schemat sierpień 2012 podstawa.pdf
(
729 KB
)
Pobierz
Centralna Komisja Egzaminacyjna
EGZAMIN MATURALNY 2012
MATEMATYKA
POZIOM PODSTAWOWY
Kryteria oceniania odpowiedzi
SIERPIEŃ 2012
Egzamin maturalny z matematyki
Kryteria oceniania odpowiedzi – poziom podstawowy
Zadanie 1. (0–1)
Poprawna
odpowiedź
(1 p.)
Zakres umiejętności
(standardy)
Opis wymagań
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wykonuje obliczenia procentowe;
wykorzystuje własności figur podobnych.
C
Zadanie 2. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Stosuje prawa działań na potęgach
o wykładnikach wymiernych; oblicza
potęgi o wykładniku wymiernym.
C
Zadanie 3. (0–1)
Oblicza wartości logarytmu.
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
D
Zadanie 4. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wykonuje obliczenia z wykorzystaniem
wzorów skróconego mnożenia.
D
Zadanie 5. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Wyznacza wzór funkcji liniowej.
B
Zadanie 6. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wykorzystuje pojęcia wartości
bezwzględnej i jej interpretacje
geometryczną; zaznacza na osi liczbowej
zbiory opisane nierównością.
A
Zadanie 7. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wyznacza pierwszą współrzędną
wierzchołka paraboli.
B
Zadanie 8. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Odczytuje z wykresu zbiór wartości
funkcji.
B
Egzamin maturalny z matematyki
Kryteria oceniania odpowiedzi – poziom podstawowy
Zadanie 9. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Rozwiązuje nierówności kwadratowe;
zapisuje rozwiązanie w postaci
przedziałów liczbowych.
A
Zadanie 10. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Rozkłada wielomian na czynniki stosując
grupowanie wyrazów.
B
Zadanie 11. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Rozwiązuje proste równanie wymierne.
B
Zadanie 12. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Wyznacza wyraz ciągu określonego
wzorem ogólnym.
D
Zadanie 13. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wyznacza
n
-ty wyraz ciągu
geometrycznego.
C
Zadanie 14. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Znając wartość jednej funkcji
trygonometrycznej wyznacza wartości
pozostałych funkcji trygonometrycznych.
C
Zadanie 15. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wykorzystuje definicje funkcji
trygonometrycznych i wyznacza wartości
funkcji trygonometrycznych dla kątów
ostrych.
A
Zadanie 16. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Znajduje i wykorzystuje związki miarowe
w figurach płaskich.
B
Egzamin maturalny z matematyki
Kryteria oceniania odpowiedzi – poziom podstawowy
Zadanie 17. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wykorzystuje związki między kątem
wpisanym i środkowym do obliczenia
miary kąta.
C
Zadanie 18. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Znajduje i wykorzystuje związki miarowe
w figurach płaskich; wyznacza promień
okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny
mając daną długość boku trójkąta.
C
Zadanie 19. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Wskazuje równania prostej prostopadłej
do danej.
A
Zadanie 20. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Oblicza odległość punktów w układzie
współrzędnych; oblicza pole kwadratu.
B
Zadanie 21. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Posługuje się postacią równania okręgu;
z zapisu równania okręgu odczytuje
współrzędne jego środka.
D
Zadanie 22. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wyznacza związki miarowe
w wielościanach; wykorzystuje związek
miedzy polem powierzchni całkowitej
sześcianu a jego objętością.
C
Zadanie
23. (0–1)
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Wyznacza związki miarowe w bryłach
obrotowych; na podstawie danych
przekroju osiowego stożka oblicza jego
objętość.
D
Zadanie 24. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Oblicza medianę podanych danych
liczbowych.
B
Zadanie 25. (0–1)
Wykorzystanie i tworzenie
informacji
Stosuje definicję prawdopodobieństwa;
oblicza prawdopodobieństwo zdarzeń.
B
Egzamin maturalny z matematyki
Kryteria oceniania odpowiedzi – poziom podstawowy
Zadanie 26. (0–2)
Rozwiąż nierówność
2
.
x
870
Wykorzystanie
i interpretowanie reprezentacji
Rozwiązuje nierówność kwadratową.
Zdający otrzymuje ............................................................................................................1 pkt
gdy:
prawidłowo obliczy pierwiastki trójmianu kwadratowego
1
x
,
1
x
i na tym
7
2
poprzestanie lub dalej popełni błędy
albo
rozłoży trójmian kwadratowy
2
na czynniki liniowe i zapisze nierówność
x
87
x
x
i na tym poprzestanie lub dalej popełni błędy
1
7
0
albo
popełni błąd rachunkowy przy obliczaniu pierwiastków trójmianu kwadratowego
i konsekwentnie do popełnionego błędu rozwiąże nierówność
albo
doprowadzi nierówność do postaci
(na przykład z postaci
2
490
x
43
x
otrzymuje
2
49
x
, a następnie
x
43
) i na tym poprzestanie lub dalej popełni
błędy.
Zdający otrzymuje ............................................................................................................2 pkt
gdy poda zbiór rozwiązań nierówności w postaci:
,1
7,
albo
x
lub
1
x
7
albo
x
,
1
x
7
albo
w postaci graficznej z poprawnie zaznaczonymi końcami przedziałów.
Uwaga:
W związku z rozbieżnością w rozumieniu i używaniu spójników w języku potocznym
i formalnym języku matematyki akceptujemy zapis, np.
,1
x
i
x
.
7,
Kryteria oceniania uwzględniające specyficzne trudności w uczeniu się matematyki
1. Jeśli zdający poprawnie obliczy pierwiastki trójmianu
x
,
7
x
i zapisze np.
1
x
, popełniając tym samym błąd przy przepisywaniu jednego
z pierwiastków, to otrzymuje
2 punkty
.
2. Jeśli zdający pomyli porządek liczb na osi liczbowej, np. zapisze zbiór rozwiązań
nierówności w postaci
,1
7,
,7
, to przyznajemy
2 punkty
.
1,
Plik z chomika:
justyna.s45
Inne pliki z tego folderu:
matura nowe wzory 2015.pdf
(2774 KB)
maj 2013 rozszerzenie.pdf
(299 KB)
maj 2012 rozszerzenie.pdf
(303 KB)
maj 2010 rozszerzenie.pdf
(412 KB)
maj 2009 rozszerzenie.pdf
(294 KB)
Inne foldery tego chomika:
6 klasa
gimnazjum
liceum - technikum
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin