Rozwoj innowacji.doc

(440 KB) Pobierz
Copyright: W

Moduł 2

 

 

 

ROZWÓJ INNOWACJI PRODUKTOWYCH                                            I TECHNOLOGICZNYCH JAKO PODSTAWA KREOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW

HIGH - TECHNOLOGY

 

 

 

 

 

 

1. Charakterystyka modułu

Celem modułu jest zapoznanie uczestników zajęć

z kierunkami rozwoju innowacji produktowych

i technologicznych, cechami tych innowacji i ich wpływem na kreowanie przedsiębiorstw wysokiej techniki.

 

 

2. Spodziewane rezultaty

                poznanie procesu innowacyjnego;

                zapoznanie się z różnymi rodzajami innowacji produktowych i technologicznych;

                powiązanie wpływu innowacji w przedsiębiorstwie na jego dochody;

                poznanie pojęcia nowego produktu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright: W.M. Grudzewski, I. Hejduk

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright: W.M. Grudzewski, I. Hejduk


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright: W.M. Gru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Identyfikacja problemu lub okazji

Źródła innowacji i proces innowacyjny

 



Poszukiwanie pomysłów na rozwiązanie

 



Identyfikacja wielu problemów

 



 

Zbieranie informacji o każdym z

pomysłów wewnątrz i na zewnątrz organizacji

 

Odrzucone pomysły z najbliższych pozycji  (zachowane na  inną okazję)



Ocena skuteczności najlepszego pomysłu



Opracowanie i wdrożenie najlepszego

pomysłu





Uszeregowanie na podstawie ogólnej

oceny porównawczej





Analiza porównawcza korzyści płynących z każdego pomysłu



Identyfikacja realnych pomysłów



W razie potrzeby udoskonalenie

dzewski, I. Hejduk



 

Pomysły odrzucone (zachowane na  inną okazję)



Ewentualna redefinicja i ponowna ocena

pierwszego problemu lub okazji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ewentualna redefinicja i ponowna ocena

pierwszego problemu lub okazji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proces innowacyjny wg McGowana                                                                                                                     źródło: P.McGowan: Innowacja i przedsiębiorczość wewnętrzna, w: Praktyka kierowania, praca zbiorowa pod red.  D.M. Stewart, PWE, Warszawa 1994, s. 583



 

 

 

 

Każde przedsiębiorstwo, aby mogło się

rozwijać efektywnie i dynamicznie

potrzebuje nie tylko zmian, potrzebuje

innowacji: nowych produktów,

nowych technologii, nowych systemów

organizacji i zarządzania, marketingu, itp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnosząc to pojęcie do przedsiębiorstwa

proponuje się uważać za innowację tworzenie

lub modyfikowanie procesów, wyrobów,

technik i metod działania, które są postrzegane przez daną organizację jako

nowe oraz  postępowe w danej dziedzinie

i prowadzą do zwiększenia efektywności wykorzystania zasobów będących w jej dyspozycji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

Ze względu za zakres oddziaływania

i uzyskiwane efekty innowacje dzieli się na:

 

 

 

 

 

 

Innowacje produktowe

 

„to zmiany fizycznej

charakterystyki lub

osiągów istniejących

wyrobów i usług lub

tworzenie całkowicie

nowych wyrobów i usług.”

 

Innowacje procesowe

 

to nowy sposób wytwarzania

danego produktu lub nowe

prowadzenie usług czy

dystrybucji produktów.

Innowacją procesową jest

np. zastosowanie robotów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin