pytania forum-2009-2010.doc

(75 KB) Pobierz

pyt. 1

Stałość koherentna zachowania oznacza, że zachowanie:
a) zmienia się w sytuacjach i czasie, ale pozycja grupy jest względnie stała

b)nie zmienia się w różnych sytuacjach ani w czasie

c) zmienia się w różnych sytuacjach ale profil zachowania jest względnie stały w czasie

D) istotnie zmienia się w różnych sytuacjach i czasie

ja osobiście obstawiam odp. a


pyt.2
Z badań nad wpływem czynników genetycznych i środowiskowych wynika że:

a) wariancja temperamentu jest wyjaśniana głównie przez czynniki genetyczne i środowisko specyficzne

b) wariancja inteligencji jest wyjaśniana głównie przez czynniki genetyczne i środowisko specyficzne

c) udział czynników genetycznych w wyjaśnianiu temperamentu i inteligencji jest podobny

d) udział środowiska wspólnego w wyjaśnianiu temperamentu i inteligencji jest podobny

jak dla mnie odp. a lub b

pyt,3

Jeśli podstawą typologii są najczęściej występujące charakterystyki to jest to typologia;

a) biegunowa

b) szufladkowa

C) wymiarowa

d) modalna

Psychologia różnic indywidualnych koncentruje się na właściwościach : dla których zróżnicowanie miedzykulturowe jest mniejsze niż indywidualne

Próg wydolności to wskaźnik?
A. siły procesu pobudzenia
B. siły procesu hamowania
C. równowagi proc. nerwowych
D. ruchliwości proc. nerwowych
????

wbrew tezom Pawłowa i jego uczniów współczesne badania wskazują że szybkość warunkowania:
A. jest większa u słabego typu un niz u silnego un
B. jest większa u silnego niż u słabego
C. nie zależy od typu un ale od siły bodźców
D. zależy od interakcji typu un i siły bodźców

Zgodnie z teorią Graya im wyższa jest neurotyczność tym większa wrażliwość :
A. zarówno na kary jak i na nagrody
B. tylko na nagrody
C. tylko na kary
D. tylko na kary społeczne


Podejście jakościowe, rozwojowe i oólne cechuje?
A. strukturalne, szczególnie hierarchiczne koncepcje inteligencji
B. koncepcję Piageta
C. poznawcze koncepcje inteligencji
D. koncepcje biologiczne
????

znacie odp na te których nie wiem?

Próg wydolności to wskaźnik?
>A. siły procesu pobudzenia

>
>wbrew tezom Pawłowa i jego uczniów współczesne badania
>wskazują że szybkość warunkowania:
>D. zależy od interakcji typu un i siły bodźców


>Zgodnie z teorią Graya im wyższa jest neurotyczność tym
>większa wrażliwość :
>A. zarówno na kary jak i na nagrody

>Podejście jakościowe, rozwojowe i oólne cechuje?
>B. koncepcję Piageta
 

w tych podejściach to nie odp c?

Zdaniem Gilforda czynnik g nie istnieje.... - Eysenc

Zgodnie z formalną teorią intelektu nęcki ... odp b

Co jest najważniejszą cechą wg. typologii Pawłowa? - SPP
Zgodnie z hipotezą szybkości neuronalnej:

A) szybkie tempo wysyłania informacji jest przyczyną wysokiego ilorazu inteligencji
B) szybkie tempo przesyłania informacji jest skutkiem wysokiego IQ
C) tempo przesyłania info nie wiąże się z poziomem IQ
D) zmienne te koreluję ze sobą gdyż są zdeterminowane prze niezawodność układu nerwowego


Temperament w koncepcji Bussa i Plomina to:
A) cechy opisujące zachowanie
B)genetycznie uwarunkowane dyspozycje do zachowań
C) zlożone mechanizmy warunkujące koherentnie stałe zachowania
D) konstrukt hipotetyczny

Osoby niskoreaktywne są narażone na stres obniżone efekty działania wysokie koszty psychofizyczne a nawet zmiany temperamntu jeśli funkcjonują w sytuacjach:
A) monotonnych
B) zagrożenia fizycznego
C) rywalizacji
D) zagrożenia społecznego

Zgodnie ze zmodyfikowaną wersją RTT możliwości przetwarzania stymulacji są wyznaczone głównie przez:
A) wytrzymałość i wrażliwość sensoryczną
B) reaktywność emocjonalną i aktywność
C) reaktywność emocjonalną i wytrzymałość
D) reaktywność emocjonalną i wrażliwość sensoryczną

Która z konfiguracji cech temperamentu ( wg. RTT) wskazuje na strukturę zharmonizowaną:
A)mała wytrzymałość, duża reaktywność emocjonalna, duża aktywność
B) duża wytrzymałość, mała reaktywność emocjonalna, duża aktywnośc
C) duża wytrzymałość, mała reaktywność emocjonalna, mała aktywność
D) duża wytrzymałość, duża reaktywność emocjonalna, duża żwawość

Zgodnie z TMT Eliasza, bierna regulacja stymulacji na poziomie mechanizmów fizjologicznych w sytuacji przestymulowania polega na:
A) obniżaniu wrażliwości na bodźce
B) wzroście wrażliwości na bodźce
C) podejmowaniu zachowań o dużej wartości stymulacji\
D) podejmowaniu zachowań o małej wartości stymulacyjnej

·                      Badania w ramach Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości wskazują że
A) czynniki maja różne treści i zakresy w różnych badaniach
B) czynniki są niezależne od siebie
C) we wszystkich kulturach uzyskiwano 5 czynników
D) liczba czynników nie zależy od rodzaju słów

Wzór zachowania A:
A) u osób nisko reaktywnych kształtuje się pod presją otoczenia
B) u osób wysoko reaktywnych kształtuje się pod presją otoczenia
C) u wszystkich osób kształtuje się pod presją otoczenia
D) u wszystkich osób kształtuje się tylko w warunkach swobody działania

Wysoka reaktywność w nowym miejscu pracy:
A) sprzyja uzyskiwaniu optymalnego poziomu aktywacji
B) sprzyja wyższym ocenom jakości życia
C) stanowi temperamentalny czynnik ryzyka i powoduje gorsze oceny jakości życia
D) sprzyja zaspokajaniu potrzeby stymulacji

Aktywność w RTT:
A) odnosi się do reakcji i wyznacza potrzebę stymulacji
B)) odnosi się do zachowań celowych i wyznacza potrzebę stymulacji
C) odnosi się do reakcji i jest regulatorem dopływu stymulacji
D) odnosi się do zachowan celowych i jest regulatorem dopływu stymulacji

Zgodnie z TMT Eliasza aktywna regulacja stymulacji na poziomie mechanizmów fizjologicznych w sytuacji przestymulowania polega na:
A) obniżaniu wrażliwości na bodźce
B) wzroście wrażliwości na bodźce
C) podejmowaniu zachowań o dużej wartości stymulacyjnej
D) podejmowaniu zachowan o małej wartości stymulacyjnej

Inteligencja to zjawisko dynamiczne aktywność umysłowa, a nie cecha- to pogląd;
A)spearmana
B) vernona
C) piageta
D) tiepłowa

>Badania w ramach Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości
>wskazują że
>C) we wszystkich kulturach uzyskiwano 5 czynników- chyba, nie jestem pewna

>Wzór zachowania A:
>C) u wszystkich osób kształtuje się pod presją
>otoczenia

>
>Wysoka reaktywność w nowym miejscu pracy:
>C) stanowi temperamentalny czynnik ryzyka i powoduje gorsze
>oceny jakości życia

>Aktywność w RTT:
>C) odnosi się do reakcji i jest regulatorem dopływu
>stymulacji- chyba

>Zgodnie z TMT Eliasza aktywna regulacja stymulacji na
>poziomie mechanizmów fizjologicznych w sytuacji
>przestymulowania polega na:
>C) podejmowaniu zachowań o dużej wartości stymulacyjnej- chyba

>
>Inteligencja to zjawisko dynamiczne aktywność umysłowa, a
>nie cecha- to pogląd;
>C) piageta
Związek między poziomem inteligencji a efektami uczenia się jest:
A) podobny bez względu na poziom kształcenia
B) najwyższy wśród dzieci ze szkół podstawowych
C) najwyższy wśród młodzieży ze szkół średnich
D) najwyższy wśród młodzieży akademickiej

Typy umysłu Junga to:
A) style radzenia sobie ze stresem
B) złożona struktura preferencji poznawczych
C) style poznawcze
D) style myślenia

Który z podanych wymogów określających warunki badań stylów poznawczych jest błędny:
A) zadania nie powinny przekraczać możliwości badanego
B) zadania nie powinny być podobne do zadań znanych badanemu np. zadań szkolnych
C) instrukcja do badań powinna precyzować dokładnie co lub jak robić
D) zadania powinny cechować pewien stopień niejednoznaczności

 

 

>Związek między poziomem inteligencji a efektami uczenia się jest:
B) najwyższy wśród dzieci ze szkół podstawowych

Typy umysłu Junga to:
B) złożona struktura preferencji poznawczych

Który z podanych wymogów określających warunki badań stylów poznawczych jest błędny:
C) instrukcja do badań powinna precyzować dokładnie co lub jak robić

>lukasz napisał

>Badania w ramach Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości
>wskazują że
>A) czynniki maja różne treści i zakresy w różnych +
>badaniach
>B) czynniki są niezależne od siebie
>C) we wszystkich kulturach uzyskiwano 5 czynników
>D) liczba czynników nie zależy od rodzaju słów
>
>Wzór zachowania A:
>A) u osób nisko reaktywnych kształtuje się pod presją
>otoczenia
>B) u osób wysoko reaktywnych kształtuje się pod presją +
>otoczenia
>C) u wszystkich osób kształtuje się pod presją
>otoczenia
>D) u wszystkich osób kształtuje się tylko w warunkach
>swobody działania
>
>Wysoka reaktywność w nowym miejscu pracy:
>A) sprzyja uzyskiwaniu optymalnego poziomu aktywacji
>B) sprzyja wyższym ocenom jakości życia +
>C) stanowi temperamentalny czynnik ryzyka i powoduje gorsze
>oceny jakości życia
>D) sprzyja zaspokajaniu potrzeby stymulacji

·                      Dopiero udało mi się z tym wszystkim uporać... moje typy odpowiedzi (i nie tylko moje) - zapewne jest sporo błędów...
Będę wdzięczna za poprawienie złych odpowiedzi.
(jutro o 10 znikam do warszawy więc jak do tej pory ktoś coś wyszuka... będzie super:))

1) Stałość koherentna zachowania oznacza, że zachowanie:
a) zmienia się w sytuacjach i w czasie, ale pozycja jednostki na tle grupy jest względnie stała
c) zmienia się w różnych sytuacjach, ale profil zachowania jest względnie stały w czasie

2) Z badań nad wpływem czynników genetycznych i środowiskowych wynika że:
a) Wariancja temperamentu jest wyjaśniana głównie przez czynniki genetyczne i środowisko specyficzne
b) Wariancja inteligencji jest wyjaśniana głównie przez czynniki genetyczne i środowisko specyficzne
c) Udział czynników genetycznych w wyjaśnianiu temperamentu i inteligencji jest podobny
d) Udział środowiska wspólnego w wyjaśnianiu temperamentu i inteligencji jest podobny

3) Jeśli podstawą typologii są najczęściej występujące charakterystyki to jest to typologia:
d) modalna

4) Wg Thomasa i Chess, czynnik A - to 5 wymiarów temperamentu, które stanowią podstawę podziału na dzieci „łatwe”, „trudne” i „wolno rozgrzewające się”. Zaznacz czynnik A:
d) Rytmiczność, zbliżanie/unikanie, adaptacja, jakość nastroju, intensywność reakcji

5) Temperament w koncepcji Bussa i Plomina to:
b) Genetycznie uwarunkowane dyspozycje do zachowań

6) Zdaniem Goldsmitha pojęcie „temperament” odnosi się do sfery zachowań:
b) emocjonalnych

7) Wbrew tezom Pawłowa i jego uczniów (Tiepłowa i Niebylicyna), współczesne badania (np. Graya) wskazują, że szybkość warunkowania:
d) zależy od interakcji Typu UN i siły bodźców

8) Aktywowalność to pojęcie określające:
a) Cechę wyznaczającą względnie stałe różnice w zakresie poziomu aktywacji

9) Wg Eysencka, introwertyków cechuje mała Aktywność, Towarzyskość, Dominacja, ponieważ:
c) Unikają stymulacji, aby nie zwiększać poziomu aktywacji, który jest chronicznie podwyższony

10) Zgodnie z teorią Graya, im wyższa jest Neurotyczność tym większa jest wrażliwość:
a) zarówno na kary, jak i na nagrody

11) Osoby niskoreaktywne są narażone na stres, obniżone efekty działania, wysokie koszty psychofizyczne, a nawet zmiany temperamentu, jeśli funkcjonują w sytuacjach
a) monotonnych

12) Zgodnie ze zmodyfikowaną wersją RTT możliwości przetwarzania stymulacji są wyznaczane głównie przez:
b) Reaktywność emocjonalną i Aktywność

13) Która z konfiguracji cech temperamentu (wg RTT) wskazuje na strukturę zharmonizowaną:
a) Mała wytrzymałość, duża reaktywność emocjonalna, duża aktywność

14) Zgodnie z TMT Eliasza, bierna regulacja stymulacji na poziomie mechanizmów fizjologicznych w sytuacji przestymulowania polega na:
c) podejmowaniu zachowań o dużej wartości stymulacyjnej

15) Intensywność reakcji cechuje się stałością koherentną, gdyż poziom aktywacji zależy:
b) tylko od siły bodźców i aktywowalności

16) Teorie „top-down” (np. teorie cech):
d) Minimalizują wpływ sytuacji, koncentrując się na wykrywaniu stałych różnic między ludźmi

17) Badania w ramach Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości wskazują, że:
a) Czynniki mają różne treści i zakresy w różnych badaniach
b) Czynniki są niezależne od siebie
c) We wszystkich kulturach uzyskiwano 5 czynników
d) Liczba czynników nie zależy od rodzaju słów

18) Wzór Zachowania A:
b) U osób WR kształtuje się pod presją otoczenia

19) Wysoka reaktywność w nowym miejscu pracy (silna stymulacja):
c) Stanowi temperamentalny czynnik ryzyka i powoduje gorsze oceny jakości życia

20) Inteligencja A wg Hebba, to:
a) Genetycznie uwarunkowany potencjał intelektualny

21) Które ze stwierdzeń błędnie opisuje poglądy Spearmana dotyczące czynnika „g”:
c) Koreluje ze zdolnościami specyficznymi

22) Podejście jakościowe, rozwojowe i ogólne (nie-różnicowe, eksperymentalne) cechuje:
b) Koncepcję Piageta

 

23) Zdaniem Guilforda, czynnik „g” (inteligencja ogólna) nie istnieje, a różni ludzie mają różne jakościowo możliwości i różne zdolności wykorzystują w realizacji celów. Podobnie uważa:
a) Tiepłow b) Spearman
c) Vernon d) Eysenck

24) Zgodnie z hipotezą "szybkości neuronalnej":
a) Szybkie tempo przesyłania informacji jest przyczyną wysokiego Ilorazu Inteligencji (IQ)


25) Wg Sternberga, metaskładniki to zdolności do:
c) planowania i kontroli procesów poznawczych

26) Zgodnie z Formalną Teorią Intelektu Nęcki, jeśli zadanie wymaga dużych zasobów uwagi i dużej pojemności pamięci roboczej, sukcesowi sprzyja:
d) niski poziom pobudzenia lękotwórczego i optymalny poziom pobudzenia mobilizującego

27) Rzetelność testu oznacza:
b) Dokładność z jaką test mierzy to, co mierzy

28) Jeśli dziecko w wieku 10 lat uzyskało w teście inteligencji wiek umysłowy równy 150 miesięcy, to jego Iloraz Inteligencji w tradycyjnym ujęciu wynosi:
a) Ok. 80
d) Ok. 125

29) Związek między poziomem inteligencji a efektami uczenia się jest:
d) Najwyższy wśród młodzieży akademickiej

30) Typy umysłu Junga to:
b) Złożona struktura preferencji poznawczych (różne poziomy preferencji i relacje między nimi)

31) Który z podanych wymogów, określających warunki badań stylów poznawczych, jest błędny:
c) Instrukcja do badań powinna precyzować dokładnie co lub jak robić

32) Aktywność wg RTT
d) Odnosi się do zachowań celowych i jest regulatorem dopływu stymulacji

33) Zgodnie z TMT Eliasza, aktywna regulacja stymulacji na poziomie mechanizmów fizjologicznych w sytuacji przestymulowania polega na:
b) wzroście wrażliwości na bodźce

34) Inteligencja to zjawisko dynamiczne, aktywność umysłowa, a nie cecha – to pogląd:
Piageta

>Kamila napisała:
>Dopiero udało mi się z tym wszystkim uporać... moje typy
>odpowiedzi (i nie tylko moje) - zapewne jest sporo
>błędów...
>Będę wdzięczna za poprawienie złych odpowiedzi.
>(jutro o 10 znikam do warszawy więc jak do tej pory ktoś
>coś wyszuka... będzie super:))
>
>1) Stałość koherentna zachowania oznacza, że zachowanie:
>c) zmienia się w różnych sytuacjach, ale profil
>zachowania jest względnie stały w czasie
>
>2) Z badań nad wpływem czynników genetycznych i
>środowiskowych wynika że:
>a) Wariancja temperamentu jest wyjaśniana głównie przez +
>czynniki genetyczne i środowisko specyficzne

>
>17) Badania w ramach Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości
>wskazują, że:
>a) Czynniki mają różne treści i zakresy w różnych
>badaniach
>
>Kamila napisała:
>23) Zdaniem Guilforda, czynnik „g” (inteligencja
>ogólna) nie istnieje, a różni ludzie mają różne
>jakościowo możliwości i różne zdolności wykorzyst...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin