Opis Romet 50T1 i 50TS1.doc

(479 KB) Pobierz
Romet 50T1 i 50TS1

Romet 50T1 i 50TS1

 

 

Model 50T1 powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe.

W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa.Zastosowano takze nowy 3 biegowy silnik o zwiekszonej mocy.

Na bazie tego modelu powstał takze model usportowiony - 50TS1. W odróznieniu od wersji podstawowej posiadał wysoko umieszczony tłumik tylni, krótki przedni błotnik oraz wšskš niskš "sportowš" kierownicę. Ciekawym rozwišzaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni.( kazda półka rozbierana osobno). Pózniejsze modele posiadały znany juz z komar widelecz rozbierna tylko górną półką.

 

 

Dane techniczne:

 

Silnik:

Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopien sprężania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

 

 

Gaźnik:

Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy.

 

Sprzęgło:

Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

 

Skrzynia biegów:

trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

 

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

 

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.

Stosowane barwy nadwozia: zielona, czerwona, niebieska, żółta

 

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

 

Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkladką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.

 

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W. Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny

 

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 9,0 l

 

Cieżar:

Ciężar własny 63 kg, cieżar max 150 kg

 

Zużycie paliwa:

2,8 l/100 km przy 40 km/h

 

Wskaźniki:

Zdolność pokonywania wzniesień 25%,

Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T

Szybkość maksymalna 40 km/h,

Szybkość użytkowa 40 km/h

 

Wyposażenie:

Komplet narzędzi, pompka do opon

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin