pkm2.docx

(159 KB) Pobierz

DANE

OBLICZENIA

WYNIKI

 

 

 

Moc silnika napędzającego:

Ns=11[kW]

 

Prędkość obrotowa silnika:

n1=750[obrmin]

 

Sprawność przekładni:

ηpz=0,98

 

Sprawność łożyskowania wałka:

ηŁ=0,95

 

Przełożenie przekładni:

uc=3,12

 

 

ksϵ<20,30>

ks=25[MPa]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wstępnie:

Kv×K×K≅1,5

 

 

 

Dla 16HG:

σHPlim=1470[MPa]

 

 

fH=690

 

Wstępnie:

ψ=0,8

 

 

 

Dla St6:

σHPlim=430[MPa]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

σFPlim=260 [MPa]

 

 

 

 

KFKH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZE=190[MPa12]  współczynnik sprężystości dla pary stal/stal

 

ZH=2,42  współczynnik strefy nacisku(0) dla kata przyporu αn=20

 

 

 

 

 

 

 

εα=1,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K×Kv=1,2

 

 

 

 

Przyjmuję SHlim=1,4

ZR=1 dla zębów szlifowanych

σHlim odczytuję z tabeli:

σHlim=630[MPa]

 

 

 

 

Ft1Ft=1,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YFs=3,89

 

 

Yβ=0,87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytrzymałość zmęczeniowa przy zginaniu :

σFlim0=260[MPa]

 

SFlim=1,5

 

YW=1

 

YT=1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YSa=1,55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin