TI_18-99-10-28-T_pl.pdf

(189 KB) Pobierz
745337568 UNPDF
Technical
information
18
TI 18-99 10 28 T
pl
Wydanie 2, 1999 12 03
Pęknięcia maski silnika w kabinach typu T
Dotyczy kabin typu T.
Opis
Zdarza się, że na masce silnika pęka lakier.
Pęknięcia te powstają na skutek pękania
środka stosowanego do uszczelniania
połączeń pomiędzy elementami maski.
W kabinach typu T czasami też daje się
słyszeć hałas dobiegający z okolic
elementów zamocowania maski silnika.
Jego przyczyną jest niewystarczająca
elastyczność wsporników maski podczas
ruchów sprężyn amortyzujących kabiny.
115
70
Czynności zaradcze
Stopniowo do produkcji wprowadzono
tylne wsporniki maski silnika i elementy
wzmacniające jej ramę. Wprowadzone
zmiany obejmują podwozia o następujących
numerach:
Scania Södertälje 1252529
Scania Zwolle 4417235
Scania Angers Nie dotyczy
Scania Latin America 3510713
© Scania CV AB 1999
(948)
1
745337568.006.png 745337568.007.png
Opis czynności serwisowych
Wymiana tylnych wsporników maski
silnika.
1
1. Usunąć stare wsporniki.
2. Przykładając nowe wsporniki oznaczyć
miejsce, w którym ma zostać odcięta
izolacja.
3. Odciąć izolację w zaznaczonym miejscu
i przykleić jej krawędź 1 do warstwy
środka uszczelniającego. Zapobiegnie
to przedostawaniu się wody pod
izolację.
1
4. Założyć nowe wsporniki.
Części do tylnych wsporników
Oznaczenie Nowe części
Zestaw naprawczy 560407
Klej
3
1
1421125
2
W skład zestawu naprawczego wchodzą
następujące części:
4
6
7 (opt.)
Oznaczenie
na rys.
Ilość
5
1 Wspornik 1422941 2
2 Śruba 815475 6
3 Nakrętka 815544 4
4 Izolator 1422942 4
5 Śruba 814882 2
6 Nakrętka 815124 2
8 Tuleja
lizgowa
9
8
1429664 2
9 Tulejka 1430038 2
Złączka wkrętna 7 występuje tylko w
pojazdach wyposażonych w VPS. Nie
wchodzi ona w skład zestawu naprawczego.
2
© Scania CV AB
TI 18-99 10 28 T pl
745337568.008.png
Wzmacnianie ramy maski silnika
Wskazówka: Przed przystąpieniem do
spawania odłączyć od akumulatora
przewód ujemny. Spawanie w pobliżu
izolacji na masce silnika wymaga również
zastosowania odpowiednich zabezpieczeń
przeciwpożarowych.
1. Zdjąć izolację odkręcając dwa dolne
wkręty mocujące.
2. Na masce silnika i jej ramie oznaczyć
miejsce przyspawania płytek
wzmacniających.
3. Oszlifować oznaczone miejsca.
115
70
4. Oszlifować wycięcie w każdej płytce
wzmacniającej. W przeciwnym razie
płytki te będą uderzać we wsporniki
izolacji.
5. Przyspawać otworowo płytki
wzmacniające.
6. W razie potrzeby pomalować odkryte
powierzchnie.
7. Ponownie założyć izolację.
TI 18-99 10 28 T pl
© Scania CV AB
3
745337568.009.png 745337568.001.png 745337568.002.png 745337568.003.png 745337568.004.png
Części do zamocowania płytek
wzmacniających
Oznaczenie
Nowe
części
Ilość
Element
wzmacniający,
wewnętrzny
1430039 2
Element
wzmacniający,
zewnętrzny
1430040 2
Płytki wzmacniające wchodzą w skład
zestawu naprawczego 560407.
Nakładanie nowej warstwy środka
uszczelniającego
1. Zdrapać starą warstwę środka
uszczelniającego. Czynność tę należy
przeprowadzić ostrożnie, aby nie
uszkodzić ocynku blachy.
2. Nałożyć nową warstwę środka i, w razie
potrzeby, pomalować jej okolice.
Środki potrzebne do wymiany
uszczelnienia
Oznaczenie
Nowe środki
Środek uszczelniający,
310g/tubka
1428603
4
© Scania CV AB
TI 18-99 10 28 T pl
745337568.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin