Montaż mat grzewczych lusterek Audi A4 B5.doc

(22662 KB) Pobierz

Sprawa dotyczyła autka w którym nie było ani mat grzewczych ani nie było instalacji prócz tego co widać na zdjęciu:  

no czyli kabelki w lustrach są ale brak zasilania czyli nie ma prądu ani po stacyjce ani po włączeniu grzania tylnej szybki    sprawa prosta nie ma reszty  : instalacji    dlatego wciągamy kabelki i podpinamy je do grzania tylnej szybki 

Potrzeba nam będzie:

·         kabelka troszkę powiedzmy że 0,75 mm2 ja dałem 0,5mm2 i jest spoko

·         jakieś konektory (można też skręcać i lutować kabelki) ja zaciskałem konektory

·         izolacja i coś może jeszcze  

·         na pewno trzeba mieć maty grzewcze: od takie ze zdjęcia:



 

 

 

 

 

 

 

 

 

No dobra demontujemy (czyli wyrywamy z lusterek) nasze wkłady z lusterek i zaczynamy odklejać plastiki, powiem szczerze ze jedyne potrzebna narzędzie do tego to scyzoryk

podpowiedz nie staramy się oderwać a raczej odciąć, efekt jest taki:  

teraz jak widać mamy szkło ze stara taśmą dwustronna i plastik  nie uszkodzony i oto nam chodziło  

teraz odklejamy delikatnie taśmę dwustronna czynność ta wymaga cierpliwości i delikatności zeby odblasków nie uszkodzić wygląda o tak:



 

 

 

 

 

efekt naszej delikatności wygląda tak:

ważne że na szkle pozostał klej ze starej oryginalnej taśmy dwustronnej i moja rada nic z tym klejem nie robić bardzo korzystnie to wpływa na przyklejenie się naszych nowych mat.

teraz należało by  przymierzyć maty nie do szkieł a do plastików a to dlatego że trzeba jakoś ustawić wyjścia mat grzewczych

pomocne jest to że klej ze starej taśmy dwustronnej został na plastiku również    pozwala to w  dokładnym przyklejeniu mat do szkła bo przykładamy plastik na którym jest mata dokładnie do szkła i nic się nam nie przesunie.

Przykładamy plastik z matą i ponownie odrywamy plastik co sprawia ze mata zostanie na szkle tam gdzie dokładnie chcemy, teraz dociskamy mate do szkła i naklejamy w moim przypadku taśmę dwustronna ale inni proponują kleje ja użyłem taśmy  i jest ok. Wygląda to mniej więcej tak:

teraz odklejamy taśmę zabezpieczająca (biała) i składamy to do kupy    i oto efekt:

lustro pasażera

i kierowcy.

teraz to podpinamy do kabelków ze stanu wyjściowego:

 

 

 

Teraz musimy kabelki powciągać, żeby to zrobić trzeba pościągać. Demontujemy również schowek co by kabelki ładnie poprowadzić.

po demontażu tapicerki demontujemy plastikowe trójkąciki i wygłuszenia pod nimi ukazuje się nam kostka w której mamy kabelki do sterowania lustrami i owe nie podpięte kabelki od grzania luster które ja osobiście wyjąłem z kostki oto foto:

teraz wciągamy kabelki przez przelotkę drzwi i ładnie układamy kabelek w drzwiach, aby o szybę nie haczył.

P to nowy przewód.

NKa to nowy kabelek po wyjściu z przelotki

NK nowe kable                               SK stare kable

 

Teraz podpinamy nowe kabelki z wyjętymi z kostki:

wszystko traktujemy izolacją.

teraz rozbieramy boczek koło nóg i ukazuje się nam kupa kabli oraz kostka która nas interesuje z białym grubaskiem do którego będziemy się podpinać

a więc wpinamy się do niego, na tym kabelku pojawia się prąd po włączeniu ogrzewania tylnej szybki

teraz pozostaje się nam podpiąć do masy robimy to np tu

teraz wszystko izolujemy i robimy próbę po około 3 minutkach czuć wyraźnie że lustra grzeją.

składamy wszystko do stanu fabrycznego 

KOSZT takiego rezanka jest symboliczny a efekt bezcenny.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin