}

Esc + fn

Definiuje wyrażenia wykonujące określone działanie w oparciu o podane parametry. Użyj tej akcji do tworzenia własnych klas i metod.

getURL

getURL (URL, okno, znienne);

Esc + gu

Wczytuje do okna przeglądarki plik o wskazanym adresie URL (pełny adres internetowy lub względna ścieżka dostępu). Udostępnia opcjonalne argumenty specyfikujące metody CGI GET lub POST.

goto

gotoAndPlay (scena, ujęcie);

gotoAndStop (scena, ujęcie);

nextFrame();

previousFrame();

nextScene();

previousScene();

Esc + go

Przeskakuje do wskazanej sceny, ujęcia, numeru lub etykiety ujęcia, a następnie odtwarza od tego momentu lub przerywa odtwarzanie.

 

 


Opis akcji

Akcja                 Składnia              Sekwencja klawiszy              Opis

if

if (warunek) {

instrukcje;

}

Esc + if

Określa instrukcje przeznaczone do wykonania w przypadku spełnienia warunku.

ifFrameLoaded

ifFrameLoaded (scena, ujęcie) {

instrukcje;

}

Esc + il

Określa instrukcje przeznaczone do wykonania po wczytaniu wskazanej klatki lub sceny. Ta akcja jest odrzucona; zamiast niej powinno się używać właściwości _framesloaded.

Podsumowanie kategorii akcji

include

#include (ścieżka)

Esc + in

Dołącza skrypt z zewnętrznego dokumentu tekstowego.

loadMovie

loadMovieNum lub loadMovie (URL, poziomlubścieżka, zmienne);

Esc + lm

Wczytuje zewnętrzny plik SWF do wskazanego poziomu lub klipu filmowego. Udostępnia opcjonalne argumenty specyfikujące metody CGI GET lub POST.

loadVariables

loadVariablesNum lub loadVariables (URL, poziomlubścieżka, zmienne);

Esc + lv

Wczytuje zmienne z zewnętrznego dokumentu tekstowego do wskazanego poziomu lub klipu filmowego. Udostępnia opcjonalne argumenty specyfikujące metody CGI GET lub POST.

on

on (mouseEvent) {

instrukcje;

}

Esc + on

Określa instrukcje do wykonania po wystąpieniu danego zdarzenia myszy lub zdarzenia klawiaturowego. Manipulator on jest zawsze przypisany do klonu przycisku.

onClipEvent

onClipEvent (clipEvent) {

instrukcje;

}

Esc + on

Określa instrukcje do wykonania po wystąpieniu danego zdarzenia klipu filmowego. Manipulator onClipEvent jest zawsze przypisany do klonu klipu filmowego.

play

play();

Esc + pl

Rozpoczyna odtwarzanie filmu od bieżącej pozycji.

print

print (lokalizacja, obramowanie);

Esc + pr

Drukuje zawartość ujęć.

removeMovieClip

removeMovieClip (ścieżka);

Esc + rm

Usuwa duplikat klonu klipu filmowego.

 

 

 

 

set variable

zmienna = wartość

Esc + sv

Przypisuje wartość do zmiennej.

return

return wartość;

Esc + rt

Zwraca wartość obliczoną przez funkcję.

 

 


Opis akcji

Akcja                 Składnia              Sekwencja klawiszy              Opis

Podsumowanie kategorii akcji

setProperty

setProperty (ścieżka, właściwość, wartość);

Esc + sp

Przypisuje wartość do właściwości klonu klipu filmowego lub całego filmu.

startDrag

startDrag (ścieżka, wyśrodkowany, L, T, R, B);

Esc + dr

Sprawia, że wskazany klip filmowy podąża za wskaźnikiem myszy.

stop

stop();

Esc + st

Wstrzymuje odtwarzanie.

stopAllSounds

stopAllSounds();

Esc + ss

Przerywa odtwarzanie wszystkich dźwięków.

stopDrag

stopDrag();

Esc + sd

Sprawia, że klip filmowy przestaje podążać za wskaźnikiem myszy, co było spowodowane użyciem akcji startDrag.

tellTarget

tellTarget (ścieżka) {

instrukcje;

}

Esc + tt

Określa instrukcje do wykonania w...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin