Laguna I-1.8 8V.pdf

(348 KB) Pobierz
Samochody osobowe
Samochody osobowe - opisy techniczne i dane regulacyjne
Renault Laguna RN/RT 1,8i
(1994–1998)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony
poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
do V 1995 / F3P D720
od V 1995 / F3P D678
Silnik F3P D720
Średnica cylindra
82,7 mm
Skok tłoka
83,5 mm
Pojemność skokowa
1794 cm 3
Stopień sprężania
9,7
Ciśnienie sprężania
0,95 MPa
Moc maksymalna
66 kW (90 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej
5750 obr/min
Moment maksymalny
142 N m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego
2750 obr/min
Silnik F3P D678
Średnica cylindra
82,7 mm
Skok tłoka
83 mm
Pojemność skokowa
1783 cm 3
Stopień sprężania
9,7
Ciśnienie sprężania
0,95 MPa
Moc maksymalna
68,5 kW (93 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej
5750 obr/min
Moment maksymalny
142 N m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego
2750 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu
zawór ssący
0,40 mm
zawór wydechowy
0,50 mm
Fazy rozrządu
otwarcie zaworu ssącego
3 ° przed ZZ
zamknięcie zaworu ssącego
40 ° po ZW
otwarcie zaworu wydechowego
49 ° przed ZW
zamknięcie zaworu wydechowego
5 ° po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
zawór ssący
0,20 mm
zawór wydechowy
0,40 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i wałka pośredniego
typ / Gates HTD 58125 × 3/4’’
naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego SEEM wynosi 25 jednostek (minimalny 22 jednostki)
wymiana / co 120 000 km
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy,
wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy (z lewej strony), w wersjach z klimatyzacją dwa
wentylatory elektryczne o dwóch prędkościach sterowane włącznikiem ciśnieniowym klimatyzacji
Termostat
temperatura początku otwarcia 89 ° C
temperatura pełnego otwarcia 99 ° C
skok zaworu 9 mm
Wentylator / elektryczny, o jednej prędkości i mocy 75 W lub dwa wentylatory elektryczne o dwóch prędkościach i mocy 200 W każdy
(wersje z klimatyzacją)
Termowyłącznik / umieszczony z lewej strony chłodnicy
temperatura włączenia wentylatora 92 ° ± 2 ° C
temperatura wyłączenia wentylatora 82 ° ± 2 ° C
Pasek napędu pompy cieczy chłodzącej / wieloklinowy, napędzający także alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego oraz
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 1
103343894.003.png
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
sprężarkę klimatyzacji (wersje z klimatyzacją)
typ
wersje bez klimatyzacji / Hutchinson 6 K 1425
wersje z klimatyzacją / Hutchinson 6 K 1658
naciąg (mierzony między kołami wału korbowego i alternatora za pomocą przyrządu
specjalnego SEEM)
wersje bez klimatyzacji / wynosi 107 ± 3 jednostki (co najmniej 62 jednostki)
wersje z klimatyzacją / wynosi 109 ± 3 jednostki (co najmniej 62 jednostki)
Ciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego
160 kPa
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wałka pośredniego, z wbudowanym zaworem przelewowym
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80 ° C
przy 1000 obr/min
0,12 MPa
przy 3000 obr/min
0,35 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego
0,5 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 571
Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach
systemu sterowania silnika Siemens, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:
zbiornik paliwa,
pompę paliwa,
filtr paliwa,
pochłaniacz par paliwa,
zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa,
zespół wtryskowy (z czujnikiem położenia przepustnicy, wtryskiwaczem paliwa, czujnikiem temperatury zasysanego powietrza
regulatorem ciśnienia paliwa i regulatorem prędkości obrotowej biegu jałowego),
filtr powietrza.
Pompa paliwa / elektryczna, Walbro, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez
elektroniczne urządzenie sterujące poprzez przekaźnik
ciśnienie zasilania 106 ± 10 kPa
wydatek pod napięciem 12 V 65 l/h
Pochłaniacz par paliwa / CAN 09, z węglem aktywnym, umieszczony z prawej strony przedziału silnika
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza / Delco Remy 199 6034, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony z
prawej strony przedziału silnika
rezystancja zaworu
35 ± 3 Ω
Filtr paliwa / umieszczony przy zbiorniku paliwa
sposób montażu / strzałka na obudowie skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa do zespołu wtryskowego
wymiana / co 50 000 km
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, ELP 3606, z temperaturą zasysanego powietrza regulowaną termostatem i
tłumikiem szumów ssania
Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, Bosch, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie
zespołu wtryskowego nad przepustnicą
rezystancja wtryskiwacza przy 20 ° C 1,4 ± 0,5 Ω
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego
ciśnienie regulowane
106 ± 5 kPa
Obudowa przepustnicy / Bosch 38 mm
Regulator prędkości biegu jałowego / Bosch, silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego za pomocą
zmiany ilości powietrza dodatkowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu
wtryskowego
rezystancja uzwojenia między stykami 1 oraz 2
5...50 Ω
Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu
sterowania silnika Siemens, zawierający:
moduł elektroniczny wzmocnienia zintegrowany z cewką zapłonową,
czujnik spalania stukowego,
przewody wysokiego napięcia,
świece zapłonowe.
Moduł wzmocnienia zapłonu / Motorola R4 625 A 206 6 TS 2106, zawiera obwód wzmocnienia i cewkę zapłonową, umieszczony w
przedziale silnika z prawej strony, obok zaworu elektromagnetycznego pochłaniacza par paliwa
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 2
103343894.004.png
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
Rezystancja uzwojenia wtórnego 10 900 Ω
Czujnik spalania stukowego / Valeo, piezoelektryczny, umieszczony na głowicy między świecami zapłonowymi 2. i 3. cylindra
Świece zapłonowe / Bosch W 7 DC0, Champion N 7 YCX lub Eyquem C 52 LS
Odstęp elektrod
0,9 ± 0,05 mm
System sterowania silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Siemens, zawierający:
elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
przekaźniki sterowania (pompy paliwa i główny),
czujnik położenia przepustnicy,
czujnik ciśnienia bezwzględnego,
czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego silnika,
czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
czujnik temperatury zasysanego powietrza,
sondę lambda.
Elektroniczne urządzenie sterujące / Siemens S 101 725 111, umieszczone z prawej strony w przedniej części przedziału silnika, z
możliwością samodiagnozowania
Przekaźniki sterowania / umieszczone obok elektronicznego urządzenia sterującego
Czujnik położenia przepustnicy / umieszczony z boku zespołu wtryskowego
Rezystancja (mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego)
między stykami 16 i 17
1000 Ω
między stykami 9 i 16
przepustnica zamknięta
2800 Ω
przepustnica otwarta całkowicie
3320 Ω
między stykami 9 i 17
przepustnica zamknięta 2210 Ω
przepustnica otwarta całkowicie 2980 Ω
Czujnik ciśnienia bezwzględnego / GM 466 876 4 122, umieszczony w przedziale silnika obok osi obrotu prawego wycieraka szyby
przedniej
Napięcie czujnika przy różnicy ciśnień
0 kPa 4,81 V
20 kPa 3,75 V
27,5 kPa 3,37 V
45 kPa 2,33 V
50 kPa 2,16 V
75 kPa 0,68 V
80 kPa 0,39 V
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / umieszczony na obudowie sprzęgła
odstęp od koła zamachowego (nieregulowany) 1 ± 0,5 mm
rezystancja czujnika 200 ± 50 Ω
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / Siemens, termistorowy, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony
na głowicy z lewej strony
rezystancja czujnika
przy 20 ° C 3060...4045 Ω
przy 40 ° C 1315...1600 Ω
przy 80 ° C 300...370 Ω
przy 90 ° C 210...270 Ω
Czujnik temperatury zasysanego powietrza / Siemens, termistorowy, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji,
umieszczony w zespole wtryskowym
rezystancja czujnika
przy 0 ° C
5290...6490 Ω
przy 20 ° C
2400...2600 Ω
przy 40 ° C
1070...1270 Ω
Sonda lambda / NGK NTK 55-R1
napięcie sygnału
mieszanka bogata
ponad 0,625 V
mieszanka uboga
0...0,08 V
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego
wersje bez klimatyzacji
750 ± 50 obr/min
wersje z klimatyzacją
900 ± 50 obr/min
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 3
103343894.005.png
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
Zawartość CO
do 0,3%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Valeo 200 CP 4000
Średnica zewnętrzna tarczy
200 mm
Grubość tarczy
8,5 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ JB3 100 lub JB3 101
Przełożenia
Skrzynka JB3 100
I bieg
3,73
II bieg
2,05
III bieg
1,39
IV bieg
1,03
V bieg
0,82
bieg wsteczny
3,55
przekładnia główna
3,86
Skrzynka JB3 101
I bieg
3,73
II bieg
2,05
III bieg
1,32
IV bieg
0,97
V bieg
0,76
bieg wsteczny
3,55
przekładnia główna
3,56
Przeniesienie napędu / półosie o nierównej długości połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od
strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół
Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym
Liczba obrotów koła kierownicy
3,1
Promień skrętu
między ścianami 5,75 m
między krawężnikami 5,4 m
Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, Saginaw, napędzana paskiem wieloklinowym od wału korbowego razem z
alternatorem, pompą cieczy chłodzącej i sprężarką klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
Ciśnienie wspomagania (maksymalne)
koła ustawione prosto
0,5...0,7 MPa
koła skręcone
8,6...9,3 MPa
maksymalna różnica ciśnienia między skręceniem kół
w lewo i w prawo
0,5 MPa
Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania nierozbieralne, De Carbon
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0 ° 10 ± 10 )
(przy regulacji zbieżności jeden pełny obrót odpowiada zmianie zbieżności o 3 mm
lub 30 )
pochylenie koła (nieregulowane)
H1 H2 = 38 mm
1 ° 37 ± 30
H1 H2 = 123 mm
0 ° 09 ± 30
H1 H2 = 147 mm
0 ° 03 ± 30
H1 H2 = 220 mm
0 ° 47 ± 30
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1 ° )
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 4
103343894.006.png 103343894.001.png
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
H5 H2 = 43 mm
5 ° ± 30
H5 H2 = 63 mm
4 ° 30 ± 30
H5 H2 = 83 mm
4 ° ± 30
H5 H2 = 103 mm
3 ° 30 ± 30
H5 H2 = 123 mm
3 ° ± 30
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1 ° )
pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)
H1 H2 = 38 mm
9 ° 16 ± 30
H1 H2 = 123 mm
11 ° 52 ± 30
H1 H2 = 147 mm
12 ° 22 ± 30
H1 H2 = 220 mm
13 ° 03 ± 30
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1 ° )
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na dwóch
poprzecznych drążkach skrętnych o średnicy 22,7 mm i dwóch poprzecznych drążkach stabilizatora o średnicy 25,15 mm (równolegle
za drążkami skrętnymi) umieszczonych przed belką, ze skośnymi amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego
działania
Amortyzatory / nierozbieralne, De Carbon
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
wysokość kontrolna H4 H5 (regulowana) 46,5 ± 11 mm
(dopuszczalna różnica wysokości między stronami lewą i prawą wynosi 5 mm)
zbieżność (nieregulowana)
3 ± 1 mm (0 ° 30 ± 10 )
pochylenie koła (nieregulowane)
1 ° 15 ± 10
Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym stożkowym
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z korektorem siły
hamowania zależnym od obciążenia osi tylnej, z układem przeciwblokującym ABS Teves Mark 4 (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami wentylowanymi, Lucas Girling
Średnica zewnętrzna tarczy
262 mm
Grubość tarczy
nominalna
22 mm
minimalna dopuszczalna
19,8 mm
Nakładki cierne / Textar T 424 FF
Grubość nakładek ciernych
nominalna
18 mm
minimalna dopuszczalna
6 mm
Średnica cylindra zacisku
wersje bez układu przeciwblokującego 48 mm
wersje z układem przeciwblokującym 54 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Lucas Girling
Średnica robocza bębna
nominalna
203,4 mm
maksymalna dopuszczalna
204,4 mm
Okładziny cierne / DON 8207
Grubość okładzin
nominalna 7 mm
minimalna dopuszczalna 2,5 mm
Średnica cylinderków 19 mm
Hamulce kół tylnych tarczowe (wyposażenie dodatkowe) / z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Brembo, stosowane w przypadku
wyposażenia samochodu w układ przeciwblokujący ABS Teves
Średnica zewnętrzna tarczy
265 mm
Grubość tarczy
nominalna
10,5 mm
minimalna dopuszczalna
9,5 mm
Nakładki cierne / Textar T 424 FF
Grubość nakładek ciernych
nominalna
15 mm
minimalna dopuszczalna
6 mm
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 5
103343894.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin