luty2k11.doc

(107 KB) Pobierz

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC LUTY 2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

II. Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali

    rycerze

III. Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu

- Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych

- Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy

- Rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarze: ciężar i długość/szerokość

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

W księgarni i w aptece

I.

·         „Na zakupy”- rozmowa na temat różnorodności i specyfikacji sklepów, w odwołaniu do doświadczeń dzieci.

·         „W sklepie”- wysłuchanie wiersza Iwony Salach; zwrócenie uwagi na zasady dobrego wychowania.

·         „Znajdź parę do tańca”- zabawa muzyczno-ruchowa.

II.

·         Bęcek i wyprawa do sklepu- wysłuchanie opowiadania z „Książki”; rozmowa o bohaterach utworu oraz własnych doświadczeniach dzieci.

·         „Przypominajka”- sporządzenie rysunków produktów, które zakupiły dzieci z opowiadania.

III.

·         „Czas na zakupy”- zabawa rytmiczna.

 

Obszar 1 p. 1, 2, 3

 

 

Obszar 3 p. 3

 

 

Obszar 8 p. 2

Obszar 5 p. 4

 

Obszar 14 p. 5

 

 

Ile to kosztuje?

I.

·         „Kółko graniaste”- zabawa rytmiczna.

·         „Monety i banknoty”- przygotowanie banknotów i bilonu do zabawy w sklep; ozdobienie kartoników kredkami według własnego pomysłu.

·         „Sklep”- zorganizowanie kącika tematycznego z dostępnymi akcesoriami; odgrywanie ról sprzedawcy i klienta.

II.

·         „Na zakupy”- nauka piosenki; zabawa inscenizowana przy muzyce.

·         „Kupujemy i sprzedajemy”- spontaniczne zabawy tematyczne w kąciku sklepowym.

III.

·         „Pchamy wózki z zakupami”- zabawa ruchowa.

·         „Kupujemy i budujemy”- zabawa, nauka wymiany jeden do jednego.

 

 

Obszar 5 p. 4

Obszar 7 p. 1, 2

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 8 p. 1

 

 

 

 

 

 

Obszar 10 p. 1

 

Ważymy, jakie to ciężkie

I.

·         „Lekki woreczek- ciężki woreczek”- zabawa ruchowa z elementami pantomimy.

·         „Waga”- prezentacja wagi szalkowej i odważników; ważenie przedmiotów z najbliższego otoczenia.

·         „Znajdź parę do tańca”- zabawa muzyczno-ruchowa.

II.

·         „W sklepie z zabawkami”- opowiadanie niekompletne do ilustrowania.

·         „Przyjęcie towaru”- segregowanie przykładowych produktów do odpowiednich koszyków i szyldów.

III.

·         „Na zakupy”- utrwalenie piosenki; zabawa rytmiczna przy piosence.

·         „Lekkie, lżejsze”- ćwiczenia słownikowe; nauka stopniowania przymiotników na konkretach.

 

Obszar 7 p. 2

 

Obszar 5 p. 4

 

 

Obszar 8 p. 2

 

 

Obszar 3 p. 3

 

Obszar 4 p. 2

 

 

 

Obszar 8 p. 1

 

 

Mierzymy, jakie to długie

I.

·         „Kto wyżej”- zabawa ruchowa z podskakiwaniem.

·         „Paski na szaliki”- przygotowanie do dalszych zajęć; darcie kolorowego papieru na wąskie paski.

II.

·         „Który dłuższy?”- porównanie długości i szerokości szalików zgromadzonych przez nauczyciela w Sali; określanie długości za pomocą przymiotników.

·         „Szaliki”- ozdabianie pasków kartonu wydzieranką z kolorowego papieru.

III.

·         „Na zakupy”- zabawa ruchowa przy piosence.

 

Obszar 5 p. 4

 

 

Obszar 9

 

 

 

 

Obszar 4 p. 2

Obszar 13 p .5

 

Bawimy się w sklep

I.

·         „Slalom”- zabawa bieżna.

·         „Samogłoski na zakupach”- zabawa artykulacyjna; ćwiczenie prawidłowej wymowy głosek.

II.

·         „W hipermarkecie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną(stoisko-zadania do wykonania).

·         „Idziemy na zakupy”- zabawa dydaktyczna; wkładanie do koszyka tylko tych produktów, które są zapisane na kartce (czytanie globalne).

 

 

III.

·         „Kubeczkowe rytmy”- zabawa rytmiczna z wykorzystaniem kubeczków po jogurcie.

·         „Zabawa w sklep”- zabawa w kąciku tematycznym.

 

 

Obszar 3 p. 2

 

 

 

 

Obszar 5 p. 3

 

 

Obszar 4 p. 2

 

 

 

 

Obszar 7 p. 2

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny:  Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej

- Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenie się z niepowodzeniem

- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- Ćwiczenie odruchów właściwego ustawiania się w pary

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Każdy rycerz ma swoją damę

I.

·         „Dawno, dawno temu”- opowiadanie twórcze, dzieci kontynuują opowieść według własnych pomysłów

·         „Przejdź po kładce”- zabawy ruchowe, ćwiczenia równoważne

II.

·         „Królewna”- wysłuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny, rozmowa o bohaterce utworu

·         „Rycerz i królewna”- sylwety do ozdobienia

III.

·         „Szukaj swojej pary”- zabawa ruchowa, szybkie reagowanie na sygnał

·         „Księżniczki”- wykorzystanie sylwet w zabawie tematycznej

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin