Scenariusz konkursu z okazji "Dnia Chłopaka" Scenariusz konkursu z okazji„Dnia Chłopaka”Prowadząca IW tym dniu szczególnym– września trzydziestego,Witamy serdecznie chłopaka każdegoDzisiaj święto Wasze, dzień prezentów, życzeń,Innych przyjemności już nawet nie zliczęProwadząca IINadeszła dziś pora, żeby się przekonaćJak wiele zalet posiada męska część naszego gronaW szranki zaraz staną wybrani rycerze,Spośród których chłopca numer 1 jury wnet wybierzeW sędziów zacnym gronie witamy :.....................................................................................................Prowadząca IChoć nie każdy wygra to już teraz wiemy, Że najlepszych chłopaków Właśnie w naszej szkole znajdziemyProwadząca IIPora już zaczynać konkursowe zmagania — na samym początku– konkurs przyszywaniaBo gdy odpadnie guzik to prawdziwy facet nie biegnie do mamy, ani też nie płaczebierze w rękę igłę, niteczkę nawleka Co z tego wyniknie– już jury czekaZawodnicy otrzymują nici, igły, guziki i skrawki materiału, do których należy przyszyć guziki w wyznaczonym czasie np. 2 min.Jury ocenia staranność wykonania, przyznając poszczególnym zawodnikom od 0 do 5 pkt. Uwaga: wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują rekwizyty tego samego typu– ten sam rodzaj nici, guzików itd., aby zapewnić każdemu równe szanseProwadząca IKrawcy znakomici, krawcy doskonaliSiedzą miedzy nami na tej właśnie saliProwadząca IISportowe mają między chłopakami nieraz miejsce zmaganiaWięc następny konkurs jest z kibicowaniaKlubów piłkarskich niekompletne nazwyNa kartkach znajdziecie– to, czego brakuje,Sami dopiszecieZawodnicy otrzymują kartki, na których należy w tabeli uzupełnić nazwę klubu piłkarskiego np.Nazwa drużyny/klubu MiastoMediolanWidzew Śląsk KrakówZa każdy prawidłowo uzupełniony wpis zawodnik otrzymuje 1 pkt. Czas przeznaczony na wypełnienie zadania: 1min 30sProwadząca IBrawa, proszę państwa, gromkie dla nich brawaZnają Widzew z Łodzi i Legię WarszawaKażdy piłkarz, narciarz,Skoczek, hokeistaNie lubi bardzo, gdy go z głodu ściskaProsimy więc pięknie naszych kandydatówBy nam opisali sposób przyrządzaniaJakiegoś pysznego i sytego daniaZawodnicy w ciągu 2 minut podają przepis na dowolne danie. Jury ocenia ilość składników, stopień trudności wykonania, znajomość kulinarnej terminologii i przyznaje zawodnikom od 0 do 5 pkt.Prowadząca IIKucharze, ciastkarze, patelni mistrzowieKtórego z nich wybrać– kto mi dziś pomoże ?Wybór to jest trudny– widzę jeden sposóbzapytamy jeszcze tych tu parę osób,czy wiedzą, do czego jest na przykład śrubai z jakim narzędziem się naprawa udaZawodnicy ciągną dwa losy z numerami narzędzi, których nazwy i przeznaczenie muszą podać. Jury przyznaje max. 3 pkt. za podanie właściwej nazwy i określenie przeznaczenia jednego narzędzia. Można premiować nowatorskie pomysły wykorzystania.Prowadząca ISzyją, gotują i kibicująW dodatku jeszcze coś zreperujączy krawat też potrafią zawiązać ?najlepiej od razu się o tym przekonać Każdy z zawodników otrzymuje rozwiązany krawat. Jury ocenia dokładność, styl i pomysłowość jego wiązania przyznając od jednego do 4 pkt. Czas wykonania zadania– 1 min.Prowadząca IICo za pomysły, jaki niezwykły stylkażdy z nich kreatorem mody mógłby byćProwadząca Iciekawa jestem czy to jest prawdaże na samochodach się każdy chłopak znaby się przekonać– mam krótki testnapisz, jakiego samochodu to symbol jestZawodnicy otrzymują wyrysowane na kartkach symbole popularnych marek samochodowych np. Audi, Volkswagena, Renaulta, HondyZa każdy prawidłowo rozpoznany symbol marki samochodu jury przyznaje jeden pkt.Prowadząca IIGdy ktoś Cię zapyta -Gdzie Ci mężczyźni prawdziwi tacy My odpowiadamy– to nasi chłopacynie ma dziedziny, w której Ci wspanialiwiedzą lub umiejętnościami by się nie wykazalikażdy z nich liczne ma talenty Każdy uprzejmy i uśmiechniętyKażdy Cię miło zaskoczyć możeKiedy po prostu Ci w czymś pomożeKto wśród nich zaś prym wiedzie– Jury już nam podpowie, a my go brawami nagrodzimy szczerzeZwycięzca oprócz tytułu„Chłopaka nr 1” może otrzymać nagrody rzeczowe np… krawat, który wiązał, lub narzędzia, które rozpoznał.
1.Powitanie
Dziewczynki na powitanie chłopców:
„ Zacne chłopaki ,mili koledzy. W dniu Waszego święta ,najlepsze życzenia składają dziewczęta”
2. Składanie życzeń wszystkim chłopcom
Dziewczynka I: Niechaj Wam radośnie płyną szkolne dni.
Dziewczynka II : Niech się Wam spełniają przygodowe sny.
Dziewczynki: Uczcie się jak mówią w „dechę”, by z Was każdy miał pociechę!
3.Zaproszenie do zabawy
Dziewczynka pyta chłopców czy zgadzają się na inną niż zwykle lekcje. I czy przygotowani są do pokonania
różnych trudności jakie spotkają ich tego dnia- chłopcy zgadzają się.
Dziewczęta: Teraz bez obawy zapraszamy Was, chłopcy do wspólnej zabawy.
4.Czas na zabawę – wybory „super chłopaka”
Dziewczynka zaprasza na środek sali siedmiu kandydatów do wyborów na „super chłopaka”,
którzy zostali wcześniej wytypowani przez dziewczynki z ich klas.
Podchodzi do każdego z nich i przypina im numerki od 1 do 7.
W tym czasie druga dziewczynka śpiewa dla nich piosenkę: „Dziewczyny, chłopaki”.
Jaki jestem - chłopcy kolejno opowiadają o sobie:
. W co najbardziej lubią się bawić? Gdzie najchętniej pojechaliby na wycieczkę? Co najbardziej lubią jeść?
Jaką książkę przeczytali ostatnio?
Wielka próba: odwagi, powagi, mądrości i wytrzymałości dla kandydatów.
Kto mężnie stawi czoła wszystkim zadaniom otrzyma order „super chłopaka”.
Próba odwagi- chłopcy proszą dziewczynki do tańca(muzyka ).Jurorzy oceniają jak chłopcy proszą do
tańca, jak odprowadzają partnerki na miejsca.
Próba powagi-wybrane dziewczynki stosując różnorodne minki rozśmieszają przez minutę chłopców-Ci
muszą zachować powagę.
Próba wytrzymałości – chłopcy na sygnał wykonują: 10 przysiadów, 10 pajaców, 5 wyskoków obunóż w górę,
10 pompek.
Próba mądrości - chłopcy odgadują zagadki. Wyciągnięty numerek jest też numerem zagadki.
Zagadki:
1. By właził w drzewo w głowę go biją. A kiedy wejdzie trudno go wyjąć.
2. Żelazną szosą koła go niosą. Czerwone światło wstrzyma go łatwo.
3. Kiedy leży, kiedy stoi milczy grzecznie mili moi. Gdy się znajdzie w dłoni z całej siły dzwoni.
4. Z daleka, z wysoka patrzy jedna, druga. Chociaż żadna nie ma oka, z góry na nas mruga.
5. Jakie jest miasto w polskiej krainie. Co powinno płynąć, a nie płynie.
Komisja ustala wyniki poszczególnych prób kandydatów na „super chłopaka”, a w trakcie jedna z dziewcząt
dla chłopców śpiewa piosenkę „Hej, chłopcy”.
Przewodnicząca komisji zabiera głos:
- Drodzy nasi kandydaci ,byliście wszyscy świetni. Niestety tylko jeden chłopiec może zostać „super
chłopakiem”. Następuje odczytanie nazwiska ucznia, który został „super chłopakiem” i wręczenie
„medalu”- SUPER CHŁOPAK( medal ma kształt gwiazdy szeryfa, jest zalaminowany i posiada klips do
przymocowania) oraz nagrody rzeczowej. Dla zwycięzcy jedna z dziewcząt śpiewa piosenkę „Jesteś jak
cień”.
Wybory „chłopca- omnibusa”
Dziewczynka zaprasza na środek sali siedmiu nowych kandydatów do wyborów na „chłopca-omnibusa”,
którzy zostali wytypowani przez swoje panie. Podchodzi do każdego z nich i przypina im numerki od 1
do 7.
Kandydaci odpowiadają po kolei na zadane przez dziewczęta pytania, który chłopiec nie odpowie ten
odchodzi z zabawy.
Oto pytania:
Jaki lekarz leczy ból ucha?
Uzupełnij tytuł książki „ Kubuś..........”
Uzupełnij tytuł książki „ Szewczyk ......”
Wymień dwa grzyby trujące.
Co to jest Wisła?
Kto jest prezydentem Polski?
Wymień trzy tytuły znanych ci baśni.
Podaj cztery drzewa owocowe.
Jakie miasto jest stolicą Polski?
Wymień cztery rasy psów.
Wymień trzy marki samochodów osobowych.
Wymień nazwy trzech ryb.
Jaki zespół śpiewa piosenkę „Dziękuję Ci Ojcze” ?
Jak nazywa się Dyrektor twojej szkoły?
Wymień trzy tytuły wierszy J .Brzechwy.
Wymień nazwy dwóch batonów czekoladowych.
Wymień nazwy dwóch proszków do prania.
Kto to jest Gołota?
Kto to jest Adam Małysz?
W ten sposób został jeden chłopiec, któremu można nadać tytuł „chłopca- omnibusa”. Chłopiec ten otrzymuje
„medal” –CHŁOPIEC-OMNIBUS (medal ma kształt wstęgi, jest zalaminowany i posiada klips do
przymocowania) oraz nagrodę rzeczową. Pozostali kandydaci otrzymują nagrody pocieszenia – słodycze.
6.Wręczenie upominków
Dziewczynki z samorządu wręczą wszystkim chłopcom z klas I-III , z okazji ich święta słodycze.
. Jedna z dziewczynek dla wszystkich chłopców śpiewa piosenkę „Śpiewam i tańczę”.
7. Zakończenie
Dziewczynki: Na koniec radę Wam dobrą damy, bądźcie na co dzień dżentelmenami!
Dżentelmen-wszędzie jest mile widziany.
Nie przełazi przez parkany.
Przed robotą się nie wzdraga.
Tam gdzie może ,to pomaga.
Pierwszy kłania się znajomym.
Nie jest psotny i łakomy.
Mówi proszę i dziękuję.
Zawsze się dobrze zachowuje.
Scenariusz programu artystycznego na „Dzień Chłopaka”
Cel ogólny: podtrzymanie tradycji internatu
Cele szczegółowe:
a) Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
b) Rozwijanie i wykorzystywanie zdolności artystycznych wychowanków
c) Utrwalanie więzi koleżeńskich
Metody wychowania:
a) Metoda wpływu sytuacyjnego
b) Instruowanie, kierowanie pracą w zespole
Formy pracy:
● Pod względem organizacyjnym – praca zespołowa
● Pod względem przedmiotowym – działalność twórcza o charakterze artystycznym i dekoracyjnym
Propozycja dekoracji: nad drzwiami wejściowymi do świetlicy zawieszony jest dekoracyjnie wykonany napis „Dla każdego chłopaka mamy lizaka”; w świetlicy pozawieszane są kolorowe napisy z życzeniami dla chłopców, kolorowe baloniki, gwiazdy, itp.
Przebieg uroczystości:
I
Na początku dwie dziewczynki, ładnie przebrane (kokardy we włosach, fartuszki), przy wejściu witają wchodzących chłopców, częstując ich lizakami a także karteczkami ze „złotymi myślami”, które są umieszczone w koszyczku. Lizaki są „ubrane” we wstążeczki. Wszyscy wchodzą, w tle podkład muzyczny.
II
Powitanie i życzenia
Prowadzenie: dwie dziewczyny:
Prowadząca I
Witamy wszystkich bardzo serdecznie, kierownictwo wychowawców, a szczególnie Was, drodzy koledzy, bo dziś jest Wasze Święto. Z tej okazji przygotowałyśmy dla Was specjalne życzenia.
Prowadząca II
Składa życzenia wierszem wymyślonym przez dziewczęta specjalnie na tę okazję:
„W dniu święta Twojego,
Przemiły kolego,
Serdecznie witamy i do wspólnej zabawy zapraszamy.
My, Wasze koleżanki, życiowe podpory,
Chcemy Wam dzisiaj poprawić humory.
Wy, ród wielce męski, odważny i rycerski,
My, słabe kobietki, bez Waszej pomocy
Doznajemy klęski.
O Wy, nasi koledzy, prześwietni z Was dżentelmeni,
Jedno Wasze spojrzenie
Los nasz babski odmieni.
Dowcipy najlepsze znacie,
Na pizzę i lody nas zapraszacie,
Poniesiecie plecak, sprzątać pomagacie,
Jak trzeba, ciężkie szafy i tapczany dźwigacie.
Podziwiamy Wasz urok, wdzięk i siłę wielką,
Jesteście dla nas, chłopcy, najlepszą wyręką.
Na tym pochwały nasze kończymy,
Bo Was za bardzo dziś rozpieścimy.
W pamięci to wszystko miejcie,
Tylko się, broń Boże, nam tu nie odmieńcie.
Za wszystkie Wasze cnoty szczerze dziękujemy
I ochoczo do życzeń przystępujemy:
Życzymy Wam, koledzy, abyście z kurami spać chodzili
I całą noc o dziewczynach i śniadanku do łóżka śnili,
A o 7. rano w stołówce obecni byli,
Abyście czyści i pachnący byli,
Sale wietrzyli, śmiecie wynosili,
Do szkoły po nauki
W radosnych podskokach pędzili,
A dziś z okazji Święta chłopaka,
Żebyście na dyskotece odtańczyli „kozaka”.
Weselcie się, chłopcy, póki pora na to,
Dostaniecie od koleżanek coś słodkiego za to.
III
Skecz „Świtezianka” A. Mickiewicza (parafraza i parodia)
Wszystkie role w tym skeczu odgrywają dziewczęta
Skecz „Świtezianka” – podział na role:
- Chłopiec
- Dziewczyna
...
renata.misia