ABBYY Lingvo x3 Mobile to nowoczesny i obszerny słownik przeznaczony do urządzeń mobilnych. Zawiera słowniki przeznaczone dla 8 różnych języków i oferuje funkcje takie, jak tłumaczenie i definiowanie słowników uniwersalnych, zbiorów wyrażeń i zwrotów, słowników szkolnych oraz słowników wielokulturowych.
Komputery Pocket PC z systemem Windows Mobile:
System operacyjny
System operacyjny Microsoft® Windows Mobile™ 6.1/6.0/5.0/Mobile 2003 SE/Mobile 2003
Wymagania dotyczące pamięci
7 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików; 9 MB pamięci wewnętrznej do wykonywania aplikacji; 5–46 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do tłumaczenia słów w dowolnej formie (innej niż forma początkowa); do 320 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików dźwiękowych; 150 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików słownika; 3 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików słownika ABBYY Lingvo Tutor;
Aplikacja do synchronizacji stacjonarnego komputera PC i urządzenia (dostarczona z urządzeniem).
Smartfony z systemem Windows Mobile:
6 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików; 9 MB pamięci wewnętrznej do wykonywania aplikacji; 5–46 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do tłumaczenia słów w dowolnej formie (innej niż forma początkowa); do 320 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików dźwiękowych; do 150 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików słownika; 3 MB (pamięć wewnętrzna lub karta pamięci) do przechowywania plików słownika ABBYY Lingvo Tutor;
Uwaga: Aplikacja do synchronizacji stacjonarnego komputera PC i urządzenia (dostarczona z urządzeniem).
Urządzenia z systemem Symbian:
Symbian S60 Edycja 3;
1 MB pamięci wewnętrznej dla plików aplikacji (konsola) i do wykonywania programuDo 150 MB pamięci wewnętrznej lub na karcie pamięci do przechowywania plików słownikaDo 320 MB na karcie pamięci do przechowywania plików dźwiękowych
* W przypadku braku miejsca na dysku kreator instalacji poinformuje, ile miejsca należy zwolnić w pamięci wewnętrznej urządzenia lub na karcie pamięci, aby instalacja zakończyła się powodzeniem.
Uwaga:Praca z językiem chińskim wymaga zainstalowania w urządzeniu obsługi czcionek znakowych. Obsługa słowników chińskich w aplikacji wymaga dodatkowych 25 MB przestrzeni dyskowej (w pamięci wewnętrznej lub na karcie pamięci) na instalację wymaganych czcionek.
Wybór producenta i modelu urządzenia
Podczas instalowania programu ABBYY Lingvo x3 Mobile w urządzeniu należy podać następujące dane:
Następnie należy kliknąć przycisk Dalej i postępować zgodnie z instrukcjami programu instalacyjnego ABBYY Lingvo x3 Mobile.
Wybór typu systemu operacyjnego urządzenia
W przypadku problemów z określeniem producenta i nazwy urządzenia, podaj typ zainstalowanego w nim systemu operacyjnego:
Po wybraniu typu systemu operacyjnego kliknij przycisk Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami programu instalacyjnego ABBYY Lingvo x3 Mobile.
Aby sprawdzić, jaki system operacyjny znajduje się w urządzeniu, odwiedź witrynę internetową producenta lub odpowiednią stronę encyklopedii Wikipedia. W encyklopedii Wikipedia można sprawdzić następujące strony:
· W przypadku systemu operacyjnego Windows Mobile można sprawdzić sekcję Versions (Wersje) na stronie http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mobile, rozpoczynając od wersji Pocket PC 2003;
· Informacje na temat platformy Symbian 60 Edycja 3 można znaleźć na stronie http://en.wikipedia.org/wiki/Series_60 w sekcji Telephone Models (Modele telefonów), rozpoczynając od części S60 3rd Edition (S60 Edycja 3);
Lista systemów operacyjnych, które nie są obsługiwane przez program ABBYY Lingvo x3 Mobile:
· Pocket PC 2002;
· Symbian OS (seria 60 2.x i wcześniejsze);
· Symbian OS (platforma UIQ 2.x i wcześniejsze);
· Palm OS.
Jeżeli automatyczna instalacja programu ABBYY Lingvo x3 Mobile w telefonie z systemem Symbian S60 Edycja 3 nie powiodła się, program można zainstalować ręcznie.
Ostrzeżenie! Ta opcja jest niedostępna w urządzeniach działających pod kontrolą systemu Windows Mobile.
Instalowanie programu ABBYY Lingvo x3 Mobile z oprogramowaniem służącym do synchronizacji smartfonu z komputerem PC
Uwaga: Domyślnie pliki instalacyjne programu ABBYY Lingvo x3 Mobile są instalowane w folderze <litera napędu:>\Program Files\ABBYY Lingvo x3 Mobile\ na komputerze PC.
· karty pamięci do folderu "<litera napędu:>\Data\ABBYY Lingvo" jeżeli ABBYY Lingvo zainstalowane jest na karcie pamięci;
· pamięci telefonu do folderu "<litera napędu:>\Data\ABBYY Lingvo" jeżeli ABBYY Lingvo zainstalowane jest w pamięci telefonu.
Instalowanie programu ABBYY Lingvo x3 Mobile bez oprogramowania służącego do synchronizacji smartfonu z komputerem PC
Odpowiedzi na pytania dotyczące używania aplikacji można znaleźć w następujących źródłach:
· Pomoc programu ABBYY Lingvo x3 Mobile
· Witryna pomocy technicznej: http://www.Lingvo.com/support/
· Dział pomocy firmy ABBYY
Dział pomocy
Uwaga: Pomoc jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Rejestracji można dokonać na naszej stronie: http://registration.abbyy.com/.
W celu zapewnienia użytkownikowi fachowych porad, dział pomocy technicznej będzie potrzebował następujących informacji:
· Pełna nazwa
· Nazwa firmy
· Telefon (faks, e-mail)
· Numer seryjny Twojej kopii programu (jeżeli dotyczy)
· Numer wersji (patrz menu O programie w urządzeniu)
· Ogólny opis problemu oraz pełny tekst komunikatu o błędzie (jeśli został wyświetlony)
· Typ urządzenia
· Numer IMEI Twojego urządzenia mobilnego (uzyskasz go po wybraniu znaków *#06#)
· Wersja systemu operacyjnego urządzenia
· Wszystkie dodatkowe informacje uważane za istotne
W przypadku nieudanej instalacji aplikacji w urządzeniu należy wysłać plik raportu wraz z żądaniem obsługi ze strony działu pomocy technicznej.
Tworzenie pliku raportu:1. Na komputerze PC otwórz folder <folder instalacyjny>ABBYY Lingvo x3 Mobile2. Uruchom plik Ainfo.exe znajdujący się w tym folderze.3. W wyświetlonym oknie dialogowym kliknij opcję Wyślij... 4. Plik raportu Ainfo.cab zostanie dołączony do wiadomości. W wiadomości należy podać numer seryjny produktu i opisać problem, po czym wysłać wiadomość do firmy ABBYY.
Uwaga: Plik raportu można zapisać na dysku twardym i wysłać go w późniejszym czasie. Aby wykonać to działanie, w wyświetlonym oknie dialogowym kliknij opcję Zapisz...
isseau