PYTANIA Z MARKETINGU
Grupa IV
1. Przedsiębiorstwo działające zgodnie z zasadą orientacji marketingowej w drugiej fazie cyklu życia produktu powinno zastosować dystrybucję:
b) intensywną
2. W przypadku posiadania przez przedsiębiorstwo lojalnych klientów, może ono liczyć na:
a) dokonywanie przez klientów większych jednorazowych zakupów
b) działanie klientów na szkodę konkurentów
c) tworzenie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu
d) zaangażowanie i współpracę ze strony klientów
3. Produktowa koncepcja prowadzenia działalności gospodarczej zakłada, że:
d) nabywca kupi produkt pod warunkiem, że będzie on bardzo wysokiej jakości
4. Głębokością asortymentu nazywamy:
a) ilość odmian produktu w ramach danej grupy produktowej
b) ilość grup asortymentowych
c) ilość form produktowych
d) ilość wersji produktowych
5. Jeśli w procesie dostarczania produktu mogą być użyte te same metody sprzedaży i kanały zbytu, to wówczas mamy doczynienia ze zwartością:
a) wertykalną
b) dystrybucyjną
c) logistyczną
d) funkcjonalno-użytkową
6. Produktem formalnym nazywamy:
a) korzyści podstawowe wraz z grupą korzyści uzupełniających
b) elementy wzbogacające ofertę produktową
c) zmienne mające charakter techniczno-użytkowy, przyczyniające się do realizacji zestawu korzyści danego produktu
d) umieszczone na produkcie informacje umożliwiające identyfikację produktu
7. Pomysł na nowy produkt:
a) z analizy benchmarkingowej
b) z publikacji fachowych
c) z gazet codziennych
d) od pracowników działu księgowości
8. Testując w grupie docelowej produkt, który ma zaistnieć na rynku można wykorzystać:
a) kwestionariusz ankietowy
b) testy akceptacyjne
c) testy laboratoryjne
d) żadne z powyższych
9. Strumienie rynkowe przepływające od producenta do finalnego nabywcy to:
a) przekazywanie należności i przekazywanie ryzyka
b) promocja i przekazywanie własności
c) negocjacje i zamawianie produktu
d) fizyczny przekaz produktu i promocja
10. Możliwość zindywidualizowani obsługi nabywców gdy:
a) firma posiada długie kanały dystrybucji
b) firma stosuje dystrybucję intensywną
c) firma posiada dużą liczbę kanałów umożliwiającą dotarcie do odbiorców
d) żadna z powyższych
11. Jeśli w ramach integracji kapitałowej dojdzie do fuzji przedsiębiorstw to oznacza to, iż:
a) firma o silniejszej pozycji finansowej dokonała zakupu innego przedsiębiorstwa, mając tym samym kontrolę nad jego działalnością
b) powstaje całkiem nowa organizacja w celu realizacji bardzo dochodowej działalności
c) nastąpiła współpraca przedsiębiorstw w zakresie procesu wytwarzania produktu
d) nastąpiło równoprawne połączenie dwóch przedsiębiorstw pod wspólnym kierownictwem
12. Jeśli uczestnicy kanału dystrybucyjnego rozbieżnie postrzegają zjawiska wpływające na wspólną działalność rynkową to wynika to z:
a) różnic percepcji
b) wysokiego stopnia uzależnienia uczestników kanału od organizatorów
c) niekompatybilności celów
d) niejasnego podziału obowiązków między uczestnikami
13. Dokonując oceny kanału dystrybucji należy:
a) sprawdzić poziom kosztów, sprzedaży i rentowności każdego kanału
b) określić produktywność każdego z nich
c) wyznaczyć wskaźnik należności
d) wyznaczyć efektywność obsługi finalnych nabywców
14. Prowadząc działalność produkcyjną ..................:
a) badań nabywców z punktu widzenia ich potrzeb
b) nakłaniać do nabywania towarów firm konkurencyjnych
c) informuje o ofercie rynkowej i warunkach nabycia
d) kreuje wyobrażenie o kliencie w przypadku gdy dokona zakupu
15. Wadą reklamy jest:
a) stosowanie różnorodnego rodzaju apeli reklamowych
b) standaryzacja przekazu
c) duża kontrola przekazu
d) ograniczony zakres przekazywanych informacji
16. Do narzędzi promocji sprzedaży zaliczamy:
a) bezpłatne próbki towaru, obsługa imprez, znaczki towarowe
b) upominki, obniżki cenowe, oferty refundowane
c) konkursy, kupony, karty stałego klienta
d) wystawy, demonstracje, degustacje
17. Najważniejszym elementem marketingu bezpośredniego jest:
a) szczegółowa znajomość odbiorców przekazu promocyjnego
b) kompletna baza danych
c) atrakcyjny produkt
d) odpowiedni czas rozpoczęcia działalności
18. Briefing to:
a) informacja przekazywana przez radio i telewizję
b) rodzaj konferencji prasowej
c) wysłany do prasy komunikat
19. Technika parametryczna ustalania budżetu promocyjnego polega na:
a) wyznaczaniu co ma być wykonane i dokonaniu wyceny poszczególnych czynności
b) sprawdzeniu w księgowości środków jakie można przeznaczyć na promocję
c) mierzeniu kosztów produkcyjnych konkurencji
d) określaniu zależności między przychodem a działalnością promocyjną
20. Różnicując ceny ze względu na czas dokonywania zakupu udzielamy:
a) dyskonta promocyjnego
b) sezonowego
c) gotówkowego
d) ilościowego
1. Sprzedażowa koncepcja prowadzenia działalności rynkowej zakłada, że:
a) klienci poszukują na rynku wyrobów
b) bez wsparcia promocyjnego nie da się nic sprzedać
c) klienci kupują ...........................
d) firma powinna poprawić potrzeby nabywców
2. Długością asortymentową nazywamy:
3. Restauracja organizuje bal karnawałowy gdzie oprócz muzyki przygotowuje przystawki i ...
a) głębokość asortymentu
b) system produktów
4. Firma decydująca się na markowanie swoich produktów:
a) buduje image swojej firmy
b) zwiększa koszty działania na rynku
c) utrudnia segmentacje rynkową
d) chroni oryginalność swoich produktów
5. Charakterystyczną cechą marki pośrednika handlowego w Polsce jest:
a) występowanie dwóch niezależnych podmiotów uczestniczących w przygotowaniu produktu i jego sprzedaży
b) wspólne normy dla wszystkich produktów
c) identyczna kolorystyka opakowań
d) niska jakość oferowanych produktów
6. W marketingu produktem wzbogaconym nazywamy:
c) działania przyczyniające się do zwiększenia zadowolenia klientów z produktu
7. W trzeciej fazie cyklu życia produktu decyzje związane z produktami dotyczą:
a) .............................
b) zwiększania ilości wersji produktowych
c) wycofanie z obiegu najsłabszych wersji produktowych
d) zwiększenie zakresu usług produktowych
8. Koncepcja produktu stanowi rozwinięcie pomysłu produktu w wyniku określenia:
a) rynku docelowego
b) podstawowych atrybutów produktu
c) czasu konsumowania produktu
d) sposobu użytkowania produktu
9. Proces dystrybucji łagodzi dysproporcja między popytem a podażą:
a) ilościową
b) czasową
c) przestrzenną
d) ....................
10. Komercjalizacja produktu oznacza:
* odpowiedni moment wprowadzenia produktu na wcześniej określony rynek
11. Zaletą dystrybucji pośredniej jest:
* utrzymanie niższych kosztów stałych dotyczących utrzymania strategii dystrybucji
12. Strukturalizacja funkcji w kanale marketingowym oznacza:
* zbieranie informacji potrzebnych do działań marketingowych przez określone szczeble w kanale dystrybucyjnym
* podział funkcji logistycznych pomiędzy poszczególnych uczestników
13. W ramach integracji kontraktowej można prowadzić działalność na zasadzie:
a) licencji
b) kooperacji
c) franchisingu
d) spółki typu joint-venture
14) Dokonując wybory pośredników handlowych należy zwrócić uwagę na:
a) ..............................
b) rzetelność kupiecką
c) zakres realizowanych funkcji marketingowych
d) jakość personelu sprzedażowego
15. Rozwiązując konflikt w kanale dystrybucji można skorzystać z:
a) ...................................
b) konsultacji u psychologa
c) dyplomacji
d) arbitrażu
16. Promocja osobista polega na:
c) osobistej prezentacji produktu
17. Do instrumentów PR zaliczamy:
c) relacje inwestorskie, rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
d) komunikacja z kooperantami, lobbing, publicity
18. W przypadku popytu doskonale elastycznego:
d) popyt zmienia się w sposób nieskończony na każdą niewielką zmianę ceny
19. Z sytuacją dostosowania ceny do lidera rynkowego mamy doczynienia w przypadku:
b) oligopolu
20. Strategia zbierania śmietanki może mieć zastosowanie gdy:
a) popyt na produkt jest nieelastyczny
b) przewidywany jest krótki cykl życia produktu
1. Do trzeciej warstwy produktu zaliczamy:
b) serwis posprzedażowy, kredyt
2. Zintegrowanie działań marketingowych oznacza:
a) .......................................
b) .......................................
d) .......................................
3. Jeżeli firma dodała nowy składnik do kremu, który powoduje, że cera jest bardziej aksamitna to jest to:
* udoskonalenie
4. Do czystych form produkcji zaliczamy:
c) .......................................
5. Strategia penetracji rynku polega na:
b) ......................................
d) ......................................
6. Dyskonto promocyjne:
* dla pośrednika handlowego, który partycypuje w działaniach wspierających sprzedaż
7. Dobre opakowanie produktu jest środkiem:
a) zabezpieczającym wartość użytkową produktu
b) racjonalizującym organizację sprzedaży
c) optymalizującą zakup i użytkowanie produktu
d) promocji produktu
8. Marka wspólna dla całego asortymentu jest stosowana w następującyhc sytuacjach:
a) mała sprzedaż
c) dobra komplementarne
d) .....................................
Od Gosi z grupy VI
1. Budżet rezydentalny - D2. Popyt nieelastyczny - B3. Szkoła podstawowa kupuje komputery - ABC4. Etykieta - ABCD5. Działanie marketingowe - B6. Znak towarowy - BC7. Formy mieszane promocji - BD8. Marketing społeczny - C (czynnik społeczny)9. Pytanie 8 - B
10. Wielokanałowość - ABC (3 odpowiedzi poprawne chyba :) )
11. Faza dojrzałości produktu - D (wielkość produktu stała) - zahamowanie dynamizmu wzrostu12. Wieloszczeblowość kanału - 2 odpowiedzi są poprawne - sezonowe D i cos jeszcze13. Zalety reklamy - 2 odpowiedzi były poprawne
chomikSGHowy