Jak odzyskać system Windows XP, którego nie można uruchomić z powodu uszkodzenia rejestru.rtf

(18 KB) Pobierz

Zobacz jakich produktów dotyczą zawarte w tym artykule porady.

Numer ID artykułu              :              307545

Ostatnia weryfikacja              :              24 maja 2006

Weryfikacja              :              10.1

Ten artykuł został opublikowany wcześniej pod numerem PL307545

Na tej stronie

StreszczenieStreszczenie

Więcej informacjiWięcej informacji

Część pierwszaCzęść pierwsza

Część drugaCzęść druga

Część trzeciaCzęść trzecia

Część czwartaCzęść czwarta

Materiały referencyjneMateriały referencyjne

Streszczenie

W tym artykule opisano sposób odzyskiwania systemu Windows XP, który nie uruchamia się z powodu uszkodzenia rejestru. Opisana procedura nie gwarantuje pełnego przywrócenia poprzedniego stanu systemu, ale powinna umożliwić odzyskanie danych.

 

Ostrzeżenie: Procedury opisanej w tym artykule nie należy stosować na komputerze z zainstalowanym systemem operacyjnym w wersji OEM. Na gałęzi systemowej w instalacjach OEM tworzone są hasła i konta użytkowników, które wcześniej nie istniały. Po zastosowaniu procedury opisanej w tym artykule może się okazać, że ponowne zalogowanie się do konsoli odzyskiwania w celu przywrócenia oryginalnych gałęzi rejestru jest niemożliwe.

 

W systemie Windows XP można naprawić uszkodzony rejestr. Uszkodzenie plików rejestru może być przyczyną pojawiania się wielu różnych komunikatów o błędach. Zobacz artykuły z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base na temat komunikatów o błędach dotyczących problemów z rejestrem.

 

W tym artykule założono, że standardowe metody odzyskiwania systemu zakończyły się niepowodzeniem i system jest niedostępny. Można korzystać wyłącznie z Konsoli odzyskiwania. Jeśli istnieje kopia zapasowa automatycznego odzyskiwania systemu (ASR), zalecana metoda przywrócenia systemu polega na użyciu tej kopii. Firma Microsoft zaleca, aby przed wykonaniem procedury opisanej w tym artykule podjąć próbę przywrócenia systemu przy użyciu kopii zapasowej ASR.

 

Uwaga: Należy się upewnić, że zmieniono wszystkie pięć gałęzi rejestru. Zastąpienie tylko jednej lub dwóch gałęzi może spowodować potencjalne problemy, ponieważ ustawienia oprogramowania i sprzętu mogą się znajdować w wielu lokalizacjach rejestru.

 

Jeśli błędy związane z uszkodzeniem rejestru powtarzają się, firma Microsoft zaleca uzyskanie i zainstalowanie poprawki, którą opisano w następującym artykule:

318159 (http://support.microsoft.com/kb/318159/PL/) Naprawa i odzyskiwanie uszkodzonego rejestru w systemie Windows XP

Ta aktualizacja znajduje się również w dodatku Service Pack 1 dla systemu Windows XP.

Powrót na górę              Powrót na górę

Więcej informacji

Przy próbie uruchomienia lub ponownego uruchomienia komputera z systemem Windows XP może pojawić się jeden z następujących komunikatów o błędzie:

Nie można uruchomić systemu Windows XP, ponieważ brakuje następującego pliku lub jest on uszkodzony: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Nie można uruchomić systemu Windows XP, ponieważ brakuje następującego pliku lub jest on uszkodzony: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SOFTWARE

Stop: c0000218 {Awaria pliku Rejestru} Nie jest możliwe załadowanie przez Rejestr gałęzi (pliku): \Katalog_główny_systemu\System32\Config\SOFTWARE lub jego dziennika bądź drugiej kopii

Błąd systemu: Lsass.exe

Kod zwrócony przy próbie aktualizacji hasła wskazuje, że wartość podana jako bieżące hasło jest niepoprawna.

Procedura opisana w tym artykule korzysta z Konsoli odzyskiwania i narzędzia Przywracanie systemu. W tym artykule podano również listę wszystkich kroków, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności, aby w pełni zakończyć proces. Po zakończeniu tej procedury system powróci do stanu, który będzie bardzo zbliżony do stanu sprzed wystąpienia problemu. Jeśli kiedykolwiek wcześniej uruchomiono narzędzie NTBackup i wykonano kopię zapasową stanu systemu, nie trzeba wykonywać procedur opisanych w części drugiej i trzeciej. Można przejść od razu do części czwartej.

Powrót na górę              Powrót na górę

Część pierwsza

W części pierwszej należy uruchomić Konsolę odzyskiwania, utworzyć folder tymczasowy, wykonać kopię zapasową istniejącego rejestru w nowej lokalizacji, usunąć pliki rejestru z bieżącej lokalizacji, a następnie skopiować pliki rejestru z folderu naprawczego do folderu System32\Config. Po zakończeniu tej procedury zostanie utworzony rejestr umożliwiający uruchomienie systemu Windows XP. Utworzenie i zapisanie tego rejestru nastąpiło w trakcie początkowej instalacji systemu Windows XP. Dlatego wszelkie zmiany i ustawienia wprowadzone po zakończeniu instalacji zostaną utracone.

 

Aby ukończyć pierwszą część procedury, wykonaj następujące kroki:

1.              Włóż dysk startowy systemu Windows XP do stacji dyskietek lub dysk CD z systemem Windows XP do stacji CD-ROM, a następnie ponownie uruchom komputer.

Po pojawieniu się odpowiedniego monitu kliknij w celu zaznaczenia wszelkich opcji wymaganych do uruchomienia komputera z dysku CD.

2.              Po pojawieniu się ekranu „Zapraszamy do programu instalacyjnego.” naciśnij klawisz R, aby uruchomić Konsolę odzyskiwania.

3.              Jeśli na komputerze skonfigurowano podwójny lub wielokrotny rozruch, wybierz instalację, do której chcesz uzyskać dostęp z Konsoli odzyskiwania.

4.              Po pojawieniu się odpowiedniego monitu wpisz hasło administratora. Jeśli hasło administratora nie zostało ustalone, naciśnij po prostu klawisz ENTER.

5.              W wierszu polecenia konsoli odzyskiwania wpisz następujące polecenia, naciskając po każdym z nich klawisz ENTER:

md tmp

copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak

copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak

copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak

copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak

copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

 

delete c:\windows\system32\config\system

delete c:\windows\system32\config\software

delete c:\windows\system32\config\sam

delete c:\windows\system32\config\security

delete c:\windows\system32\config\default

 

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software

copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam

copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security

copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

6.              Wpisz polecenie exit, aby zamknąć konsolę odzyskiwania. Komputer zostanie ponownie uruchomiony.

Uwaga: W tej procedurze założono, że system Windows XP jest zainstalowany w folderze C:\Windows. Jeśli jego lokalizacja jest inna, zmień folder C:\Windows na odpowiedni folder_systemu_windows .

 

Jeśli masz dostęp do innego komputera, to aby zaoszczędzić czas, możesz skopiować tekst z kroku 2, a następnie utworzyć plik (na przykład) o nazwie „KopiaR1.txt”. Aby utworzyć ten plik, uruchom następujące polecenie w Konsoli odzyskiwania:

batch kopiar1.txt

Za pomocą polecenia batch w Konsoli odzyskiwania można kolejno przetworzyć wszystkie polecenia znajdujące się w pliku tekstowym. Korzystając z polecenia batch, nie trzeba ręcznie wpisywać tych poleceń.

Powrót na górę              Powrót na górę

Część druga

Aby wykonać procedurę opisaną w tej sekcji, należy zalogować się jako administrator lub użytkownik z uprawnieniami administracyjnymi (użytkownik, którego konto znajduje się w grupie Administratorzy). W systemie Windows XP Home Edition można zalogować się jako użytkownik z uprawnieniami administracyjnymi. Logując się jako administrator, należy najpierw uruchomić system Windows XP Home Edition w trybie awaryjnym. Aby uruchomić komputer z systemem Windows XP Home Edition w trybie awaryjnym, wykonaj następujące kroki.

 

Uwaga: Przed wykonaniem dalszych czynności należy wydrukować tę instrukcję. Przed wykonaniem dalszych kroków należy wydrukować tę procedurę, ponieważ po ponownym uruchomieniu komputera w trybie awaryjnym będzie ona niedostępna. Użytkownicy systemu plików NTFS powinni również wydrukować procedurę zamieszczoną w artykule KB309531 bazy wiedzy Knowledge Base. W kroku 7 znajduje się łącze do wspomnianego artykułu.

1.              Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Zamknij system (lub kliknij polecenie Wyłącz komputer), kliknij opcję Uruchom ponownie, a następnie kliknij przycisk OK (lub kliknij polecenie Uruchom ponownie).

2.              Naciśnij klawisz F8.

 

Na komputerze skonfigurowanym do uruchamiania wielu systemów operacyjnych należy nacisnąć klawisz F8 po pojawieniu się menu Autostart.

3.              Za pomocą klawiszy strzałek wybierz odpowiednią opcję trybu awaryjnego, a następnie naciśnij klawisz ENTER.

4.              Aby w systemie z podwójnym lub wielokrotnym rozruchem wybrać instalację, do której chcesz uzyskać dostęp, użyj klawiszy strzałek, a następnie naciśnij klawisz ENTER.

W części drugiej należy skopiować pliki rejestru z folderu ich kopii zapasowej utworzonej przy użyciu narzędzia Przywracanie systemu. Ten folder jest niedostępny z Konsoli odzyskiwania i zwykle jest niewidoczny. Przed rozpoczęciem tej procedury należy zmienić kilka ustawień, aby ten folder stał się widoczny:

1.              Uruchom Eksploratora Windows.

2.              W menu Narzędzia kliknij polecenie Opcje folderów.

3.              Kliknij kartę Widok.

4.              W obszarze Ukryte pliki i foldery zaznacz pole wyboru Pokaż ukryte pliki i foldery, a następnie wyczyść pole wyboru Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego (zalecane).

5.              Kliknij przycisk Tak w oknie dialogowym zawierającym monit o potwierdzenie wyświetlenia tych plików.

6.              Kliknij dwukrotnie dysk, na którym zainstalowany jest system Windows XP, aby wyświetlić listę folderów. Ważne jest, aby kliknąć właściwy dysk.

7.              Otwórz folder System Volume Information. Ten folder jest niedostępny i wyszarzony, ponieważ został ustawiony jako superukryty.

 

Uwaga: W tym folderze znajduje się jeden lub więcej folderów _restore {GUID}, takich jak „_restore{87BD3667-3246-476B-923F-F86E30B3E7F8}”.

 

Uwaga: Może pojawić się następujący komunikat o błędzie:

Folder C:\System Volume Information nie jest dostępny. Odmowa dostępu.

Po pojawieniu się tego komunikatu przeczytaj następujący artykuł z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base, aby uzyskać dostęp do tego folderu i kontynuować wykonywanie procedury:

309531 (http://support.microsoft.com/kb/309531/PL/) Jak uzyskać dostęp do folderu System Volume Information

8.              Otwórz folder, który nie został utworzony w danym momencie. Konieczne może się okazać kliknięcie polecenia Szczegóły w menu Widok, aby ustalić daty utworzenia poszczególnych folderów. W tym folderze może znajdować się jeden lub kilka folderów o nazwach rozpoczynających się ciągiem „RPx Są to punkty przywracania. Otwórz jeden z tych folderów, aby zlokalizować folder Snapshot.

9.              Otwórz jeden z takich folderów, aby zlokalizować podfolder Snapshot. Oto przykładowa ścieżka do folderu Snapshot:

C:\System Volume Information\_restore{D86480E3-73EF-47BC-A0EB-A81BE6EE3ED8}\RP1\Snapshot

10.              Z folderu Snapshot skopiuj następujące pliki do folderu C:\Windows\Tmp:

              _REGISTRY_USER_.DEFAULT

              _REGISTRY_MACHINE_SECURITY

              _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE

              _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM

              _REGISTRY_MACHINE_SAM

11.              Zmień nazwy plików znajdujących się w folderze C:\Windows\Tmp w następujący sposób:

              Zmień nazwę pliku _REGISTRY_USER_.DEFAULT na DEFAULT

              Zmień nazwę pliku _REGISTRY_MACHINE_SECURITY na SECURITY

              Zmień nazwę pliku _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE na SOFTWARE

              Zmień nazwę pliku _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM na SYSTEM

              Zmień nazwę pliku _REGISTRY_MACHINE_SAM na SAM

Są to kopie zapasowe plików rejestru, które zostały wykonane przez narzędzie Przywracanie systemu. Ponieważ aktualnie używany plik rejestru został utworzony przez program instalacyjny, rejestr „nie wie”, że te punkty przywracania istnieją i są dostępne. W folderze System Volume Information tworzony jest nowy folder z nowym identyfikatorem GUID, a w nim tworzony jest punkt przywracania zawierający pliki rejestru skopiowane w części pierwszej. Dlatego tak istotne jest, aby nie używać najnowszego folderu, szczególnie jeśli czas jego utworzenia jest czasem bieżącym.

 

Bieżąca konfiguracja systemu nie rozpoznaje poprzednich punktów przywracania. Aby ponownie udostępnić poprzednie punkty przywracania, należy uzyskać dostęp do poprzedniej kopii rejestru z poprzedniego punktu przywracania.

 

Pliki rejestru skopiowane do folderu Tmp w folderze C:\Windows zostaną przeniesione w celu uzyskania do nich dostępu w Konsoli odzyskiwania. Należy zastąpić nimi pliki rejestru, które aktualnie znajdują się w folderze C:\Windows\System32\Config. Domyślnie Konsola odzyskiwania ma ograniczony dostęp do folderów i nie można za jej pomocą skopiować plików z folderu System Volume Information.

 

Uwaga: W procedurze opisanej w tej sekcji założono, że na komputerze używany jest system plików FAT32.

 

Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak uzyskać dostęp do folderu System Volume Information w systemie plików NTFS, kliknij następujący numer artykułu w celu wyświetlenia tego artykułu z bazy wiedzy Microsoft Knowlede Base.

309531 (http://support.microsoft.com/kb/309531/PL/) Jak uzyskać dostęp do folderu System Volume Information

Powrót na górę              Powrót na górę

Część trzecia

W części trzeciej należy usunąć istniejące pliki rejestru, a następnie skopiować pliki rejestru utworzone przez narzędzie Przywracanie systemu do folderu C:\Windows\System32\Config:

1.              Uruchom Konsolę odzyskiwania.

2.              W wierszu polecenia wpisz następujące polecenia, naciskając po każdym z nich klawisz ENTER:

del c:\windows\system32\config\sam

 

del c:\windows\system32\config\security

 

del c:\windows\system32\config\software

 

del c:\windows\system32\config\default

 

del c:\windows\system32\config\system

 

copy c:\windows\tmp\software c:\windows\system32\config\software

 

copy c:\windows\tmp\system c:\windows\system32\config\system

 

copy c:\windows\tmp\sam c:\windows\system32\config\sam

 

copy c:\windows\tmp\security c:\windows\system32\config\security

 

copy c:\windows\tmp\default c:\windows\system32\config\default

Uwaga: Niektóre z wierszy zawinięto, aby poprawić ich czytelność.

3.              Wpisz polecenie exit, aby zamknąć konsolę odzyskiwania. Komputer zostanie ponownie uruchomiony.

Uwaga: W tej procedurze założono, że system Windows XP jest zainstalowany w folderze C:\Windows. Jeśli jego lokalizacja jest inna, zmień folder C:\Windows na odpowiedni folder_systemu_windows .

 

Jeśli masz dostęp do innego komputera, to aby zaoszczędzić czas, możesz skopiować tekst z kroku 2, a następnie utworzyć plik (na przykład) o nazwie „KopiaR1.txt”.

Powrót na górę              Powrót na górę

Część czwarta

1.              Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Wszystkie programy.

2.              Kliknij polecenie Akcesoria, a następnie kliknij polecenie Narzędzia systemowe.

3.              Kliknij polecenie Przywracanie systemu, a następnie kliknij polecenie Przywróć do poprzedniego punktu przywracania.

Powrót na górę              Powrót na górę

Materiały referencyjne

Aby uzyskać więcej informacji dotyczących korzystania z Konsoli odzyskiwania, kliknij następujące numery artykułów w celu wyświetlenia tych artykułów z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:

307654 (http://support.microsoft.com/kb/307654/PL/) JAK: Instalowanie i korzystanie z Konsoli odzyskiwania w systemie Windows XP

216417 (http://support.microsoft.com/kb/216417/PL/) Jak zainstalować Konsolę odzyskiwania systemu Windows 2000

240831 (http://support.microsoft.com/kb/240831/PL/) How to copy files from Recovery Console to removable media

314058 (http://support.microsoft.com/kb/314058/PL/) Opis konsoli odzyskiwania systemu Windows XP

Aby uzyskać więcej informacji dotyczących narzędzia Przywracanie systemu, kliknij następujące numery artykułów w celu wyświetlenia tych artykułów z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:

306084 (http://support.microsoft.com/kb/306084/PL/) JAK: Przywracanie systemu operacyjnego Windows XP do poprzedniego stanu

261716 (http://support.microsoft.com/kb/261716/PL/) System Restore removes files during a restore procedure

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin