51state-aid-pl.pdf
(
2903 KB
)
Pobierz
aid51state
Cel gry:
Każdy gracz dowodzi jedn
ą z czterech dostępnych frakcji i staje do walki o
wpływy w zniszczonych pr
zed 30-stu laty wojną nuklearną Stanach
Zjednoczonych. Celem gry
jest rozbudowa potęgi Frakcji i zgromadzenie
największej liczby Punktów
Zwycięstwa. Wygrany stanie ponad innymi i to
właśnie jego sztandar załop
ocze nad nowym krajem.
K
ażdy
gracz
losuje/
wybie
ra swo
ją
f
ederac
ję (ba
za + 3
karty
konta
ktu),
n
iewyb
rane f
ederac
je trafi
ają do
pude
łka.
Wszy
scy ot
rzymu
ją po 4
karty
z pot
asowa
nej tal
i.
Najm
łodszy
gracz
otrzy
muje ż
eton p
ierws
zego g
racza
(odda
je go
w kole
jnej tu
rze gr
aczow
i po sw
ojej
lewej
)
Ak
cje
Og
ólnie:
Gra
cze wy
konują a
kcje zgo
dnie z r
uchem
wskazó
wek.
Za
sada 3
gniazd
:
W
iele kart p
ozwala n
a gromad
zenie PZ
alb
o podkład
anie Um
ów lub Z
dobyczy,
jed
nak w żad
nym mo
mencie ro
zgrywki
nie
może zn
ajdować
się tam w
ięcej niż
3
PZ
/Zdobycz
e/Umowy
.
Wy
jątkiem
:
są
lide
rzy, 5 gnia
zd.
zeg
ara. Kon
iec gdy
wszyscy
spasują
.
Mo
żliwe a
kcje:
•
D
okonan
ie podb
oju
•
N
awiąza
nie wspó
łpracy
•
P
rzyłącze
nie loka
cji
•
P
rzebudo
wanie l
okacji
•
W
ystawi
enie/zm
iana lide
ra
•
O
drzuce
nie 2 ka
rt i pob
ranie 1
nowej
•
W
ysłanie
robotn
ika do p
racy w
lokacji
•
W
ysłanie
robotn
ika do p
racy w
lokacji p
rzeciwn
ika
Wyp
atr
ywa
nie
Doci
ąg ka
rt:
2 Gr
aczy
:
G
racz
e pob
ieraj
ą sur
owce
z
+ każ
dy z
gracz
y 1 z
akr y
t
ą ze s
tosu
3 Gr
aczy
:
St
ruktura tury:
1.
Wypatrywanie
2.
Produkcja
3.
Akcje
4.
Podliczanie PZ
5.
Czyszczenie
b
azy (
3 ro
botni
ków
i 1 że
ton x
)
U
mow
y, Lo
kacje
takż
e
p
rodu
kują
surow
ce.
A(1 z
5), B
(1 z 4
), C(1
z 4
*), A(1
z 3)
,
B(1 z
3*),
C(1 z
2)
•
W
ysłanie
robotn
ików do
ponow
nej. pra
cy w lok
acji
P
ozys
kane
zdob
ycze,
moż
na
z
amie
nić n
a suro
wce
•
W
ysłanie
2 robo
tników
po suro
wiec
•
W
ykonan
ie akcji
bohater
a (dot. B
aby Sw
ift)
+ ka
żdy z
gracz
y 1 z
akr yt
ą ze s
tosu
4 Gr
acz
y
:
W
ypr
oduk
owan
e zas
oby
trafia
ją
n
a ka
rtę ba
zy.
A(1 z
5), B
(1 z
4), C(
1 z 4
*), D(
1 z 4
*),
A(1 z
3), B
(1 z
3*), C
(1 z
3*), D
(1 z
2)
+ ka
żdy z
gracz
y 1 z
akr yt
ą ze
stosu
* do
łóż no
wą k
ar tę z
talii
Mak
syma
lnie 1
0 kar
t na r
ęce,
Pod
liczan
ie PZ
:
Grac
ze sumu
ją PZ z
a każde
go lider
a i lokac
ję
(1 PZ
) oraz
wszystk
ie PZ zg
romadz
one na
karta
ch loka
cji, lider
a i w ba
zie. Sum
ę
Zakończenie gry:
Gra kończy się w 4 fazie, gdy któryś z
graczy po podliczaniu punktów osiągnie
liczbę 30.
nadm
iar z
musz
a do
odrzu
cania
kar t
Czyszcze
nie:
Odrzucane s
ą wszystkie niewykorzys
tane żetony surowców
( surowców,
kontaktu, przebudowy, r
obotników), oraz
wszystkie że
tony z akcji z wyjątkiem
tych z ikoną
Przechowyw
ania. Gracze odbierają że
ton frakcji.
zazn
acza na
planszy
PZ. W k
ażdej tu
rze PZ
liczy
się od n
owa.
P
rzyg
otow
anie
do gr
y:
P
rod
ukc
ja
A(1 z
5), B
(1 z
4), A(
1 z 3
), B (
1 z 2
)
zdoln
ości.
Może
to b
yć
A
kcja
(zamk
nięta
;wym
aga p
ośw
ięcen
ia
A
kcje:
Do
akcji p
odboju,
przyłącz
enia, ws
półprac
y zasięg
nie
wymag
a surow
ca.
W
ymiana
lidera:
Op
łata 1 b
roń. Zy
sk: 2 PZ
. Surow
ce i PZ
um
ieszcza
ne obok
bazy.
W
ymiana
kart:
Od
rzucen
ie 2-ch k
art i do
ciągnięc
ie 1 ze
stosu.
Kar
ty:
Kar
ty ba
zy:
robo
tnika/
ów),
Prod
ukc
ja
(pr
oduk
uje
ko
ntaktu s
umują s
ię ale ni
e wolno
ich dzie
lić.
1 dla
każd
ej fr
akcji,
służą
do g
roma
dzen
ia
w faz
ie 2)
lub
C
ech
a
(dzi
ała st
ale).
Kart
y ko
ntakt
u:
Po
dbój:
Po
zagrani
u karty/
żetonu k
ontaktu
, podkła
dana
umó
w i z
doby
czy (m
ax.
3) or
az pr
oduk
uje
okre
ślon
e suro
wce
.
Kar
ty lo
kacji
:
Każd
a frak
cja o
trzym
uje 3
KK
. Kart
y
po
d np. Ka
rtę Bazy
, widoc
zna czer
wona c
zęść.
zawie
rają
zasię
g ora
z cen
ę zag
rania
.
Zd
obycz m
ożna w
ykorzys
tać w fa
zie prod
ukcji.
Odp
owiad
ają o
ne ko
loro
m ak
cji:
W
spółpra
ca:
Po
zagraniu
karty/ż
etonu w
spółpr
acy, pod
kładana
W
ysłanie
robotn
ika do
pracy w
lokac
ji:
czerw
one
- po
dbój
- zdo
bycz,
niebi
eskie
Um
ieszcza
się 1 lu
b 2 żeto
ny robo
tników
w
- zaw
arcie
umo
wy -
umo
wa, b
eżow
e -
pod
bazę, w
idoczn
a niebie
ska częś
ć.
Zys
k w faz
ie produ
kcji co
turę.
Prz
yłączen
ie:
Po
zagraniu
karty/ż
etonu p
rzyłącze
nia,
um
ieszczam
y obok
bazy. Is
totna cz
ęść środ
kowa.
lok
acji, efe
kt natyc
hmiasto
wy.
1 r
az na
turę.
przy
łączen
ie -
lokac
ja. Ka
rtę k
ontak
tu,
W
ysłanie
robotn
ików d
o pono
wnej p
racy w
moż
na w
yko
rzy
stać
tylk
o ra
z
lok
acji:
Na
leży wy
słać o 1
robotni
ka więc
ej niż by
ł za
na t
urę
(moż
na za
znac
zyć n
p.
pozo
staw
iając
na ni
ej żet
on aż
do f
azy
5).
Kar
ta lid
era:
pie
rwszym
razem
wymaga
ny.
Nie
możn
a
Kar
ta z reg
ułą prod
ukcji
p
ojawia
się z
pro
dukte
m.
Prz
ebudow
a:
Kos
zt
1 że
ton bu
dulca
+ loka
cja
prz
ebudow
ywana. M
usi się
zgadzać
co najm
niej 1
sk
orzyst
ać z lo
kacji 3
razy
w
trakci
e 1
tur
y.
W
ysłanie
robotn
ika do
lokacji
innego
Lide
ra m
ożna
mieć
1. Pie
rwsz
ego l
idera
wys
tawia
się z
a dar
mo. W
ymi
ana li
dera
gra
cza:
Wy
słany ro
botnik
przech
odzi
d
o właśc
iciela
kosz
tuje
1 bro
ń. W
ymian
a lide
ra
Zd
oby
cz
za
gryw
ana j
est je
dnor
azow
o, w
faz
ie pro
dukc
ji od
rzuca
się z
doby
cz i p
obier
a
przy
nosi
2PZ.
Może
zgro
mad
zić m
ax.
ikon
a typu.
Można
wykonać
tylko
raz
.
2
PZ za
lok
acji. Dan
a lokac
ja tylko
1 raz
n
a turę, c
zyli
5PZ
. Cec
ha lid
era
n
ie d
ział
a
prz
ebudo
wę
. Su
rowce i
PZ ze s
tarej lok
acji
ma
x. 3
ró
żne lok
acje na t
urę. Wy
konanie
akcji
nag
rodę
. Moż
na o
drzuc
ić wi
ele zd
obyc
zy..
wst
ecz
, nal
eżąc
e ju
ż ka
rty
.
P o
kład
zione o
bok baz
y. Lokac
ja z regu
łą prod
ukcji
ozn
acza się
żetone
m frakc
ji.
Wy
słanie
2 robot
ników
po sur
owiec:
Um
ow
a
pr
zynos
i zysk
co t
urę.
wym
ianie
PZ
i Zaso
by w
ędru
ją na
bazę
.
Lo
kac
ja
zgo
dnie
z op
isem
w se
kcji
wch
odzi do
gry
od
razu z
zasob
em
.
Moż
na prze
budowa
ć
tylko
1 raz
na turę
,
Po
święce
nie 2-
ch rob
otnikó
w
w za
mian
za s
urowiec
( złom,
broń, bu
dulec, p
aliwo).
Indeks s
ymboli:
Surowce:
K
arty:
- odległość lo
kacji
Cechy
lokacji:
- zabi
erz 1 żeton wy
branemu
przeciwnikow
i
- złom
,
- broń,
- paliwo,
-
- jednorazo
wo, przy wysta
wieniu
budulec,
- surowiec u
niwersalny
- robo
tnik
Kontakty:
- zasoby pr
zechowywanie
, nie odrzucan
e w
fa
zie 5
- + 3 miejsc
a na umowy/zd
obycze,
- odrzuć X
by otrzymać Y
, - każda
karta typu X d
aje Y, w
przypa
dku PZ pamięt
ać o
zasadzie
3-ch
gniaz
d
- wykon
aj akcję przebu
dowa
- dowolna k
arta z reki
- ze stosu
- wykon
aj przebudowę
nie zależnie o
d
typów kart
zasięg
uniwersaln
y:
- zdobycz
- umo
wa
- na konie
c 1 fazy, weź
ostatnią odkr
ytą kartę, jeżel
i brakuje weź z
e
stosu
- zasięg przyłą
czenia
- po spełnieniu
warunku X ot
rzymuje Y,
- skład su
rowców, przec
howuje 3
surowc
e; nie można u
kraść, wkładan
ie/
wyjmo
wanie jest za d
armo
- po zebra
niu
komple
tu otrzymasz 1
żeton 2 PZ p
ołożenie
surowc
a za darmo, wy
konanie akcji
wymaga
robotn
ika, surowców
nie można zab
rać
- zdobycz
lub umowa
- typ ka
rty
zasię
g podboju:
-zasięg współp
racy
Punkty zw
ycięstwa:
- produkcy
jna (zasoby w
fazie 2 i po
za
graniu)
- na koniec
1 fazy, weź 2
losowe i jedną
z nich odrzuć
.
- żeton
PZ
- żeton 2 PZ
inn
i gracze nie m
ogą korzystać
- zamknięta
- w
ybierz swoją
1 kartę i odrzu
ć
1 z pozostałyc
h
Auto
r pom
ocy:
Wojcie
ch ‚lb_lb
’ Żarski
w
ojciech.z
arski@gm
ail.com
*
Przygo
towano n
a podstaw
ie instruk
cji popraw
ionej.
*Wers
ja pomoc
y: 1.0
- cecha, be
z względu na s
ystem tur
- zamiast wy
brać jedną z
wyłożonych p
ociągnij 1 ze st
osu.
w
ięcej n
iż raz
tylko ż
etone
m
, wów
czas
mu
si być >
= odleg
łości lok
acji. Że
tony i k
arty
- wymaga
robotnika
Plik z chomika:
lukasz-sz3
Inne pliki z tego folderu:
51_stan_solo PL.pdf
(989 KB)
51_stan_three_cities_pl.pdf
(2460 KB)
PL_51_RULEBOOK_Master_set.pdf
(2541 KB)
51_tokens(1).pdf
(3367 KB)
51state-aid-pl.pdf
(2903 KB)
Inne foldery tego chomika:
7 Cudów Świata
A Study In Emerald
Abyss
Agricola
Alchemists
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin