Wymiana wahaczy dolnych
1 Etap - zakup części
Przed wymianą trzeba zaopatrzyć się w następujące rzeczy
Wahacz dolny prosty tzw nośny nr oryginału 4D0 407 151P lub zamienniki FEBI nr FE 11350 lub TRW nr JTC 343
Wahacz dolny krzywy tzw banan w oryginale znany jako drążek prowadzący nr oryginału 4D0 407 694N lub FEBI nr FE 11351 lub TRW nr JTC 350
Śruby i nakrętki kupowane w ASO koszt ok 55 zł
Śruba - N 102 412 01 szt.1
Śruba - N 102 949 01 szt.1
Śruba - N 906 259 01 szt.1
Śruba - N 104 253 01 szt.1
Nakrętka - N 906 350 01 szt.1
Nakrętka - N 101 064 02 szt.2
Nakrętka - N 102 861 02 szt.1
Nakrętki na sworznie - 4D0 407 644 - szt.2
2 klucze oczkowe 18 porządny ja miałem Stanleya , chińskie niestety się gną
klucz 16 do łącznika stabilizatora
klucz dynamometryczna jak ktoś ma
2. Etap robota
1. Odkręcamy koło , podnosimy auto na lewarku podkładamy kobyłkę albo coś co przytrzyma auto coby nie stało na lewarku ( nie sugerujcie sie tym że na zdjęciach jakie robiłem jest założone koło ponieważ zdjęcia robiłem jeszcze przed robotą )
2. Odkręcamy nakrętkę na sworzniu kluczem 18 można nasadką bo jest dojście od dołu
3. Odkręcamy nakrętkę mocowania amortyzatora też kluczem 18 i wybijamy śrubę
4. Odkręcamy nakrętkę łącznika stabilizatora , a śrubę wybijemy jak będziemy mieli luźny wahacz będzie wygodniej
5. Odkręcamy nakrętkę mocowania wahacza do nadwozia i wybijamy śrubę
6. Odkręcamy nakrętki stabilizatora i opuszczamy go lekko na dół
7. Wybijamy sworzeń i wyciągamy wahacz
8. Wkładamy nowy wahacz najpierw sworzeń , nakręcamy lekko nakrętkę ( Tylko NOWA ) potem resztę śrub , pomagamy sobie przy tym breszką bądź lewareczkiem
9. Skręcamy wszystkie śruby czyli mocowanie amorka , łącznika stabilizatora i stabilizatora. I teraz ważne skręcamy to z lekkim luzem.
10 Zakładamy koło opuszczamy auto i bujamy nim do woli
11. Włazimy do kanału i dokręcamy wszystkie śruby z dużym oporem można sobie pomóc jakąś przedłużką.
No i jeden wahacz mamy zrobiony
3. Wahacz tzw. banan
1.Odkręcamy nakrętkę sworznia kluczem 18 i wybijamy go
2.Odkręcamy nakrętkę mocowania wahacza do nadwozia
i wybijamy śrubę i tutaj trochę trzeba się nagimnastykować , trzeba sobie pomóc breszką i pod kątem wyciągnąć śrubę. Jak już nam się to uda wyciągamy wahacz.
2. Tam wahacz zakładamy od strony mocowania go do nadwozia bo tutaj też trochę trzeba się nagimnastykować i śrubę wepchnąć pod skosem pomagając sobie breszką.
Jak nam się uda skręcamy go lekko.
3. Sworzeń wędruje do zwrotnicy i skręcony zostaje nakrętką tylko NOWĄ
4. I tak jak w tamtym wahaczu zakładamy koło , bujamy autem , włazimy do kanału i skręcamy wahacz na maksa
Sworznie można dokręcać na maksa od razu bez opuszczania auta ponieważ są one na stożku więc obojętnie w którym momencie je dokręcimy to i tak będą zawsze w tej samej pozycji na swoim miejscu.
Rafiiiiiiiiii