tn-CHRISTMAS-klasy1-3.pdf

(129 KB) Pobierz
420683194 UNPDF
Teacher’s Notes 1
CHRISTMAS – klasy 1–3
by Ewelina Wojtyś
MATERIAŁY DO PRZYGOTOWANIA:
• 6obrazkówprzedstawiających:mamę,tatę,dziadka,babcię,brata,siostrę
• 7obrazkówprzedstawiających:choinkę,prezent,misiapluszowego,lalkę,gwiazdę,książkę,rower
• kartydobingo(liczbakopiizależyodliczebnościgrupy)
• świątecznyobrazekprzedstawiający:choinkę,prezent,pluszowegomisia,lalkę,gwiazdę,książkę,rower
• świąteczneobrazkiprzedstawiające:choinkę,prezent,pluszowegomisia,lalkę,gwiazdę,książkę,rower
(razemzwyrazami: Christmas tree, present, teddy bear, doll, star, book, bike umieszczonyminagórze
inadoleobrazka)(liczbakopiizależyodliczebnościgrupy)
ROZGRZEWKA – RODZINA
WSKAZÓWKI
MATERIAŁY
• Wzależnościodpoziomudzieci,nauczycielmoże
zdecydować jaką liczbę wyrazów wprowadzić.
Poniższa propozycja może ułatwić mu/jej
dokonaniewyboru.Ostatecznadecyzjazależyod
nauczyciela.
• 6obrazkówprzedstawiających:mamę,tatę,
dziadka,babcię,brata,siostrę
SŁOWNICTWO
• mummy, daddy, granny, grandpa, brother,
sister
KLASA 3 = KLASA 2
+brother,sister
KLASA 3
KLASA 1 = KLASA 1
+grandpa
STRUKTURY
KLASA 2
• This is mummy/daddy/granny/grandpa/
brother/sister.
• Who is this?
• Go to mummy/daddy/granny/grandpa/brother/
sister. / Point to … .
KLASA 1
mummy,
daddy,
granny
KLASA 1
PREZENTY
UWAGI DLA NAUCZYCIELA
1. Nauczyciel pokazuje uczniom obrazki
przedstawiająceczłonkówrodzinyimówi: This is
mummy/daddy/granny/grandpa/brother/sister.
Zachęcadziecidopowtarzaniasłów.Następnie
pokazujejedenobrazekipytadzieci: Who is
this? Dzieci powinny próbować odpowiadać
pełnymzdaniem: This is mummy/daddy/granny/
grandpa/brother/sister .
2. Abyutrwalićsłownictwo,nauczycielprzyczepia
obrazki w różnych częściach sali i wydaje
polecenia: Go to mummy/daddy/granny/
grandpa/brother/sister. Jeśli nauczyciel nie
chce,abydziecichodziłypodczastegoćwiczenia
po klasie (np.: z powodu braku przestrzeni),
poleceniemożebrzmieć: Point to … . Wówczas
dziecijedyniewskazująobrazki.
MATERIAŁY
• 7obrazkówprzedstawiających:choinkę,prezent,
misiapluszowego,lalkę,gwiazdę,książkę,rower
• kartydobingo(liczbakopiizależyodliczebności
grupy)
• świąteczny obrazek przedstawiający: choinkę,
prezent, pluszowego misia, lalkę, gwiazdę,
książkę,rower
SŁOWNICTWO
• Christmas tree, present, teddy bear, doll,
star, book, bike
STRUKTURY
• This is a Christmas tree/present/teddy bear/
doll/ star/book/bike.
• What can you see?
• Where’s the Christmas tree/present/teddy
bear/doll/star/book/bike?
© Macmillan Polska 2010
PHOTOCOPIABLE
420683194.002.png 420683194.003.png
Teacher’s Notes 2
ANDRZEJKI – klasy 1–3
by Ewelina Wojtyś
UWAGI DLA NAUCZYCIELA
STRUKTURY
1. Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazek choinki
i pyta o skojarzenia. Dzieci odpowiadają po
polsku.Potymkrótkimwstępienauczycielopisuje
obrazek mówiąc: This is a Christmas tree.
Następnie pokazuje kolejne obrazki i nazywa
przedmioty: This is a present/teddy bear/doll/
star/book/bike .
2. Aby przećwiczyć słowa, nauczyciel proponuje
uczniomBingo.Tłumaczydzieciomzasadyzabawy,
a następnie rozdaje im karty z obrazkami.
Nauczycielwymieniasłowazwiązanezeświętami.
Jeśli dane dziecko ma w tabelce odpowiedni
obrazek,skreślago.Zwycięzcąjesttenuczeń,
który jako pierwszy skreśli wszystkie obrazki
ztabelki. Częstookazujesię,żedziecichcą
zagrać jeszcze raz. W takim wypadku warto
poinstruowaćje,abynieskreślałyelementów
tabelki. Zamiast tego mogą zaznaczać pole
zobrazkiemustalonymsymbolem(np.:małym
kółeczkiem, kropką, gwiazdką). Przy takim
użytkowaniu kart, gra może być powtarzana
kilkukrotnie.
3. Nauczycielpokazujeuczniomświątecznyobrazek
przedstawiający:choinkę,prezent,pluszowego
misia,lalkę,gwiazdę,książkę,rowerimówi:
What can you see? Prosi dzieci opodawaniesłów
wjęzykuangielskim.Jeśliuczniowieniepodadzą
wszystkich, nauczyciel pyta: Where’s the
Christmas tree/present/teddy bear/doll/star/
book/bike?
• Is it red/blue/yellow/green?
• Yes, it is / No, it isn’t.
• Point to the Christmas tree/present/teddy
bear/doll/star/book/bike .
• Colour the Christmas tree/present/teddy
bear/doll/star/book/bike red/blue/yellow/
green.
UWAGI DLA NAUCZYCIELA
1. Nauczycielpowtarzazuczniaminazwykolorów.
Do tego celu może przygotować małe kartki
wnastępującychkolorach: red, blue, yellow,
green .Pokazujejepokolei,mówiichnazwy
iprosiopowtórzenie.Następnie,żebysprawdzić
czyuczniowiepamiętająsłowa,pokazujekażdą
kartkę i pyta: Is it red/blue/yellow/green?
Zachęcadziecidoodpowiadania: Yes, it is lub
No, it isn’t.
2. Nauczycielpokazujeuczniomświątecznyobrazek
imówi: Point to the Christmas tree/present/
teddy bear/doll/star/book/bike . Wybiera
dziecko,którewskazujeodpowiednielement.
3. Każdyuczeńotrzymujejedenobrazekświąteczny
iprzygotowujeczterykredki.Nauczycielchce,
abydziecipołączyłyczęściobrazkazodpowiednimi
wyrazami.Mówipokoleisłowa: Christmas tree/
present/teddy bear/doll/star/book/bike .Pomaga
dzieciom,jeślitozadaniejestdlanichtrudne.
4. Następnie wydaje polecenia: Colour the
Christmas tree/present/teddy bear/doll/star/
book/ bike red/blue/yellow/green. Jeśliniema
czasunadokładnekolorowanie,nauczycielmoże
poprosić, żeby uczniowie, słuchając poleceń,
jedynie zaznaczyli właściwym kolorem każdy
elementobrazka.Dokładnepokolorowaniebędzie
pracą domową .
POKOLORUJ OBRAZEK
MATERIAŁY
• świąteczny obrazek dla każdego ucznia
przedstawiający:choinkę,prezent,pluszowego
misia, lalkę, gwiazdę, książkę, rower (razem
z wyrazami: Christmas tree, present, teddy
bear, doll, star, book, bike umieszczonymi
nagórzeinadoleobrazka)(liczbakopiizależy
odliczebnościgrupy)
SŁOWNICTWO
• red, blue, yellow, green
• Christmas tree, present, teddy bear, doll,
star, book, bike
© Macmillan Polska 2010
PHOTOCOPIABLE
420683194.004.png 420683194.005.png 420683194.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin