Politechnik Wrocławska Wrocław 4.05.2010
Instytut Inżynierii Lądowej rok akademicki: 2009/10
Zakład Infrastruktur Transportu
Szynowego
Ćwiczenie projektowe z przedmiotu Koleje
Grupa: PN 1315-1500
Wykonał: Adam Koniuch
Sprawdził: dr inż. Jarosław Zwolski
1. Podstawa opracowania
Podstawą opracowania jest temat wydany przez Zakład Infrastruktury Transportu Szynowego Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej.
2. Zakres opracowania
Celem opracowania jest projekt budowlany linii kolejowej od stacji Jutrosin do miejscowości Ostrobudki oraz mijanki z przystankiem osobowym i punktem ładunkowym dla miejscowości Ostrobudki.
3. Dane wyjściowe
- kategoria linii: 2
- liczba torów: 2
- rodzaj trakcji: spalinowa
- Vmax= 80 km/h
- Vt= 60 km/h
- klasa techniczna torów: 3
- wariant konstrukcyjny: 3.2
- promień łuku poziomego Rmin= 600 m
- promień łuku pionowego Rmin= 5000 m
- min. długość odcinka między łukami lmin= 30 m
- min długość łuku lmin= 30 m
- max pochylenie podłużne i=10‰
- max różnice pochyleń podłużnych i=5‰
- min odcinki o stałym pochyleniu niwelety lmin= 300 m
4. Cześć opisowo-obliczeniowa projektu linii kolejowej
4.1. Zestawienie elementów w planie
Tabela 1: Zestawienie geometrii trasy w planie
OD
DO
długość
α
T
R
P
PROSTA
ŁUK
0+000,00
1+019,82
1019,82 m
-
1+743,95
724,13 m
27,6594 deg
369,26 m
1500 m
3+499,04
1755,09 m
4+910,50
1411,46 m
53,9137 deg
762,87 m
9+634,97
4724,47 m
Skrzyżowania kolei z drogami samochodowymi:
- projektowany przejazd kolejowy strzeżony obsługiwany na miejscu w km 1+869,82
- projektowany przejazd kolejowy niestrzeżony w km 3+129,90
- projektowany przejazd kolejowy niestrzeżony w km 6+000,00
- projektowany przejazd kolejowy niestrzeżony w km 7+413,58
Przepusty:
- projektowany przepust w km 2+074,52
- projektowany przepust w km 2+561,29
- projektowany przepust w km 3+750,28
- projektowany przepust w km 4+306,66
- projektowany przepust w km 9+299,88
4.2. Zestawienie elementów w profilu
Tabela 2: Zestawienie geometrii trasy w profilu
Wzniesienie
Poziom
Spadek
L [m]
i [‰]
Δh [m]
l [m]
2+061,37
2061,37
5,0
10,31
3+622,24
rozana87