Oznaczenie typów autobusów(2).pdf

(128 KB) Pobierz
745336967 UNPDF
00:02-51
Wydanie 1 pl
Oznaczenie typów autobusów
Buses
L94
GR801R
CN94
UB4x2EB
1 711 310
© Scania CV AB 1998, Sweden
745336967.002.png 745336967.003.png 745336967.004.png 745336967.005.png
Spis treści
Spis treści
Podwozie autobusu
........................................................................3
Autobusy
........................................................................6
Silniki
........................................................................9
Sprzęgła
......................................................................11
Skrzynie biegów
......................................................................12
Wałki napędowe
......................................................................13
Mechanizmy różnicowe
......................................................................14
Przednie osie
......................................................................15
Tylne osie
......................................................................17
Elementy sterujące
......................................................................19
Tablica oznaczeń
......................................................................21
00:02-51pl
© Scania CV AB 1998, Sweden
2
745336967.001.png
Podwozie autobusu
Oznaczenie typów autobusów
Podwozie autobusu
Informacje ogólne
Oznaczenia zapisano według następującego wzoru: L94 IB4x2NB 260.
Poszczególne elementy mają następujące znaczenie:
9 Pojemność skokowa silnika
4 Stopień udoskonalenia
I Rodzaj podwozia
B Przystosowanie podwozia
4x2 Konfiguracja kół
N Wysokość podwozia
B Zawieszenie
260 Kod mocy silnika
Poniżej przedstawiono opis wariantów każdego elementu oznaczenia
Położenie silnika
F Podwozie z silnikiem zamontowanym rzędowo przed osią przednią.
K Podwozie z silnikiem zamontowanym rzędowo za osią tylną.
L Podwozie z silnikiem zamontowanym rzędowo i pochylonym za osią tylną.
N Podwozie z silnikiem zamontowanym poprzecznie i nachylonym za osią tylną.
0001g14o.mkr
© Scania CV AB the 28 September 2000 12.22, Sweden
3
 
Podwozie autobusu
Pojemność skokowa silnika
Pojemność skokową silnika podano w zaokrągleniu do całego litra.
Stopień udoskonalenia
Stopień udoskonalenia danego produktu określono cyfrą.
Rodzaj podwozia
E Podwozie dostosowane do pokonywania dużych odległości na drogach o równej
nawierzchni Wysoki komfort jazdy i podróży.
I Podwozie dostosowane do pokonywania zarówno małych jak i dużych odległości na
drogach o równej i nierównej nawierzchni: Komfort jazdy i podróży na przeciętnym
poziomie. Wysokość podwozia wymagająca dwóch lub więcej stopni przy wejściu do
pojazdu.
U Podwozie dostosowane do pokonywania małych odległości na drogach o równej
nawierzchni. Podwozie na wysokości nie wymagającej stopni przy wejściu w
przedniej części pojazdu.
H Podwozie dostosowane do pokonywania zarówno małych jak i dużych odległości na
drogach o nierównej nawierzchni lub bez nawierzchni: Wysokość podwozia
wymagająca dwóch lub więcej stopni przy wejściu do pojazdu.
Przystosowanie podwozia
A Podwozie dla autobusu przegubowego.
B Podwozie bez specjalnego przystosowania.
4
© Scania CV AB the 28 September 2000 12.22, Sweden
0001g14o.mkr
 
Podwozie autobusu
Konfiguracja kół
Cyfry oznaczają liczbę kół nośnych pomnożoną przez liczbę kół napędzanych.
4x2 Podwozie dwuosiowe z napędem na jedną oś.
6x2 Podwozie trójosiowe z napędem na jedną oś.
6x2/2 Podwozie trójosiowe z napędem na jedną oś tylną i oś wleczoną bez kół kierujących
z przodu osi napędzanej.
8x2 Podwozie czteroosiowe z napędem na jedną oś.
Wysokość podwozia
Określa względną wysokość podwozia na podstawie odległości osi od górnej krawędzi ramy
do środka osi tylnej napędzanej, oraz częściowo na podstawie odległości od górnej krawędzi
do środka przedniej osi.
E Bardzo niskie (Niskie z przodu i z tyłu)
L Niskie (Niskie z przodu i standardowe z tyłu)
N Standardowe (Standardowe z przodu i z tyłu)
Zawieszenie
B Zawieszenie pneumatyczne kół przednich i tylnych, jednolita oś przednia.
I Zawieszenie pneumatyczne kół przednich i tylnych, osobne przednie zawieszenie.
Z Sprężyny piórowe, przednie i tylne.
Kod mocy silnika
Kod wyraża przybliżoną wartość mocy sieci w koniach mechanicznych według ISO 1585,
ECE R24-03 i SAE J1349. Wartość odnosi się do silnika z maksymalnym prześlizgiem
wentylatora.
0001g14o.mkr
© Scania CV AB the 28 September 2000 12.22, Sweden
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin