Sprawa dotyczyła autka w którym nie było ani mat grzewczych ani nie było instalacji prócz tego co widać na zdjęciu:
no czyli kabelki w lustrach są ale brak zasilania czyli nie ma prądu ani po stacyjce ani po włączeniu grzania tylnej szybki sprawa prosta nie ma reszty : instalacji dlatego wciągamy kabelki i podpinamy je do grzania tylnej szybki
Potrzeba nam będzie:
· kabelka troszkę powiedzmy że 0,75 mm2 ja dałem 0,5mm2 i jest spoko
· jakieś konektory (można też skręcać i lutować kabelki) ja zaciskałem konektory
· izolacja i coś może jeszcze
· na pewno trzeba mieć maty grzewcze: od takie ze zdjęcia:
No dobra demontujemy (czyli wyrywamy z lusterek) nasze wkłady z lusterek i zaczynamy odklejać plastiki, powiem szczerze ze jedyne potrzebna narzędzie do tego to scyzoryk
podpowiedz nie staramy się oderwać a raczej odciąć, efekt jest taki:
teraz jak widać mamy szkło ze stara taśmą dwustronna i plastik nie uszkodzony i oto nam chodziło
teraz odklejamy delikatnie taśmę dwustronna czynność ta wymaga cierpliwości i delikatności zeby odblasków nie uszkodzić wygląda o tak:
efekt naszej delikatności wygląda tak:
ważne że na szkle pozostał klej ze starej oryginalnej taśmy dwustronnej i moja rada nic z tym klejem nie robić bardzo korzystnie to wpływa na przyklejenie się naszych nowych mat.
teraz należało by przymierzyć maty nie do szkieł a do plastików a to dlatego że trzeba jakoś ustawić wyjścia mat grzewczych
pomocne jest to że klej ze starej taśmy dwustronnej został na plastiku również pozwala to w dokładnym przyklejeniu mat do szkła bo przykładamy plastik na którym jest mata dokładnie do szkła i nic się nam nie przesunie.
Przykładamy plastik z matą i ponownie odrywamy plastik co sprawia ze mata zostanie na szkle tam gdzie dokładnie chcemy, teraz dociskamy mate do szkła i naklejamy w moim przypadku taśmę dwustronna ale inni proponują kleje ja użyłem taśmy i jest ok. Wygląda to mniej więcej tak:
teraz odklejamy taśmę zabezpieczająca (biała) i składamy to do kupy i oto efekt:
lustro pasażera
i kierowcy.
teraz to podpinamy do kabelków ze stanu wyjściowego:
Teraz musimy kabelki powciągać, żeby to zrobić trzeba pościągać. Demontujemy również schowek co by kabelki ładnie poprowadzić.
po demontażu tapicerki demontujemy plastikowe trójkąciki i wygłuszenia pod nimi ukazuje się nam kostka w której mamy kabelki do sterowania lustrami i owe nie podpięte kabelki od grzania luster które ja osobiście wyjąłem z kostki oto foto:
teraz wciągamy kabelki przez przelotkę drzwi i ładnie układamy kabelek w drzwiach, aby o szybę nie haczył.
P to nowy przewód.
NKa to nowy kabelek po wyjściu z przelotki
NK nowe kable SK stare kable
Teraz podpinamy nowe kabelki z wyjętymi z kostki:
wszystko traktujemy izolacją.
teraz rozbieramy boczek koło nóg i ukazuje się nam kupa kabli oraz kostka która nas interesuje z białym grubaskiem do którego będziemy się podpinać
a więc wpinamy się do niego, na tym kabelku pojawia się prąd po włączeniu ogrzewania tylnej szybki
teraz pozostaje się nam podpiąć do masy robimy to np tu
teraz wszystko izolujemy i robimy próbę po około 3 minutkach czuć wyraźnie że lustra grzeją.
składamy wszystko do stanu fabrycznego
KOSZT takiego rezanka jest symboliczny a efekt bezcenny.
Rafiiiiiiiiii