TEMAT TYGODNIA: Owoce
TEMAT DNIA: Jabłko
Ø budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa na zajęciach;
Ø rozwijanie umiejętności śledzenia wzrokiem przedmiotów poruszających się w polu widzenia;
Ø rozwijanie umiejętności chwytania i wypuszczania przedmiotów z ręki;
Ø rozwijanie umiejętności czworakowania (samodzielnego chodzenia) we wskazanym kierunku;
Ø poprawa odbioru bodźców smakowych (słodki-kwaśny);
FORMY PRACY: zbiorowa jednolita,
indywidualna zróżnicowana wielopoziomowo.
METODY PRACY: stymulacja polisensoryczna, elementy metody Ch. Knilla;
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: lampka zapachowa, oliwka, świeca, suche liście,
suszarka, dzwonki rurowe, kolorowe chusty, miód,
jabłka;
PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie
2. Zajęcia z samoobsługi
3. Poranny krąg
4. Ćwiczenia zasadnicze
5. Pożegnanie
Etap
1.
2.
a) Ćwiczenia z zakresu usprawniania czynności
karmienia i nauki samodzielnego jedzenia
b) Ćwiczenia z zakresu współdziałania przy czynnościach mycia i nauki samodzielnego mycia
a) ucz .I -picie z łyżeczki;
ucz II- prowadzenie łyżki do ust;
ucz. IV - ścieranie ze stołu
b) ucz. I – otwieranie buzi przy
myciu zębów;
ucz. II - chwytanie mydła;
ucz. III- namydlanie rąk;
ucz. IV – szczotkowanie zębów.
3.
Zajęcia porannego kręgu – elementy wybrane, pora roku JESIEŃ:
a) zapalenie lampki zapachowej o zapachu
lawendy;
b) obejście z lampką kręgu dzieci;
c) Śpiewanie powitalnej piosenki, w której wymienia się imię każdego dziecka i jednoczesne masowanie dłoni oliwką zapachową;
d) Spotkanie z żywiołem – rozwiewanie zimnym powietrzem suszarki suchych liści, tkanin na ścianach i suficie, rozwiewanie dzieciom włosów zabawkami mobilnymi;
e) Demonstracja instrumentu muzycznego – dzwonki rurowe, gra N-el, później kolejno dzieci;
f) Zakładanie na głowy dzieci kolorowych chust- następnie dzieci same ściągają chustę z głowy;
g) Zastosowanie bodźców smakowych- smakowanie miodu;
h) Gaszenie lampki zapachowej.
4.
a) elementy programu aktywności Ch. Knilla;
b) ćwiczenia motoryki dużej, motoryki małej, percepcji wzrokowej, percepcji smakowej:
- wodzenie wzrokiem za różnokolorowymi jabłkami poruszającymi się w polu widzenia dziecka;
- ...
renata.misia