plan wychowawczy dla klasy III.doc

(76 KB) Pobierz
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLAS I-III

PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLASY III C

na rok szkolny 2010/2011

Wychowawca: mgr Iwona Iwanczenko

Główne priorytety:

1.     Zapobieganie agresji słownej i fizycznej.

2.     Wyrabianie szacunku wobec osób starszych, rodziców, nauczycieli, rówieśników.

3.     Praca nad kulturalnym zachowaniem się w szkole.

 

DZIAŁ PRACY WYCHOWAWCZEJ

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE I FORMY REALIZACJI

OKRES REALIZACJI

OSOBA REALIZUJĄCA ZADANIA

UWAGI

1. Organizacja zespołu klasowego.

 

 

 

 

 

Rozwijanie społecznej aktywności uczniów (edukacja środowiskowa).

- Wdrażanie uczniów do właściwego, zdyscyplinowanego zachowania się w szkole, na lekcjach i przerwach.

 

 

- Zapoznanie z regulaminem szkolnym i egzekwowanie go od uczniów, przestrzegania go (omawianie pracy uczniów na lekcji, frekwencja).

- Wybór samorządu klasowego.

- Ustalenie obowiązku dyżurnych i wybór dyżurnych. Włączenie ich do pomocy na lekcjach.

Cały rok

Nauczyciel

 

2. Troska o wygląd estetyczny klasy (edukacja estetyczna).

- Urządzanie sali lekcyjnej- tablice przedmiotowe, dekoracje, okazy przyrodnicze.

- Dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt. Porządkowanie i odnoszenie pomocy, odnawianie sprzętu, naprawa sprzętu, utrzymywanie czystości i porządku w sali; wykonywanie prostych pomocy dydaktycznych.

- Dbanie o kącik książek i czasopism.

- Opieka nad rybką, roślinami doniczkowymi, ptakami zimą (zbieranie karmy).

Wrzesień

 

 

 

Cały rok

Nauczyciel

 

 

 

Uczniowie, rodzice

Kącik przyrodni-czy

3. Kształtowanie właściwych postaw społecznych.

- Rozwijanie szacunku dla symboli, tradycji narodowych i obrzędowości przez udział w apelach, uroczystościach szkolnych, klasowych.

- Przygotowanie uczniów do udziału w życiu społecznym: wdrażanie do pracy w samorządzie klasowym, udział uczniów w pracach na rzecz klasy, szkoły, środowiska.

- Utrzymanie czystości na terenie szkoły i na boisku, podwórku szkolnym, ład i porządek w tornistrze, na ławce i w klasie.

- Uczenie wzajemnego szacunku i pomocy wśród uczniów, uświadomienie konieczności szacunku wobec innych: nauczyciela, rodziców, osób starszych.

- Rozwijanie postaw patriotycznych- godne zachowanie wobec symboli narodowych (deklaracje w klasie, opowiadania o bohaterstwie ludzi walczących o wolną Polskę).

Cały rok

Nauczyciel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie

 

 

 

 

Nauczyciel

 

4. Troska o wyniki w nauce i pozytywne zmiany w osobowości wychowanków.

- Analiza wyników nauczania.

- Próby samooceny wyników w nauce, zachowaniu i pracy społecznej.

- Ocena ucznia przez zespół klasowy.

 

- Opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce, stosowanie obniżonego stopnia wymagań wobec tych dzieci, tworzenie zespołów korekcyjno kompensacyjnych, systematyczne kontakty z rodzicami uczniów z trudnościami w nauce.

- Opieka nad uczniami zdolnymi- rozwijanie zainteresowań. *Konkursy- wewnątrzklasowe i wewnątrzszkolne, pozaszkolne.

- Wdrażanie do uczestnictwa w imprezach kulturalnych.

- Wdrażanie do czytelnictwa książek, czasopism, aktywnego korzystania z biblioteki, czytelni.

- Korzystanie ze środków masowego przekazu: audycje telewizyjne, nagrania magnetofonowe, seanse filmowe, sztuki i przedstawienia teatralne, wystawy muzealne.

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel, rodzice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja biblio-teczna

5. Współżycie w zespole: współżycie towarzyskie i kulturalne w klasie.

- Wdrażanie do osobistej kultury bycia, czystości i kultury słowa poprzez gry, zabawy, konkursy, wycieczki, wspólne imprezy klasowe.

- Kształtowanie osobowości: eliminowanie bierności i lenistwa.

- Inspirowanie do osiągnięcia wysokich wyników (na miarę możliwości ucznia).

- Wdrażanie do wytrwałości i wysiłku.

 

- Wyrabianie odpowiedzialności za przyjęte przez siebie zobowiązania.

- Kształtowanie wrażliwości na piękno i dobro.

- Stwarzanie sytuacji sprzyjających współdziałaniu i rozwojowi pozytywnych związków uczuciowych w grupie.

- Rozwijanie umiejętności współżycia jednostki z pozostałymi uczniami.

Cały rok

 

 

 

 

 

Nauczyciel, rodzice

 

6. Udział w obchodach świąt i uroczystości szkolnych.

Kształtowanie postaw społecznych, moralnych i patriotycznych.

- Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego.

- Dzień Chłopaka.

- Uroczystość z okazji Dnia Nauczyciela.

- Wszystkich Świętych- odwiedziny, porządki na cmentarzu.

- Światowy Dzień Misia.

- Wspominki o Śląsku.

- Mikołajki.

- Jasełka Bożonarodzeniowe.

- Bal Karnawałowy.

- Dzień Babci i Dziadka.

- Dzień Kobiet.

- Konstytucja 3 Maja.

- Dzień Rodzica.

- Uroczyste zakończenie roku szkolnego.

 

 

Rodzice, nauczyciel, dzieci

Akademia, apel, wycieczka,impreza klasowa.

7. Wspólne spędzanie wolnego czasu, wycieczki, wypoczynek.

- Wyrabianie kultury współżycia społecznego, umiejętności współżycia i współdziałania w zespole klasowym.

- Przestrzeganie zasad i norm dobrego wychowania, na co dzień.

- Organizacja wycieczek przedmiotowych.

 

- Uczestnictwo w zabawach szkolnych, przedstawieniach teatralnych, wycieczkach klasowych, grach i zabawach sportowych.

 

- Składanie życzeń koleżankom i kolegom.

Cały rok

Nauczyciel, rodzice

 

8. Zdrowie dziecka. Opieka psychologiczno- pedagogiczna.

Przeciwdziałanie demoralizacji i niedostosowaniu.

- Wzmacnianie stanu zdrowia dzieci.

- Wdrażanie do higieny osobistej i czystości.

- Wyrabianie nawyków właściwego ubierania się i hartowania ciała, racjonalnego odżywiania- współpraca z pielęgniarką, wietrzenie klasy, ład i porządek wokół siebie, ćwiczenia śródzajęciowe, ruch i zabawy na powietrzu.

- Współdziałanie z lekarzem i rodzicami.

- Gry i zabawy, gimnastyka podczas zajęć.

-...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin