kolos.doc

(55 KB) Pobierz
PYTANIA Z MARKETINGU

PYTANIA Z MARKETINGU

 

Grupa IV

 

1. Przedsiębiorstwo działające zgodnie z zasadą orientacji marketingowej w drugiej fazie cyklu życia produktu powinno zastosować dystrybucję:

b) intensywną

 

2. W przypadku posiadania przez przedsiębiorstwo lojalnych klientów, może ono liczyć na:

a) dokonywanie przez klientów większych jednorazowych zakupów

b) działanie klientów na szkodę konkurentów

c) tworzenie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu

d) zaangażowanie i współpracę ze strony klientów

 

3. Produktowa koncepcja prowadzenia działalności gospodarczej zakłada, że:

d) nabywca kupi produkt pod warunkiem, że będzie on bardzo wysokiej jakości

 

4. Głębokością asortymentu nazywamy:

a) ilość odmian produktu w ramach danej grupy produktowej

b) ilość grup asortymentowych

c) ilość form produktowych

d) ilość wersji produktowych

 

5. Jeśli w procesie dostarczania produktu mogą być użyte te same metody sprzedaży i kanały zbytu, to wówczas mamy doczynienia ze zwartością:

a) wertykalną

b) dystrybucyjną

c) logistyczną

d) funkcjonalno-użytkową

 

6. Produktem formalnym nazywamy:

a) korzyści podstawowe wraz z grupą korzyści uzupełniających

b) elementy wzbogacające ofertę produktową

c) zmienne mające charakter techniczno-użytkowy, przyczyniające się do realizacji zestawu korzyści danego produktu

d) umieszczone na produkcie informacje umożliwiające identyfikację produktu

 

7. Pomysł na nowy produkt:

a) z analizy benchmarkingowej

b) z publikacji fachowych

c) z gazet codziennych

d) od pracowników działu księgowości

 

8. Testując w grupie docelowej produkt, który ma zaistnieć na rynku można wykorzystać:

a) kwestionariusz ankietowy

b) testy akceptacyjne

c) testy laboratoryjne

d) żadne z powyższych

 

 

9. Strumienie rynkowe przepływające od producenta do finalnego nabywcy to:

a) przekazywanie należności i przekazywanie ryzyka

b) promocja i przekazywanie własności

c) negocjacje i zamawianie produktu

d) fizyczny przekaz produktu i promocja

 

10. Możliwość zindywidualizowani obsługi nabywców gdy:

a) firma posiada długie kanały dystrybucji

b) firma stosuje dystrybucję intensywną

c) firma posiada dużą liczbę kanałów umożliwiającą dotarcie do odbiorców

d) żadna z powyższych

 

11. Jeśli w ramach integracji kapitałowej dojdzie do fuzji przedsiębiorstw to oznacza to, iż:

a) firma o silniejszej pozycji finansowej dokonała zakupu innego przedsiębiorstwa, mając tym samym kontrolę nad jego działalnością

b) powstaje całkiem nowa organizacja w celu realizacji bardzo dochodowej działalności

c) nastąpiła współpraca przedsiębiorstw w zakresie procesu wytwarzania produktu

d) nastąpiło równoprawne połączenie dwóch przedsiębiorstw pod wspólnym kierownictwem

 

12. Jeśli uczestnicy kanału dystrybucyjnego rozbieżnie postrzegają zjawiska wpływające na wspólną działalność rynkową to wynika to z:

a) różnic percepcji

b) wysokiego stopnia uzależnienia uczestników kanału od organizatorów

c) niekompatybilności celów

d) niejasnego podziału obowiązków między uczestnikami

 

13. Dokonując oceny kanału dystrybucji należy:

a) sprawdzić poziom kosztów, sprzedaży i rentowności każdego kanału

b) określić produktywność każdego z nich

c) wyznaczyć wskaźnik należności

d) wyznaczyć efektywność obsługi finalnych nabywców

 

14. Prowadząc działalność produkcyjną ..................:

a) badań nabywców z punktu widzenia ich potrzeb

b) nakłaniać do nabywania towarów firm konkurencyjnych

c) informuje o ofercie rynkowej i warunkach nabycia

d) kreuje wyobrażenie o kliencie w przypadku gdy  dokona zakupu

 

15. Wadą reklamy jest:

a) stosowanie różnorodnego rodzaju apeli reklamowych

b) standaryzacja przekazu

c) duża kontrola przekazu

d) ograniczony zakres przekazywanych informacji

 

16. Do narzędzi promocji sprzedaży zaliczamy:

a) bezpłatne próbki towaru, obsługa imprez, znaczki towarowe

b) upominki, obniżki cenowe, oferty refundowane

c) konkursy, kupony, karty stałego klienta

d) wystawy, demonstracje, degustacje

 

17. Najważniejszym elementem marketingu bezpośredniego jest:

a) szczegółowa znajomość odbiorców przekazu promocyjnego

b) kompletna baza danych

c) atrakcyjny produkt

d) odpowiedni czas rozpoczęcia działalności

 

18. Briefing to:

a) informacja przekazywana przez radio i telewizję

b) rodzaj konferencji prasowej

c) wysłany do prasy komunikat

d) odpowiedni czas rozpoczęcia działalności

 

19. Technika parametryczna ustalania budżetu promocyjnego polega na:

a) wyznaczaniu co ma być wykonane i dokonaniu wyceny poszczególnych czynności

b) sprawdzeniu w  księgowości środków jakie można przeznaczyć na promocję

c) mierzeniu kosztów produkcyjnych konkurencji

d) określaniu zależności między przychodem a działalnością promocyjną

 

20. Różnicując ceny ze względu na czas dokonywania zakupu udzielamy:

a) dyskonta promocyjnego

b) sezonowego

c) gotówkowego

d) ilościowego

 

Grupa III

 

1. Sprzedażowa koncepcja prowadzenia działalności rynkowej zakłada, że:

a) klienci poszukują na rynku wyrobów

b) bez wsparcia promocyjnego nie da się nic sprzedać

c) klienci kupują ...........................

d) firma powinna poprawić potrzeby nabywców

 

2. Długością asortymentową nazywamy:

a) ilość odmian produktu w ramach danej grupy produktowej

b) ilość grup asortymentowych

c) ilość form produktowych

d) ilość wersji produktowych

 

3. Restauracja organizuje bal karnawałowy gdzie oprócz muzyki przygotowuje przystawki i ...

a) głębokość asortymentu

b) system produktów

 

4. Firma decydująca się na markowanie swoich produktów:

a) buduje image swojej firmy

b) zwiększa koszty działania na rynku

c) utrudnia segmentacje rynkową

d) chroni oryginalność swoich produktów

 

 

5. Charakterystyczną cechą marki pośrednika handlowego w Polsce jest:

a) występowanie dwóch niezależnych podmiotów uczestniczących w przygotowaniu produktu i jego sprzedaży

b) wspólne normy dla wszystkich produktów

c) identyczna kolorystyka opakowań

d) niska jakość oferowanych produktów

 

6. W marketingu produktem wzbogaconym nazywamy:

c) działania przyczyniające się do zwiększenia zadowolenia klientów z produktu

 

7. W trzeciej fazie cyklu życia produktu decyzje związane z produktami dotyczą:

a) .............................

b) zwiększania ilości wersji produktowych

c) wycofanie z obiegu najsłabszych wersji produktowych

d) zwiększenie zakresu usług produktowych

 

8. Koncepcja produktu stanowi rozwinięcie pomysłu produktu w wyniku określenia:

a) rynku docelowego

b) podstawowych atrybutów produktu

c) czasu konsumowania produktu

d) sposobu użytkowania produktu

 

9. Proces dystrybucji łagodzi dysproporcja między popytem a podażą:

a) ilościową

b) czasową

c) przestrzenną

d) ....................

 

10. Komercjalizacja produktu oznacza:

* odpowiedni moment wprowadzenia produktu na wcześniej określony rynek

 

11. Zaletą dystrybucji pośredniej jest:

* utrzymanie niższych kosztów stałych dotyczących utrzymania strategii dystrybucji

 

12. Strukturalizacja funkcji w kanale marketingowym oznacza:

* zbieranie informacji potrzebnych do działań marketingowych przez określone szczeble w kanale dystrybucyjnym

* podział funkcji logistycznych pomiędzy poszczególnych uczestników

 

13. W ramach integracji kontraktowej można prowadzić działalność na zasadzie:

a) licencji

b) kooperacji

c) franchisingu

d) spółki typu joint-venture

 

14) Dokonując wybory pośredników handlowych należy zwrócić uwagę na:

a) ..............................

b) rzetelność kupiecką

c) zakres realizowanych funkcji marketingowych

d) jakość personelu sprzedażowego

 

15. Rozwiązując konflikt w kanale dystrybucji można skorzystać z:

a) ...................................

b) konsultacji u psychologa

c) dyplomacji

d) arbitrażu

 

16. Promocja osobista polega na:

c) osobistej prezentacji produktu

 

17. Do instrumentów PR zaliczamy:

c) relacje inwestorskie, rozwiązywanie sytuacji kryzysowych

d) komunikacja z kooperantami, lobbing, publicity

 

18. W przypadku popytu doskonale elastycznego:

d) popyt zmienia się w sposób nieskończony na każdą niewielką zmianę ceny

 

19. Z sytuacją dostosowania ceny do lidera rynkowego mamy doczynienia w przypadku:

b) oligopolu

 

20. Strategia zbierania śmietanki może mieć zastosowanie gdy:

a) popyt na produkt jest nieelastyczny

b) przewidywany jest krótki cykl życia produktu

 

Grupa V

 

1. Do trzeciej warstwy produktu zaliczamy:

b) serwis posprzedażowy, kredyt

 

2. Zintegrowanie działań marketingowych oznacza:

a) .......................................

b) .......................................

d) .......................................

 

3. Jeżeli firma dodała nowy składnik do kremu, który powoduje, że cera jest bardziej aksamitna to jest to:

* udoskonalenie

 

4. Do czystych form produkcji zaliczamy:

a) .......................................

c) .......................................

 

5. Strategia penetracji rynku polega na:

b) ......................................

d) ......................................

 

6. Dyskonto promocyjne:

* dla pośrednika handlowego, który partycypuje w działaniach wspierających sprzedaż

 

 

7. Dobre opakowanie produktu jest środkiem:

a) zabezpieczającym wartość użytkową produktu

b) racjonalizującym organizację sprzedaży

c) optymalizującą zakup i użytkowanie produktu

d) promocji produktu

 

8. Marka wspólna dla całego asortymentu jest stosowana w następującyhc sytuacjach:

a) mała sprzedaż

c) dobra komplementarne

d) .....................................

 

Od Gosi z grupy VI

 

1. Budżet rezydentalny - D

2. Popyt nieelastyczny - B

3. Szkoła podstawowa kupuje komputery - ABC

4. Etykieta - ABCD

5. Działanie marketingowe - B

6. Znak towarowy - BC

7. Formy mieszane promocji - BD

8. Marketing społeczny - C (czynnik społeczny)

9. Pytanie 8 - B

 

10. Wielokanałowość - ABC (3 odpowiedzi poprawne chyba :) )


11. Faza dojrzałości produktu - D (wielkość produktu stała)
                                                 - zahamowanie dynamizmu wzrostu

12. Wieloszczeblowość kanału - 2 odpowiedzi są poprawne
                                                  - sezonowe D i cos jeszcze

13. Zalety reklamy - 2 odpowiedzi były poprawne
 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin