wymiana tarcz, montaż chromowanych obwódek-FIAT PUNTO.pdf

(352 KB) Pobierz
Zegary w mk1
chromowanych obwódek
Zegary w mk1 - wymiana tarcz, monta
chromowanych obwódek
wymiana tarcz, montaż
Model 176 - czyli mk1
czyli mk1
·
Na początku najprostsza czynność
on przykręcony dwoma śrubami, do odkr
mnie akurat posłużył taki, który otrzymałem w zestawie do samodzielnego zło
tku najprostsza czynność, a mianowicie wymontowanie zestawu wska
śrubami, do odkręcenia których potrzebujemy klucz sze
ył taki, który otrzymałem w zestawie do samodzielnego zło
, a mianowicie wymontowanie zestawu wskaźników. Jest
cenia których potrzebujemy klucz sześciokątny -
ył taki, który otrzymałem w zestawie do samodzielnego złożenia biurka
Po odkręceniu zestawu należy go lekko wysun
zostać rozłączona linka od prędko
Następnie odczepiamy 4 kostki oznaczaj
foto poniżej). Ukażą nam się ze
ży go lekko wysunąć, możemy czuć pewien opór poniewa
czona linka od prędkościomierza.
pnie odczepiamy 4 kostki oznaczając je w jakiś sposób (miejsce podłą
ę zegary jak na foto poniżej:
pewien opór ponieważ musi
sposób (miejsce podłączenia kostek na
Tył tych zegarów wygląda tak:
ąda tak:
803474643.003.png 803474643.004.png
Widać tu 4 miejsca podłączenia kostek, o których wspominałem wcześniej.
Kolejną rzeczą będzie rozdzielenie plastikowej szybki od samych wskaźników. W tym celu
należy podważyć jakimś śrubokrętem 3 zaczepy na górze obudowy i 4 na jej spodzie. Lepiej
zacząć od skrajnych górnych, bo schodzą z największym oporem.Jak już to rozdzielimy
otrzymamy coś takiego
803474643.005.png
Teraz zdejmujemy czarny przedni panel. Są do niego zamocowane wycięte kontrolki więc
jeśli będziemy je zmieniać na ten sam kolor co tarcze, to je zamieniamy od razu. Zdjęty
przedni panel wygląda tak:
803474643.006.png
Jeśli mamy chrom-obwódki zabieramy się za montaż - dzięki koledze MARCINO są one
przygotowane tak, że wystarczy tylko odlepić pasek zabezpieczający taśmę dwustronną i
przykleić w odpowiednim miejscu.
803474643.001.png
Żeby wymienić tarcze niestety konieczne jest zdjęcie wskazówek. W tym celu należy
najpierw wyjąć bolce podtrzymujące wskazówki w dolnych pozycjach i dokładnie
zapisać/zapamiętać/sfotografować pozycję spoczynku każdej ze wskazówek. Unikniecie w
ten sposób kilkukrotnego zdejmowania i zakładania zestawu, w celu poprawnego ustawienia
wskazówek, co w moim przypadku niestety było konieczne. Najlepiej najpierw zdejmować
czarne nakładki na osie wskazówek, a dopiero potem same wskazówki. Mogą dość ciężko
schodzić, u mnie nie obyło się bez podważenia śrubokrętem. Ważna uwaga: wskazówki
obrotmierza i prędkościomierza dodatkowo mają małe przeciwwagi, na które musimy uważać
żeby ich nie zgubić. Po zdjęciu wskazówek wygląda to tak:
803474643.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin