projekt_kolej.doc

(157 KB) Pobierz
1

Politechnik Wrocławska                                                                                    Wrocław 4.05.2010

Instytut Inżynierii Lądowej                                                                      rok akademicki: 2009/10

Zakład Infrastruktur Transportu

Szynowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie projektowe z przedmiotu Koleje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupa: PN 1315-1500

Wykonał: Adam Koniuch

Sprawdził: dr inż. Jarosław Zwolski

1.      Podstawa opracowania

Podstawą opracowania jest temat wydany przez Zakład Infrastruktury Transportu Szynowego Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej.

2.      Zakres opracowania

Celem opracowania jest projekt budowlany linii kolejowej od stacji Jutrosin do miejscowości Ostrobudki oraz mijanki z przystankiem osobowym i punktem ładunkowym dla miejscowości Ostrobudki.

3.      Dane wyjściowe

- kategoria linii: 2

- liczba torów: 2

- rodzaj trakcji: spalinowa

- Vmax= 80 km/h

- Vt= 60 km/h

- klasa techniczna torów: 3

- wariant konstrukcyjny: 3.2

- promień łuku poziomego Rmin= 600 m

- promień łuku pionowego Rmin= 5000 m

- min. długość odcinka między łukami lmin= 30 m

- min długość łuku lmin= 30 m

- max pochylenie podłużne i=10‰

- max różnice pochyleń podłużnych i=5‰

- min odcinki o stałym pochyleniu niwelety lmin= 300 m

4.      Cześć opisowo-obliczeniowa projektu linii kolejowej

4.1.                        Zestawienie elementów w planie

 

Tabela 1: Zestawienie geometrii trasy w planie

OD

DO

długość

α

T

R

P

PROSTA

ŁUK

0+000,00

1+019,82

1019,82 m 

-

-

-

-

-

1+019,82

1+743,95

-

724,13 m 

27,6594 deg

369,26 m 

1500 m 

 

1+743,95

3+499,04

1755,09 m 

-

-

-

-

-

3+499,04

4+910,50

-

1411,46 m 

53,9137 deg

762,87 m 

1500 m 

 

4+910,50

9+634,97

4724,47 m 

-

-

-

-

-

 

Skrzyżowania kolei z drogami  samochodowymi:

- projektowany przejazd kolejowy strzeżony obsługiwany na miejscu w km 1+869,82

- projektowany przejazd kolejowy niestrzeżony w km 3+129,90

- projektowany przejazd kolejowy niestrzeżony w km 6+000,00

- projektowany przejazd kolejowy niestrzeżony w km 7+413,58

              Przepusty:

              - projektowany przepust w km 2+074,52

              - projektowany przepust w km 2+561,29

              - projektowany przepust w km 3+750,28

              - projektowany przepust w km 4+306,66

              - projektowany przepust w km 9+299,88

 

 

 

 

 

4.2.                        Zestawienie elementów w profilu

 

Tabela 2: Zestawienie geometrii trasy w profilu

OD

DO

Wzniesienie

Poziom

Spadek

L [m]

i []

Δh [m]

l [m]

L [m]

i []

Δh [m]

0+000,00

2+061,37

2061,37

5,0

10,31

-

-

-

-

2+061,37

3+622,24

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin