DANE
OBLICZENIA
WYNIKI
Moc silnika napędzającego:
Ns=11[kW]
Prędkość obrotowa silnika:
n1=750[obrmin]
Sprawność przekładni:
ηpz=0,98
Sprawność łożyskowania wałka:
ηŁ=0,95
Przełożenie przekładni:
uc=3,12
ksϵ<20,30>
ks=25[MPa]
Wstępnie:
Kv×KHα×KHβ≅1,5
Dla 16HG:
σHPlim=1470[MPa]
fH=690
ψ=0,8
Dla St6:
σHPlim=430[MPa]
σFPlim=260 [MPa]
KF≈KH
ZE=190[MPa12] współczynnik sprężystości dla pary stal/stal
ZH=2,42 współczynnik strefy nacisku(0) dla kata przyporu αn=20
εα=1,3
KHα×Kv=1,2
Przyjmuję SHlim=1,4
ZR=1 dla zębów szlifowanych
σHlim odczytuję z tabeli:
σHlim=630[MPa]
Ft1Ft=1,5
YFs=3,89
Yβ=0,87
Wytrzymałość zmęczeniowa przy zginaniu :
σFlim0=260[MPa]
SFlim=1,5
YW=1
YT=1
YSa=1,55
...
slomariusz