pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. wydanie ii pełna wersja.pdf

(153946 KB) Pobierz
888050591.001.png
8
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Rozkad wyrazów ................................................................................ 84
Sowa specjalne i sowa odfiltrowywane ........................................... 85
Wewntrzne wyszukiwarki witryn .................................................... 85
Co naley zrobi z list sów kluczowych ......................................... 86
Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów gównych ..... 90
Rozmieszczanie sów kluczowych ..................................................... 92
Tworzenie efektywnych elementów title .......................................... 93
Zawarto sekcji body ......................................................................... 97
Priorytety sów kluczowych ............................................................... 98
Wezwanie do dziaania ..................................................................... 100
Elementy meta .................................................................................. 102
Opis alternatywny ............................................................................. 110
Odnoniki i nazwy plików ............................................................... 112
Gsto rozmieszczenia sów kluczowych ...................................... 113
Wyrónianie sów kluczowych ........................................................ 114
Jzyki obce a wyszukiwarki .............................................................. 115
Znaki specjalne ................................................................................. 117
Komponent odnoników .......................................................................... 118
Schematy nawigacyjne ...................................................................... 119
Struktura adresów URL ................................................................... 139
Protokó wyczenia spod dziaania robotów .................................. 150
Technologia SSI (Server-Side Includes) ......................................... 154
Wyszukiwarki zewntrzne i wewntrzne ........................................ 155
Komponent popularnoci ......................................................................... 157
Popularno odnonika .................................................................... 158
Pozyskiwanie odnoników ............................................................... 160
Naley uwaa, do kogo si podczamy ......................................... 161
Ruch internetowy ............................................................................. 162
Kryteria bezporednio niezwizane z zawartoci witryny
wpywajce na jej pozycj rankingow ......................................... 163
Rozwaania dotyczce projektu witryny .................................................. 163
„Wodotryski” na stronie ................................................................... 164
JavaScript a widoczno w wyszukiwarkach ................................... 165
Ramki a optymalizacja witryny pod ktem wyszukiwarek ............. 167
Optymalizacja blogów oraz forów ................................................... 174
Optymalizacja dokumentów PDF ................................................... 179
Podsumowanie .......................................................................................... 192
Spis treci
9
Rozdzia 3. Jak budowa lepsze strony internetowe
— pliki nietekstowe ...........................................................195
Zrozumienie optymalizacji plików nietekstowych ................................. 196
Optymalizacja grafiki pod ktem wyszukiwarek ..................................... 196
Osiem kroków na drodze do optymalizacji grafiki ......................... 200
Flash a widoczno w wyszukiwarkach ................................................... 204
Strony powitalne i intra .................................................................... 205
Witryny wykonane w technologii Flash .......................................... 208
Optymalizacja filmów wideo pod ktem wyszukiwarek ......................... 214
Dwanacie kroków do optymalizacji filmów wideo pod ktem
wyszukiwarek ................................................................................. 214
Optymalizacja podcastów oraz plików audio
pod ktem wyszukiwarek ....................................................................... 221
Osiem kroków do optymalizacji plików audio pod ktem
wyszukiwarek ................................................................................. 222
Podsumowanie .......................................................................................... 229
Rozdzia 4. Po zbudowaniu witryny ....................................................231
Znaczenie sieci odnoników zewntrznych ............................................ 232
Popularno odnoników a natenie ruchu w witrynie ............... 232
Strategie rozwoju sieci odnoników ......................................................... 234
Zgaszanie witryn internetowych do katalogów ............................. 234
Moliwo zgoszenia witryny do kilku kategorii ........................... 251
Zgaszanie witryn do innych stron internetowych ......................... 258
Zgaszanie witryn do wyszukiwarek ................................................ 270
Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach ...................................... 270
Lista sprawdzajca dla stron i witryn zgaszanych
do wyszukiwarek ............................................................................ 273
Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych ............. 276
Jak ponownie zgosi witryn .......................................................... 277
Zmiana wpisu w katalogu ................................................................ 277
Jeli wniosek zostanie odrzucony .................................................... 280
Powtórne zgoszenie do wyszukiwarek ........................................... 282
Podsumowanie .......................................................................................... 285
10
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Rozdzia 5. Dobre zwyczaje, czyli co naley, a czego nie wolno robi,
dokonujc optymalizacji stron w wyszukiwarkach
internetowych .................................................................... 287
Czym jest spam w wyszukiwarkach? ....................................................... 290
Rodzaje spamu w wyszukiwarkach .......................................................... 292
Promowanie sów kluczowych niezwizanych z tematyk
witryny ............................................................................................ 293
Przesycenie sowami kluczowymi ................................................... 293
Wpychanie sów kluczowych ........................................................... 294
Ukrywanie tekstu ............................................................................. 294
Stosowanie drobnego tekstu ............................................................ 295
Ukrywanie odnoników ................................................................... 296
Farmy odnoników i piercienie stron ............................................ 296
Podmienianie i porywanie stron ...................................................... 297
Stosowanie przekierowa ................................................................. 298
Powielanie lub duplikowanie stron ................................................. 299
Stosowanie stron otwierajcych, przej i bramek .......................... 300
Maskowanie ...................................................................................... 303
Mnoenie domen i tworzenie mirrorów ........................................ 303
Miniwitryny ...................................................................................... 304
Domeny z literówkami i cybersquatting ......................................... 305
Spamowanie blogów i forów ............................................................ 305
Cofnicie kary za spamowanie wyszukiwarki .......................................... 306
Czy warto ryzykowa? ...................................................................... 306
Ustalenie technicznych przyczyn blokady ...................................... 307
Analiza strony pod ktem ukrytych elementów .............................. 312
Przegld regulaminów wyszukiwarek ............................................. 313
Obalanie powszechnych mitów ............................................................... 319
Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej ..................................... 319
Mit o tym, e marketing witryny w wyszukiwarkach
gwarantuje sta wysok pozycj rankingow ............................... 320
Mit o tym, e celem optymalizacji witryn pod ktem
wyszukiwarek jest zdobycie najwyszych pozycji
rankingowych ................................................................................. 322
Mit o tym, e wysokie pozycje w wyszukiwarkach
s równoznaczne z wysok sprzeda i zyskami .......................... 323
Mit o potrzebie zgaszania witryny do tysicy wyszukiwarek ........ 325
Mit o natychmiastowej popularnoci odnoników ......................... 326
Spis treci
11
Mit o raportach widocznoci w wyszukiwarkach ........................... 327
Mit o tym, e optymalizacja witryny pod ktem wyszukiwarek
nie daje dobrego zwrotu z inwestycji ........................................... 328
Mit o tym, e ruch generowany przez wyszukiwarki
nie jest tak dobry, jak ruch wygenerowany tradycyjnymi
metodami marketingowymi .......................................................... 329
Mit o tym, e marketing w wyszukiwarkach
to synonim reklamy w wyszukiwarkach ....................................... 329
Mit o tym, e efektywny marketing w wyszukiwarkach zawsze
powinien by realizowany przez webmastera danej firmy .......... 331
Mit o tym, e wysokie pozycje rankingowe mona osign
bez koniecznoci zmiany witryny ................................................. 331
Mit o tym, e elementy meta s sekretnym kluczem
do uzyskania najwyszych pozycji rankingowych ........................ 332
Mit o tym, e naley zmieni ca zawarto tekstow strony
na tekst sformatowany za pomoc CSS i wykorzysta standard
X.X, by strona trafia na czoowe pozycje w wyszukiwarkach ....... 333
Mit o tym, e wystarczy zoptymalizowa stron gówn witryny ..... 334
Mit o tym, e wykupienie reklamy w wyszukiwarce poprawi
pozycj rankingow w normalnych wynikach wyszukiwania ..... 335
Mit o tym, e kto pozna algorytm wyszukiwarki
(Google, Yahoo!, Live Search, Ask itd.) ........................................ 336
Mit o tym, e lista klientów lub referencje
prezentowane na witrynie firmy pozycjonujcej wiadcz
o jej dobrej reputacji ...................................................................... 337
Podsumowanie .......................................................................................... 338
Skorowidz ..........................................................................341
Zgłoś jeśli naruszono regulamin