SCENARIUSZ ZAJĘC W PLACÓWCE RESOCJALIZACYJNEJ.doc

(46 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘC W PLACÓWCE RESOCJALIZACYJNEJ

 

 

 

I FAZA PLANOWANIA

 

Prowadzący: Aleksandra Gucwa

Temat: Poznajmy się!

Miejsce zajęć: Placówka resocjalizacyjna dla młodzieży

Czas: 120 min

Nr zajęć w POR: 1

Ilość osób: 12-15

 

Cele zajęć:

 

1.       Poznawcze: lepsze poznanie siebie, wzajemne zrozumienie, poprawa komunikacji, poznanie cech innych osób, rozwijanie przyjaznych stosunków między wychowankami.

 

2.       Resocjalizacyjne: wskazanie korzyści ze współpracy, tworzenie atmosfery życzliwości i bezpieczeństwa, silne zmotywowanie wychowanka oraz podniesienie jego samooceny.

 

 

Metody pracy:

 

- Zabawowe: gry i zabawy

- Słowne (dyskusja, opis)

- Aktywizujące

 

Formy podziału wychowanków: zbiorowa, pary, grupy

 

Formy prowadzenia zajęć: forma gier i zabaw

 

 

Środki:

 

- Czasopisma, gazety

- Nożyczki

- Tablica

- Kreda

- Kartki i większe arkusze papieru

- Długopisy lub flamastry

- Krzesła

 

 

Literatura:

 

1.       Merytoryczna

1                    Słysz Stefan, Gry i zabawy

2                    Luvmour J. i B, 49 gier i zabaw: scenariusze dla rodzin, przedszkoli, szkół, kolonii i obozów wypoczynkowych

3                    Vopel K.W.: Gry i zabawy integracyjne dla dzieci i młodzieży

4                    Jolanta Rajewska, Grupa bawi się i pracuje

 

2.       Metodyczna

1. Czapów Czesław, Pedagogika resocjalizacyjna

2.              Hołyst Brunon, Problemy młodego pokolenia. Studium z zakresu profilaktyki społecznej

3.              Pospiszyl Irena, Przemoc w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych, Resocjalizacja: teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań

4. Pytka Lesław, Pedagogika resocjalizacyjna wybrane zagadnienia teoretyczne i metodyczne

 

 

II FAZA REALIZACJI

 

 

 

 

Tok zajęć

 

Organizacja zadań

Czas

Czynności prowadzącego

Czynności wychowanków

Uwagi

 

Cześć organizacyjna

 

 

10 min

 

Powitanie, zbiórka wychowanków.

 

 

Wychowankowie przygotowują klasę do zajęć.

 

Ustalenie zasad dot. bezpieczeństwa i kultury zachowania

 

 

Cześć tematyczna

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 min

 

 

 

Prowadzący prosi dwóch podopiecznych o rozdanie grupie kartek i długopisów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel wyjaśnia zasady zabawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin