silnik gazowy OSC 11G03.pdf

(37 KB) Pobierz
745352198 UNPDF
Technical
information
00
TI 00-00 02 15 T
pl
Silnik gazowy OSC11 G03
)
Silnik gazowy OSC11 GO3 przystosowany jest fabrycznie do jakości gazu ziemnego dostępnej
w Szwecji. Górny indeks Wobbe dla gazu wynosi przeciętnie 54,5 - 55,00 MJ/Nm3.
λ
Możliwe jest dostosowanie silnika do jakości gazu w obrębie klasy H, zgodnie ze standardem
europejskim (górny indeks Wobbe 46,1 - 56,55 MJ/Nm3, T = 273.15 K, P = 101.325 kPa. Jeżeli
jakość gazu odbiega od powyższych specyfikacji, regulator gazu należy przestawić tak, by
zapewnić prawidłowe osiągi silnika i poziom emisji. Jeżeli pojazd otrzyma paliwo o jakości
innej niż poprzednia, należy ponownie dostosować ustaweinie regulatora.
Gaz ziemny powinien być przetworzony i oczyszczony.
Dane dotyczące silnika znajdziesz w Podręczniku warsztatowym 01:02:04 Silnik gazowy
OSC11 G03.
Przegląd
Silnik
Klasa oleju:
Olej powinien być przeznaczony do silników o dużej mocy ze świecami zapłonowymi. NIE
wolno stosować olejów silnikowych do silników benzynowych lub Diesla!
• Olej silnikowy musi odpowiadać następującym specyfikacjom:
- Lepkość SAE 15W-40.
- Zawartość popiołu, maks. 1,0 % masy.
- Zawartość siarki, maks. 0,4 % masy.
Olej silnikowy stosowany w produkcji: Mobil Pegasus 1.
Scania CV AB 2000-03
1 (2)
Stosunek powietrze - paliwo (lambda,
745352198.001.png
Układ gazowy
• Sprawdzenie szczelności układu gazowego wykonywane jest w ramach przeglądu L, lub po
serwisie lub naprawie części/ podzespołów układu gazowego. Sprawdzenie szczelności
wykonywane jest w kierunku przepływu gazu w układzie, za pomocą sprayu do wykrywania
nieszczelności, lub wody z mydłem.
• Prace przy układzie gazowym należy wykonywać zgodnie z lokalnymi przepisami
dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy dla pojazdów CNG/NVG.
Częstość przeglądów
Przegląd
Czynność
D R S M L
Wymiana oleju silnikowego i filtra
X
X
X
X
Oczyszczenie oczyszczacza oleju smarowego
X
X
Wymiana świec zapłonowych
X
X
X
X
Sprawdzenie Lambda
λ
X
X
X
Sprawdzenie szczelności
X
Raport ustawienia silnika
Jeśli specyfikacja gazu ziemnego różni się od ustawionej wartości, należy wykonać kalibrację
silnika wg. opisu na str 1. Silnik o obiegu Otto jest znacznie bardziej wrażliwy na temperaturę i
ciśnienie powietrza otoczenia, niż silnik Diesla.
Należy sporządzić raport wg poniższego wzoru i zachować do wglądu:
Data:..........................................................
Temperatura powietrza:.................................°C
Numer podwozia:.........................................
Ciśnienie powietrza:.....................................hPa
Nr.rej./Nr. wew.:..................................................
2 (2)
Scania CV AB
TI 00-00 02 15 T pl
745352198.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin