51state-aid-pl.pdf

(2903 KB) Pobierz
aid51state
Cel gry:
Każdy gracz dowodzi jedn ą z czterech dostępnych frakcji i staje do walki o
wpływy w zniszczonych pr zed 30-stu laty wojną nuklearną Stanach
Zjednoczonych. Celem gry jest rozbudowa potęgi Frakcji i zgromadzenie
największej liczby Punktów Zwycięstwa. Wygrany stanie ponad innymi i to
właśnie jego sztandar załop ocze nad nowym krajem.
K ażdy gracz losuje/ wybie ra swo
f ederac ję (ba za + 3 karty konta ktu),
n iewyb rane f ederac je trafi ają do pude łka.
Wszy scy ot rzymu ją po 4 karty z pot asowa nej tal i.
Najm łodszy gracz otrzy muje ż eton p ierws zego g racza
(odda je go w kole jnej tu rze gr aczow i po sw ojej
lewej )
Ak cje
Og ólnie:
Gra cze wy konują a kcje zgo dnie z r uchem wskazó wek.
Za sada 3 gniazd :
W iele kart p ozwala n a gromad zenie PZ
alb o podkład anie Um ów lub Z dobyczy,
jed nak w żad nym mo mencie ro zgrywki
nie może zn ajdować się tam w ięcej niż 3
PZ /Zdobycz e/Umowy .
Wy jątkiem :
lide rzy, 5 gnia zd.
zeg ara. Kon iec gdy wszyscy spasują .
Mo żliwe a kcje:
D okonan ie podb oju
N awiąza nie wspó łpracy
P rzyłącze nie loka cji
P rzebudo wanie l okacji
W ystawi enie/zm iana lide ra
O drzuce nie 2 ka rt i pob ranie 1 nowej
W ysłanie robotn ika do p racy w lokacji
W ysłanie robotn ika do p racy w lokacji p rzeciwn ika
Wyp atr ywa nie
Doci ąg ka rt:
2 Gr aczy :
G racz e pob ieraj ą sur owce z
+ każ dy z gracz y 1 z akr y t ą ze s tosu
3 Gr aczy :
St ruktura tury:
1. Wypatrywanie
2. Produkcja
3. Akcje
4. Podliczanie PZ
5. Czyszczenie
b azy ( 3 ro botni ków i 1 że ton x )
U mow y, Lo kacje takż e
p rodu kują surow ce.
A(1 z 5), B (1 z 4 ), C(1 z 4 *), A(1 z 3) ,
B(1 z 3*), C(1 z 2)
W ysłanie robotn ików do ponow nej. pra cy w lok acji
P ozys kane zdob ycze, moż na
z amie nić n a suro wce
W ysłanie 2 robo tników po suro wiec
W ykonan ie akcji bohater a (dot. B aby Sw ift)
+ ka żdy z gracz y 1 z akr yt ą ze s tosu
4 Gr acz y :
W ypr oduk owan e zas oby trafia
n a ka rtę ba zy.
A(1 z 5), B (1 z 4), C( 1 z 4 *), D( 1 z 4 *),
A(1 z 3), B (1 z 3*), C (1 z 3*), D (1 z 2)
+ ka żdy z gracz y 1 z akr yt ą ze stosu
* do łóż no wą k ar tę z talii
Mak syma lnie 1 0 kar t na r ęce,
Pod liczan ie PZ :
Grac ze sumu ją PZ z a każde go lider a i lokac
(1 PZ ) oraz wszystk ie PZ zg romadz one na
karta ch loka cji, lider a i w ba zie. Sum ę
Zakończenie gry:
Gra kończy się w 4 fazie, gdy któryś z
graczy po podliczaniu punktów osiągnie
liczbę 30.
nadm iar z musz a do odrzu cania kar t
Czyszcze nie:
Odrzucane s ą wszystkie niewykorzys tane żetony surowców
( surowców, kontaktu, przebudowy, r obotników), oraz
wszystkie że tony z akcji z wyjątkiem tych z ikoną
Przechowyw ania. Gracze odbierają że ton frakcji.
zazn acza na planszy PZ. W k ażdej tu rze PZ
liczy się od n owa.
P rzyg otow anie do gr y:
P rod ukc ja
A(1 z 5), B (1 z 4), A( 1 z 3 ), B ( 1 z 2 )
432480250.050.png 432480250.061.png 432480250.072.png 432480250.083.png 432480250.001.png 432480250.002.png 432480250.003.png 432480250.004.png 432480250.005.png 432480250.006.png 432480250.007.png 432480250.008.png 432480250.009.png 432480250.010.png 432480250.011.png 432480250.012.png 432480250.013.png 432480250.014.png 432480250.015.png 432480250.016.png 432480250.017.png
zdoln ości. Może to b A kcja
(zamk nięta ;wym aga p ośw ięcen ia
A kcje:
Do akcji p odboju, przyłącz enia, ws półprac y zasięg
nie wymag a surow ca.
W ymiana lidera:
Op łata 1 b roń. Zy sk: 2 PZ . Surow ce i PZ
um ieszcza ne obok bazy.
W ymiana kart:
Od rzucen ie 2-ch k art i do ciągnięc ie 1 ze stosu.
Kar ty:
Kar ty ba zy:
robo tnika/ ów), Prod ukc ja (pr oduk uje
ko ntaktu s umują s ię ale ni e wolno ich dzie lić.
1 dla każd ej fr akcji, służą do g roma dzen ia
w faz ie 2) lub C ech a (dzi ała st ale).
Kart y ko ntakt u:
Po dbój:
Po zagrani u karty/ żetonu k ontaktu , podkła dana
umó w i z doby czy (m ax. 3) or az pr oduk uje
okre ślon e suro wce .
Kar ty lo kacji :
Każd a frak cja o trzym uje 3 KK . Kart y
po d np. Ka rtę Bazy , widoc zna czer wona c zęść.
zawie rają zasię g ora z cen ę zag rania .
Zd obycz m ożna w ykorzys tać w fa zie prod ukcji.
Odp owiad ają o ne ko loro m ak cji:
W spółpra ca:
Po zagraniu karty/ż etonu w spółpr acy, pod kładana
W ysłanie robotn ika do pracy w lokac ji:
czerw one - po dbój - zdo bycz, niebi eskie
Um ieszcza się 1 lu b 2 żeto ny robo tników w
- zaw arcie umo wy - umo wa, b eżow e -
pod bazę, w idoczn a niebie ska częś ć.
Zys k w faz ie produ kcji co turę.
Prz yłączen ie:
Po zagraniu karty/ż etonu p rzyłącze nia,
um ieszczam y obok bazy. Is totna cz ęść środ kowa.
lok acji, efe kt natyc hmiasto wy. 1 r az na turę.
przy łączen ie - lokac ja. Ka rtę k ontak tu,
W ysłanie robotn ików d o pono wnej p racy w
moż na w yko rzy stać tylk o ra z
lok acji:
Na leży wy słać o 1 robotni ka więc ej niż by ł za
na t urę (moż na za znac zyć n p.
pozo staw iając na ni ej żet on aż do f azy
5).
Kar ta lid era:
pie rwszym razem wymaga ny. Nie możn a
Kar ta z reg ułą prod ukcji p ojawia się z
pro dukte m.
Prz ebudow a:
Kos zt 1 że ton bu dulca + loka cja
prz ebudow ywana. M usi się zgadzać co najm niej 1
sk orzyst ać z lo kacji 3 razy w trakci e 1
tur y.
W ysłanie robotn ika do lokacji innego
Lide ra m ożna mieć 1. Pie rwsz ego l idera
wys tawia się z a dar mo. W ymi ana li dera
gra cza:
Wy słany ro botnik przech odzi d o właśc iciela
kosz tuje 1 bro ń. W ymian a lide ra
Zd oby cz za gryw ana j est je dnor azow o, w
faz ie pro dukc ji od rzuca się z doby cz i p obier a
przy nosi 2PZ. Może zgro mad zić m ax.
ikon a typu. Można wykonać tylko raz . 2 PZ za
lok acji. Dan a lokac ja tylko 1 raz n a turę, c zyli
5PZ . Cec ha lid era n ie d ział a
prz ebudo . Su rowce i PZ ze s tarej lok acji
ma x. 3 żne lok acje na t urę. Wy konanie akcji
nag rodę . Moż na o drzuc ić wi ele zd obyc zy..
wst ecz , nal eżąc e ju ż ka rty . P o
kład zione o bok baz y. Lokac ja z regu łą prod ukcji
ozn acza się żetone m frakc ji.
Wy słanie 2 robot ników po sur owiec:
Um ow a pr zynos i zysk co t urę.
wym ianie PZ i Zaso by w ędru ją na bazę .
Lo kac ja zgo dnie z op isem w se kcji
wch odzi do gry od razu z zasob em .
Moż na prze budowa ć tylko 1 raz na turę ,
Po święce nie 2- ch rob otnikó w w za mian
za s urowiec ( złom, broń, bu dulec, p aliwo).
Indeks s ymboli:
Surowce:
K arty:
- odległość lo kacji
Cechy lokacji:
- zabi erz 1 żeton wy branemu
przeciwnikow i
- złom ,
- broń,
- paliwo,
-
- jednorazo wo, przy wysta wieniu
budulec, - surowiec u niwersalny
- robo tnik
Kontakty:
- zasoby pr zechowywanie , nie odrzucan e w
fa zie 5
- + 3 miejsc a na umowy/zd obycze,
- odrzuć X by otrzymać Y
, - każda karta typu X d aje Y, w
przypa dku PZ pamięt ać o zasadzie 3-ch
gniaz d
- wykon aj akcję przebu dowa
- dowolna k arta z reki
- ze stosu
- wykon aj przebudowę nie zależnie o d
typów kart
zasięg uniwersaln y:
- zdobycz
- umo wa
- na konie c 1 fazy, weź
ostatnią odkr ytą kartę, jeżel i brakuje weź z e
stosu
- zasięg przyłą czenia
- po spełnieniu warunku X ot rzymuje Y,
- skład su rowców, przec howuje 3
surowc e; nie można u kraść, wkładan ie/
wyjmo wanie jest za d armo
- po zebra niu
komple tu otrzymasz 1 żeton 2 PZ p ołożenie
surowc a za darmo, wy konanie akcji wymaga
robotn ika, surowców nie można zab rać
- zdobycz lub umowa
- typ ka rty
zasię g podboju:
-zasięg współp racy
Punkty zw ycięstwa:
- produkcy jna (zasoby w fazie 2 i po
za graniu)
- na koniec 1 fazy, weź 2
losowe i jedną z nich odrzuć .
- żeton PZ
- żeton 2 PZ
inn i gracze nie m ogą korzystać
- zamknięta
- w ybierz swoją 1 kartę i odrzu ć
1 z pozostałyc h
Auto r pom ocy:
Wojcie ch ‚lb_lb ’ Żarski w ojciech.z arski@gm ail.com
* Przygo towano n a podstaw ie instruk cji popraw ionej.
*Wers ja pomoc y: 1.0
- cecha, be z względu na s ystem tur
- zamiast wy brać jedną z
wyłożonych p ociągnij 1 ze st osu.
w ięcej n iż raz tylko ż etone m , wów czas
mu si być > = odleg łości lok acji. Że tony i k arty
- wymaga robotnika
432480250.018.png 432480250.019.png 432480250.020.png 432480250.021.png 432480250.022.png 432480250.023.png 432480250.024.png 432480250.025.png 432480250.026.png 432480250.027.png 432480250.028.png 432480250.029.png 432480250.030.png 432480250.031.png 432480250.032.png 432480250.033.png 432480250.034.png 432480250.035.png 432480250.036.png 432480250.037.png 432480250.038.png 432480250.039.png 432480250.040.png
 
432480250.041.png 432480250.042.png 432480250.043.png 432480250.044.png 432480250.045.png 432480250.046.png 432480250.047.png 432480250.048.png 432480250.049.png 432480250.051.png 432480250.052.png 432480250.053.png 432480250.054.png 432480250.055.png 432480250.056.png 432480250.057.png 432480250.058.png 432480250.059.png 432480250.060.png 432480250.062.png 432480250.063.png 432480250.064.png 432480250.065.png 432480250.066.png 432480250.067.png 432480250.068.png 432480250.069.png 432480250.070.png 432480250.071.png 432480250.073.png 432480250.074.png 432480250.075.png 432480250.076.png 432480250.077.png 432480250.078.png 432480250.079.png 432480250.080.png 432480250.081.png 432480250.082.png 432480250.084.png 432480250.085.png 432480250.086.png 432480250.087.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin