szybko wolno.doc

(47 KB) Pobierz

·      SAMOLOTY

Dzieci siedzą w przysiadzie i udają czekające na start samoloty. Zaczynami odtwarzać akompaniament w tempie wolnym – w tym czasie dzieci ruszają „Śmigłami” – rękoma, gdy usłyszą akompaniament w szybkim tempie, podrywają się do lotu i „fruwają” – biegają szynko po sali.

KOTEK I MYSZKI

Nauczyciel wybiera jedno dziecko, które w zabawie będzie „kotkiem”. Pozostałe są „myszkami”. Gdy grana jest melodia w żywym, szybkim tempie, „myszki” biegają po całej sali i mówią –pi, -pi, -pi. Kiedy usłyszą melodię graną dużo wolniej, wówczas budzi się „kotek” i wybiega na poszukiwanie śniadanka – poluje na „myszki”. „

Myszki” w tym momencie zastygają w bezruchu. „Kotek” wypatruje „myszkę”, która się poruszy. Dziecko „myszka”, które się poruszy, zostaje „zjedzone” przez „kotka” i odpada z gry lub w czasie następnego przebiegu zabawy staje się „kotkiem”.

·      ZABAWA ZE ZMIANAMI TEMPA W AKOMPANIAMENCIE

Marsz parami w zmiennym tempie. Podskoki z nogi na nogę w małych dwuosobowych kółeczkach.

·      SPACER KURCZĄTEK

Nauczyciel (mama kura) zaprasza małe kurczątka na spacer po podwórku. Kiedy słychać będzie wolny marszowy rytm, kurczęta miarowo maszerują (zgodnie z rytmem) i idą „gęsiego” za mamą kurą. Kiedy akompaniament stanie się nieco szybszy, kurczęta rozbiegają się po podwórzu (biegają swobodnie po sali).  Zabawę powtarzamy kilka razy.

 Samochody”

Dzieci poruszając się w rozsypce po sali udają jazdę samochodem. Nauczyciel mówi w jakim tempie przemieszczają się pojazdy (szybko, wolno, przyspieszają). Po tej wstępnej zabawie nauczyciel dodaje instrument perkusyjny, a zadaniem dzieci jest dostosowanie jazdy do usłyszanego akompaniamentu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin