Dzień Chłopaka.doc

(215 KB) Pobierz

Scenariusz konkursu z okazji "Dnia Chłopaka" Scenariusz konkursu z okazji„Dnia Chłopaka”


Prowadząca I
W tym dniu szczególnym– września trzydziestego,
Witamy serdecznie chłopaka każdego
Dzisiaj święto Wasze, dzień prezentów, życzeń,
Innych przyjemności już nawet nie zliczę

Prowadząca II
Nadeszła dziś pora, żeby się przekonać
Jak wiele zalet posiada męska część naszego grona
W szranki zaraz staną wybrani rycerze,
Spośród których chłopca numer 1 jury wnet wybierze
W sędziów zacnym gronie witamy :
.....................................................................................................

Prowadząca I
Choć nie każdy wygra to już teraz wiemy,
Że najlepszych chłopaków
Właśnie w naszej szkole znajdziemy

Prowadząca II
Pora już zaczynać konkursowe zmagania
— na samym początku– konkurs przyszywania
Bo gdy odpadnie guzik to prawdziwy facet nie biegnie do mamy, ani też nie płacze
bierze w rękę igłę, niteczkę nawleka
Co z tego wyniknie– już jury czeka


Zawodnicy otrzymują nici, igły, guziki i skrawki materiału, do których należy przyszyć guziki w wyznaczonym czasie np. 2 min.
Jury ocenia staranność wykonania, przyznając poszczególnym zawodnikom od 0 do 5 pkt.
Uwaga: wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują rekwizyty tego samego typu– ten sam rodzaj nici, guzików itd., aby zapewnić każdemu równe szanse

Prowadząca I
Krawcy znakomici, krawcy doskonali
Siedzą miedzy nami na tej właśnie sali

Prowadząca II
Sportowe mają między chłopakami nieraz miejsce zmagania
Więc następny konkurs jest z kibicowania
Klubów piłkarskich niekompletne nazwy
Na kartkach znajdziecie– to, czego brakuje,
Sami dopiszecie

Zawodnicy otrzymują kartki, na których należy w tabeli uzupełnić nazwę klubu piłkarskiego np.

Nazwa drużyny/klubu Miasto
Mediolan
Widzew
Śląsk
Kraków

Za każdy prawidłowo uzupełniony wpis zawodnik otrzymuje 1 pkt. Czas przeznaczony na wypełnienie zadania: 1min 30s

Prowadząca I
Brawa, proszę państwa, gromkie dla nich brawa
Znają Widzew z Łodzi i Legię Warszawa

Każdy piłkarz, narciarz,
Skoczek, hokeista
Nie lubi bardzo, gdy go z głodu ściska
Prosimy więc pięknie naszych kandydatów
By nam opisali sposób przyrządzania
Jakiegoś pysznego i sytego dania

Zawodnicy w ciągu 2 minut podają przepis na dowolne danie. Jury ocenia ilość składników, stopień trudności wykonania, znajomość kulinarnej terminologii i przyznaje zawodnikom od 0 do 5 pkt.

Prowadząca II
Kucharze, ciastkarze, patelni mistrzowie
Którego z nich wybrać– kto mi dziś pomoże ?

Wybór to jest trudny– widzę jeden sposób
zapytamy jeszcze tych tu parę osób,
czy wiedzą, do czego jest na przykład śruba
i z jakim narzędziem się naprawa uda

Zawodnicy ciągną dwa losy z numerami narzędzi, których nazwy i przeznaczenie muszą podać. Jury przyznaje max. 3 pkt. za podanie właściwej nazwy i określenie przeznaczenia jednego narzędzia. Można premiować nowatorskie pomysły wykorzystania.

Prowadząca I
Szyją, gotują i kibicują
W dodatku jeszcze coś zreperują

czy krawat też potrafią zawiązać ?
najlepiej od razu się o tym przekonać

Każdy z zawodników otrzymuje rozwiązany krawat. Jury ocenia dokładność, styl i pomysłowość jego wiązania przyznając od jednego do 4 pkt. Czas wykonania zadania– 1 min.

Prowadząca II
Co za pomysły, jaki niezwykły styl
każdy z nich kreatorem mody mógłby być

Prowadząca I
ciekawa jestem czy to jest prawda
że na samochodach się każdy chłopak zna
by się przekonać– mam krótki test
napisz, jakiego samochodu to symbol jest

Zawodnicy otrzymują wyrysowane na kartkach symbole popularnych marek samochodowych np. Audi, Volkswagena, Renaulta, Hondy
Za każdy prawidłowo rozpoznany symbol marki samochodu jury przyznaje jeden pkt.



Prowadząca II
Gdy ktoś Cię zapyta -
Gdzie Ci mężczyźni prawdziwi tacy
My odpowiadamy– to nasi chłopacy
nie ma dziedziny, w której Ci wspaniali
wiedzą lub umiejętnościami by się nie wykazali
każdy z nich liczne ma talenty
Każdy uprzejmy i uśmiechnięty
Każdy Cię miło zaskoczyć może
Kiedy po prostu Ci w czymś pomoże
Kto wśród nich zaś prym wiedzie–
Jury już nam podpowie, a my go brawami nagrodzimy szczerze

Zwycięzca oprócz tytułu„Chłopaka nr 1” może otrzymać nagrody rzeczowe np… krawat, który wiązał, lub narzędzia, które rozpoznał.

 

1.Powitanie

      Dziewczynki na powitanie chłopców:

       „ Zacne chłopaki ,mili koledzy. W dniu Waszego święta ,najlepsze życzenia składają dziewczęta”

2. Składanie życzeń wszystkim chłopcom

       Dziewczynka I:     Niechaj Wam radośnie płyną szkolne dni.

       Dziewczynka II :  Niech się Wam spełniają przygodowe sny.

       Dziewczynki:        Uczcie się jak mówią w „dechę”, by z Was każdy miał pociechę!

3.Zaproszenie do zabawy

    Dziewczynka pyta  chłopców czy zgadzają się na inną niż zwykle lekcje. I czy  przygotowani są do pokonania 

     różnych trudności jakie spotkają ich tego dnia-  chłopcy zgadzają się.

      Dziewczęta: Teraz bez obawy zapraszamy Was, chłopcy do wspólnej zabawy.

4.Czas na zabawę – wybory „super chłopaka”

      Dziewczynka zaprasza na środek sali siedmiu kandydatów do wyborów na „super chłopaka”,

                               którzy zostali wcześniej wytypowani przez dziewczynki z ich klas.

                               Podchodzi do każdego z nich i przypina im numerki od 1 do 7.

       W tym czasie druga dziewczynka śpiewa dla nich piosenkę: Dziewczyny, chłopaki”.

       Jaki jestem - chłopcy kolejno opowiadają o sobie:

         . W co najbardziej lubią się bawić? Gdzie  najchętniej pojechaliby na wycieczkę?  Co najbardziej lubią jeść?  

           Jaką książkę przeczytali ostatnio?

       Wielka próba: odwagi, powagi, mądrości i wytrzymałości dla kandydatów.

        Kto mężnie stawi czoła wszystkim zadaniom otrzyma order „super chłopaka”.

          Próba odwagi- chłopcy proszą  dziewczynki do tańca(muzyka ).Jurorzy oceniają jak chłopcy proszą do

           tańca, jak odprowadzają partnerki na miejsca.

          Próba powagi-wybrane dziewczynki stosując różnorodne minki rozśmieszają przez minutę chłopców-Ci

          muszą zachować powagę.

         Próba wytrzymałości – chłopcy na sygnał wykonują: 10 przysiadów, 10 pajaców, 5 wyskoków obunóż w górę,

        10 pompek.

         Próba mądrości  - chłopcy odgadują zagadki. Wyciągnięty numerek jest też numerem zagadki.

        

           Zagadki:

         1. By właził w drzewo w głowę go biją. A kiedy wejdzie trudno go wyjąć.

         2. Żelazną szosą koła go niosą. Czerwone światło wstrzyma go łatwo.

         3.  Kiedy leży, kiedy stoi milczy grzecznie mili moi. Gdy się znajdzie w dłoni z całej siły dzwoni.

         4.  Z daleka, z wysoka patrzy jedna, druga. Chociaż żadna nie ma oka, z góry na nas mruga.

         5.  Jakie jest miasto w polskiej krainie. Co powinno płynąć, a nie płynie.

         Komisja  ustala wyniki poszczególnych prób kandydatów na „super chłopaka”, a w trakcie jedna z dziewcząt

         dla chłopców  śpiewa piosenkę „Hej, chłopcy”.

         Przewodnicząca  komisji  zabiera głos:

         -  Drodzy nasi kandydaci ,byliście  wszyscy świetni. Niestety  tylko jeden chłopiec może zostać „super

             chłopakiem”. Następuje odczytanie nazwiska ucznia, który został „super chłopakiem” i wręczenie

            „medalu”- SUPER  CHŁOPAK( medal ma kształt gwiazdy szeryfa, jest zalaminowany  i posiada klips do

             przymocowania) oraz nagrody rzeczowej. Dla zwycięzcy  jedna z dziewcząt śpiewa piosenkę „Jesteś jak

             cień”.

       

      Wybory  „chłopca- omnibusa”

         Dziewczynka zaprasza  na środek  sali siedmiu nowych kandydatów do wyborów  na „chłopca-omnibusa”,

          którzy zostali wytypowani przez swoje panie. Podchodzi do każdego z nich i przypina im numerki od 1

          do 7.   

          Kandydaci odpowiadają po kolei na zadane przez dziewczęta pytania, który chłopiec nie odpowie ten

          odchodzi z zabawy.

            Oto pytania:

             

        Jaki lekarz leczy ból ucha?

        Uzupełnij tytuł książki „ Kubuś..........”

        Uzupełnij tytuł książki „ Szewczyk ......”

        Wymień dwa grzyby trujące.

        Co to jest Wisła?

        Kto jest prezydentem Polski?

        Wymień trzy tytuły znanych ci baśni.

        Podaj cztery drzewa owocowe.

        Jakie miasto jest stolicą Polski?

        Wymień cztery rasy psów.

        Wymień trzy marki samochodów osobowych.

        Wymień nazwy trzech ryb.

        Jaki zespół śpiewa piosenkę „Dziękuję Ci Ojcze” ?

        Jak nazywa się Dyrektor twojej  szkoły?

       Wymień trzy tytuły wierszy J .Brzechwy.

       Wymień nazwy dwóch batonów czekoladowych.

       Wymień nazwy dwóch proszków do prania.

      Kto to jest Gołota?

       Kto to jest Adam Małysz?

 

        W ten sposób został jeden chłopiec, któremu można nadać  tytuł „chłopca- omnibusa”. Chłopiec  ten otrzymuje

      „medal” –CHŁOPIEC-OMNIBUS (medal ma kształt wstęgi, jest zalaminowany i posiada klips do

       przymocowania) oraz nagrodę rzeczową. Pozostali kandydaci otrzymują nagrody pocieszenia – słodycze.

 

    6.Wręczenie upominków

      Dziewczynki z samorządu wręczą wszystkim  chłopcom z klas I-III , z okazji ich święta słodycze.

.      Jedna z dziewczynek dla wszystkich chłopców śpiewa piosenkę „Śpiewam i tańczę”.

   

     7. Zakończenie

         Dziewczynki:    Na koniec radę Wam dobrą damy, bądźcie na co dzień dżentelmenami!

                                  Dżentelmen-wszędzie jest mile widziany.

                                   Nie przełazi przez parkany.

                                  Przed robotą się nie wzdraga.

                                    Tam gdzie może ,to pomaga.

                                   Pierwszy kłania się znajomym.

                                    Nie jest psotny i łakomy.

                                    Mówi proszę i dziękuję.

                                    Zawsze się dobrze zachowuje.

 

Scenariusz programu artystycznego na „Dzień Chłopaka”

 

Cel ogólny: podtrzymanie tradycji internatu

Cele szczegółowe:

a)     Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie

b)     Rozwijanie i wykorzystywanie zdolności artystycznych wychowanków

c)     Utrwalanie więzi koleżeńskich

 

Metody wychowania:

a)     Metoda wpływu sytuacyjnego

b)     Instruowanie, kierowanie pracą w zespole

 

Formy pracy:

      Pod względem organizacyjnym – praca zespołowa

      Pod względem przedmiotowym – działalność twórcza o charakterze artystycznym i dekoracyjnym

 

Propozycja dekoracji: nad drzwiami wejściowymi do świetlicy zawieszony jest dekoracyjnie wykonany napis „Dla każdego chłopaka mamy lizaka”; w świetlicy pozawieszane są kolorowe napisy z życzeniami dla chłopców, kolorowe baloniki, gwiazdy, itp.

   

Przebieg uroczystości:

 

I

Na początku dwie dziewczynki, ładnie przebrane (kokardy we włosach, fartuszki), przy wejściu witają wchodzących chłopców, częstując ich lizakami a także karteczkami ze „złotymi myślami”, które są umieszczone w koszyczku. Lizaki są „ubrane” we wstążeczki. Wszyscy wchodzą, w tle podkład muzyczny.

 

II

Powitanie i życzenia 

Prowadzenie: dwie dziewczyny:

Prowadząca I

Witamy wszystkich bardzo serdecznie, kierownictwo wychowawców, a szczególnie Was, drodzy koledzy, bo dziś jest Wasze Święto. Z tej okazji przygotowałyśmy dla Was specjalne życzenia.

Prowadząca II

 

Składa życzenia wierszem wymyślonym przez dziewczęta specjalnie na tę okazję:
 

„W dniu święta Twojego,

Przemiły kolego,

Serdecznie witamy i do wspólnej zabawy zapraszamy.

My, Wasze koleżanki, życiowe podpory,

Chcemy Wam dzisiaj poprawić humory.

Wy, ród wielce męski, odważny i rycerski,

My, słabe kobietki, bez Waszej pomocy

Doznajemy klęski.

O Wy, nasi koledzy, prześwietni z Was dżentelmeni,

Jedno Wasze spojrzenie

Los nasz babski odmieni.

Dowcipy najlepsze znacie,

Na pizzę i lody nas zapraszacie,

Poniesiecie plecak, sprzątać pomagacie,

Jak trzeba, ciężkie szafy i tapczany dźwigacie.

Podziwiamy Wasz urok, wdzięk i siłę wielką,

Jesteście dla nas, chłopcy, najlepszą wyręką.

Na tym pochwały nasze kończymy,

Bo Was za bardzo dziś rozpieścimy.

W pamięci to wszystko miejcie,

Tylko się, broń Boże, nam tu nie odmieńcie.

Za wszystkie Wasze cnoty szczerze dziękujemy

I ochoczo do życzeń przystępujemy:

Życzymy Wam, koledzy, abyście z kurami spać chodzili

I całą noc o dziewczynach i śniadanku do łóżka śnili,

A o 7. rano w stołówce obecni byli,

Abyście czyści i pachnący byli,

Sale wietrzyli, śmiecie wynosili,

Do szkoły po nauki

W radosnych podskokach pędzili,

A dziś z okazji Święta chłopaka,

Żebyście na dyskotece odtańczyli „kozaka”.

Weselcie się, chłopcy, póki pora na to,

Dostaniecie od koleżanek coś słodkiego za to.

 

 

III

 

Skecz „Świtezianka” A. Mickiewicza (parafraza i parodia)

 

 

Wszystkie role w tym skeczu odgrywają dziewczęta

 

Skecz „Świtezianka” – podział na role:

-       Chłopiec

-       Dziewczyna

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin