arkusz.diagnozy1.doc

(77 KB) Pobierz

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA FUNKCJI ROZWOJOWYCH DZIECKA

 

Imię i nazwisko dziecka: …………………………………………

Data urodzenia: …………………….

Diagnoza :…………………………………………………………………………

                   ………………………………………………………………………..

Data sporządzenia diagnozy: …....................

 

1. SAMOOBSŁUGA

ü     Samodzielnie spożywa posiłki   ……………………………………………………

ü     Domaga się dokarmiania           …………………………………………………..

ü     Posługuje się łyżką i widelcem ……………………………………………………

ü     Estetycznie spożywa posiłki       ……………………………………….…………..

ü     Załatwianie potrzeb fizjologicznych………………………………………………..

ü     Mycie rąk i wycieranie ich do ręcznika ………………………………………….

ü     Zakładanie ubrań  ………………………………………………………………….

ü     Prawidłowe dopasowywanie butów ……………………………………………….

ü     Wiązanie sznurowadeł  …………………………………………………………….

ü     Zapinanie zamka błyskawicznego i guzików ………………………………………

 

2. MOTORYKA DUŻA

ü     Chodzenie ………………………………………………………………………..

ü     Chodzenie po śladach, wzdłuż wytyczonego toru ……………………………….

ü     Chodzenie na palcach ……………………………………………………………

ü     Chodzenie na piętach  ……………………………………………………………

ü     Chodzenie po schodach ………………………………………………………….

ü     Bieganie ………………………………………………………………………….

ü     Podskoki (obunóż, na jednej nodze) ……………………………………………..

ü     Rzuty i chwyty (piłka, woreczek) ……………………………………………….

ü     Przeskoki przez przeszkodę ……………………………………………………..

ü     Naśladowanie ruchów nauczyciela ……………………………………………..

3. MOTORYKA MAŁA

ü     Chwytanie, trzymanie, przekładanie przedmiotów ………………………………..

ü     Wkładanie i wyjmowanie przedmiotów …………………………………………..

ü     Zamykanie i otwieranie pojemników   ……………………………………………

ü     Nakładanie i zdejmowanie elementów na patyk, nawlekanie korali, ………………………………………………………………………………………

ü     Darcie papieru (dowolne, na paski, na małe kawałki) ……………………………

ü     Wycinanie (dowolne, po śladzie linii prostej, po linii krzywej, figur geometrycznych, różnych kształtów) ………………………………………………

ü     Lepienie z plasteliny i innych mas plastycznych (wypełnianie konturów masami, lepienie wałków, kulek z plasteliny, lepienie zwierząt, budowli) ………………………………………………………………………………………

ü     Układanie z korali, patyczków, z elementów mozaiki geometrycznej figur geometrycznych, pojazdów, płotów, drabin itp.) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Prawidłowe trzymanie kredki i właściwy nacisk …………………………………..

ü     Kolorowanie w obrębie konturu ……………………………………………………

ü     Rysowanie linii poziomych i pionowych z zachowaniem prawidłowego kierunku po śladzie i samodzielnie …………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………

ü     Kreślenie linii kolistych, falistych   …………………………………………………

ü     Rysowanie wzorów graficznych ……………………………………………………

ü     Rysowanie według poleceń słownych z uwzględnieniem położenia na kartce…………………………………………………………………………………

ü     Łączenie punktów linią prostą……………………………………………………….

ü     Obrysowywanie szablonów …………………………………………………………

 

4. ORIENTACJA W SCHEMACIE CIAŁA I PRZESTRZENI

ü     Rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie części ciała ………………………………………………………………………………………

ü     Rozróżnianie prawej i lewej strony ciała …………………………………………….

ü     Znajomość stosunków przestrzennych ………………………………………………………………………………………..

 

5. LATERALIZACJA

ü     Ręka ………………………………………….

ü     Noga  ………………………………………..

ü     Oko     ……………………………………….

 

6. KOMUNIKOWANIE SIĘ

ü     Werbalne (mowa prawidłowa, wyraźna, poprawna gramatycznie, niewyraźna, agramatyczna, wady wymowy, opóźnienie mowy) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Niewerbalne (gesty, dźwięki nieartykułowane) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Komunikowanie się za pomocą piktogramów …………………………………….. ………………………………………………………………………………………                                  

ü     Rozumienie mowy, prostych poleceń słownych ……………………………………………………………………………………..

ü     Rozumienie złożonych poleceń ……………………………………………………………………………………….

ü     Odpowiadanie na zadane pytanie (kiwanie głową, inne gesty, słownie) ……………………………………………………………………………………….

ü     Poziom komunikowania się (podstawowy – sylaby, pojedyncze słowa, średni – proste zdania pojedyncze,  zaawansowany – zdania rozbudowane, złożone, poprawne gramatycznie i fleksyjnie ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Nazywanie osób, przedmiotów, czynności w otoczeniu dziecka oraz na ilustracji …………………………………………………………………………………….

ü     Nazywanie rzeczy codziennego użytku…………………………………………….

ü     Nazywanie owoców i warzyw………………………………………………………

ü     Nazywanie zwierząt domowych i naśladowanie ich odgłosów……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Nazywanie podstawowych pojazdów………………………………………………

ü     Nazywanie ubrań …………………………………………………………………..

 

7. PERCEPCJA WZROKOWA

ü     Rozróżnianie podstawowych kolorów ……………………………………………………………………………………….

ü     Nazywanie podstawowych kolorów…………………………………………………

ü     Składanie obrazka z części wg wzoru i bez wzoru ……………………………………………………………………………………….

ü     Wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków……………………………………………………………………………..

ü     Rozumienie pojęcia „inny” – wskazywanie przedmiotów ……………………………………………………………………………………….

ü     Wyszukiwanie różnic na obrazkach ……………………………………………………………………………………….

ü     Wyszukiwanie absurdów na obrazkach („ co tu nie pasuje?”) ………………………………………………………………………………………..

ü     Dorysowywanie brakujących elementów na rysunku, dopasowywanie brakujących części do obrazka ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, kula, sześcian) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Układanie według wzoru i bez (z figur geometrycznych) …………………………..

ü     Wyszukiwanie takich samych liter wśród innych ……………………………………………………………………………………….

ü     Wyszukiwanie takich samych cyfr wśród innych……………………………………

ü     Odczytywanie liter, samogłosek, prostych wyrazów ……………………………………………………………………………………….

 

8. PERCEPCJA SŁUCHOWA

ü     Rozróżnianie źródła dźwięku (spośród trzech) ……………………………………………………………………………………….

ü     Różnicowanie dźwięków instrumentów (bębenek, grzechotka, dzwoneczki, trójkąt, tamburyno) ……………………………………………………………………………………......

ü     Różnicowanie dźwięków wysokich, niskich, tempa: wolnego, szybkiego ………………………………………………………………………………………..

ü     Rozróżnianie i nazywanie zwierząt po odgłosie, które wydają, naśladowanie odgłosów ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     Reakcja na proste polecenia typu: daj, przynieś, wstań, odnieś, usiądź ………………………………………………………………………………………

ü     Odtwarzanie prostych rytmów

a)     Jednoelementowe …………………………………………………………….

b)     Dwuelementowe ……………………………………………………………..

c)     Trzyelementowe ………………………………………………………………

ü     odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układu klockowego ……………………………………………………………………………

ü     powtarzanie sylab, wyrazów ……………………………………………………..

ü     podział wyrazów na sylaby ……………………………………………………..

ü     wyodrębnianie wyrazów ze zdań (liczenie ile wyrazów było w zdaniu) ……………………………………………………………………………………

ü     podział zdania na wyrazy (ze zdania mówionego płynnie) ……………………………………………………………………………………

ü     układanie zdań z wyrazem podanym przez nauczyciela ……………………………………………………………………………………..

ü     analiza i synteza słuchowa prostych wyrazów ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ü     wyodrębnianie głosek w nagłosie……………………………………………………

ü     wyodrębnianie głosek w wygłosie………………………………………………….

ü     wyodrębnianie głosek w śródgłosie…………………………………………………

ü     układanie schematu wyrazów………………………………………………………..

ü     dopasowywanie schematu wyrazów do obrazka go przedstawiającego ……………………………………………………………………………………….

 

9. MYŚLENIE

ü     układanie historyjek obrazkowych 3 i 4 – elementowych ……………………………………………………………………………………….

ü     nazywanie tego, co nie pasuje………………………………………………………..

ü     logiczne odpowiadanie na pytania…………………………………………………..

ü     wskazywanie i nazywanie cech wspólnych przedmiotów (np. świeca, lampa – dają światło)……………………………………………………………………………….

ü     wskazywanie i nazywanie brakujących elementów………………………………….

ü     nazywanie pór roku ………………………………………………………………….

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin