Audi A4 B5 Wymiana wahaczy dolnych.doc

(5418 KB) Pobierz
Wymiana wahaczy dolnych

Wymiana wahaczy dolnych

1 Etap - zakup części

 

Przed wymianą trzeba zaopatrzyć się w następujące rzeczy

Wahacz dolny prosty tzw nośny nr oryginału 4D0 407 151P lub zamienniki FEBI nr FE 11350 lub TRW nr JTC 343

 

 

Wahacz dolny krzywy tzw banan w oryginale znany jako drążek prowadzący  nr oryginału 4D0 407 694N  lub FEBI nr FE 11351 lub TRW nr JTC 350

 

 

Śruby i nakrętki  kupowane w ASO koszt ok 55 zł

Śruba - N 102 412 01  szt.1

Śruba - N 102 949 01  szt.1

Śruba - N 906 259 01  szt.1

Śruba - N 104 253 01  szt.1

Nakrętka - N 906 350 01  szt.1

Nakrętka - N 101 064 02 szt.2

Nakrętka - N 102 861 02 szt.1

Nakrętki na sworznie - 4D0 407 644 - szt.2

2 klucze oczkowe 18 porządny ja miałem Stanleya , chińskie niestety się gną

klucz 16 do łącznika stabilizatora

klucz dynamometryczna jak ktoś ma

 

2. Etap robota

 

1. Odkręcamy koło , podnosimy auto na lewarku podkładamy kobyłkę albo coś co przytrzyma auto coby nie stało na lewarku ( nie sugerujcie sie tym że na zdjęciach jakie robiłem jest założone koło ponieważ zdjęcia robiłem jeszcze przed robotą )

 

2. Odkręcamy nakrętkę na sworzniu kluczem 18 można nasadką bo jest dojście od dołu

3. Odkręcamy nakrętkę mocowania amortyzatora też kluczem 18 i wybijamy śrubę

 

4. Odkręcamy nakrętkę łącznika stabilizatora , a śrubę wybijemy jak będziemy mieli luźny wahacz będzie wygodniej

5. Odkręcamy nakrętkę mocowania wahacza do nadwozia i wybijamy śrubę

 

6. Odkręcamy nakrętki stabilizatora i opuszczamy go  lekko na dół

 

7. Wybijamy sworzeń i wyciągamy wahacz

 

8. Wkładamy nowy wahacz najpierw sworzeń , nakręcamy lekko nakrętkę ( Tylko NOWA ) potem resztę śrub , pomagamy sobie przy tym breszką bądź lewareczkiem

 

9. Skręcamy wszystkie śruby czyli mocowanie amorka , łącznika stabilizatora i stabilizatora. I teraz ważne skręcamy to z lekkim luzem.

 

10 Zakładamy koło opuszczamy auto i bujamy nim do woli

 

11. Włazimy do kanału i dokręcamy wszystkie śruby z dużym oporem można sobie pomóc jakąś przedłużką.

 

No i jeden wahacz mamy zrobiony

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Wahacz tzw. banan

 

1.Odkręcamy nakrętkę sworznia kluczem 18 i wybijamy go

 

2.Odkręcamy nakrętkę mocowania wahacza do nadwozia

 

i wybijamy śrubę i tutaj trochę trzeba się nagimnastykować , trzeba sobie pomóc breszką i pod kątem wyciągnąć śrubę. Jak już nam się to uda wyciągamy wahacz.

 

2. Tam wahacz zakładamy od strony mocowania go do nadwozia bo tutaj też trochę trzeba się nagimnastykować i śrubę wepchnąć pod skosem pomagając sobie breszką.

Jak nam się uda skręcamy go lekko.

3. Sworzeń wędruje do zwrotnicy i skręcony zostaje nakrętką tylko NOWĄ

4. I tak jak w tamtym wahaczu zakładamy koło , bujamy autem , włazimy do kanału i skręcamy wahacz na maksa

 

Sworznie można dokręcać na maksa od razu bez opuszczania auta ponieważ są one na stożku więc obojętnie w którym momencie je dokręcimy to i tak będą zawsze w tej samej pozycji na swoim miejscu.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin