Skróty(2).pdf

(108 KB) Pobierz
745337027 UNPDF
00:01-05
Wydanie 2 pl
Skróty
w literaturze serwisowej
1 712 693
© Scania CV AB 2003, Sweden
745337027.001.png 745337027.002.png 745337027.003.png
Skróty w literaturze serwisowej
Informacje ogólne
Przypisy
Poniżej podano listę skrótów stosowanych
w literaturze serwisowej. Obok skrótu
znajdziesz jego pełną formę, oraz
wyjaśnienie w języku polskim.
1 Patrz także TCM i PCM
2 Ten skrót stosowany jest do oznaczania
przewodów
3 Należy używać skrótu TC
Wskazówka: Większość skrótów na liście to
skróty międzynarodowe powszechnie
stosowane w firmie Scania. Niektóre skróty
pochodzą od innych dostawców i nie są
powszechnie używane w firmie Scania.
Lista ta powinna być więc traktowana jako
pomoc w czytaniu i zrozumieniu literatury
serwisowej.
4 W literaturze serwisowej firmy Scania
HPI odnosi się do pompowtryskiwacza,
w którym kąt wyprzedzenia wtrysku
sterowany jest ciśnieniem paliwa.
5 W literaturze serwisowej firmy Scania
PDE odnosi się do
pompowtryskiwacza, w którym kąt
wyprzedzenia wtrysku sterowany jest
przez zawór elektromagnetyczny.
Pełne formy skrótów są w języku
angielskim lub niemieckim i powinny być
zawsze stosowane przy wyjaśnianiu
znaczenia skrótu. Wyjaśnienie działania
danego układu czy funkcji może być
podane w języku polskim.
6 Zawór pneumatyczny, patrz także
moduły elektro-pneumatyczne TCM,
ACM i PCM
2
© Scania CV AB 2003, Sweden
00:01-05
745337027.004.png
Skrót
Pełna forma
Objaśnienie
ABS
Anti-lock Brake System Układ zapobiegający blokowaniu
kół podczas hamowania
AC
Air Conditioning
Klimatyzacja
ACC
Automatic Climate Control Układ automatycznej regulacji
temperatury
ACL
Automatic Chassis Lubrication Automatyczne smarowanie
podwozia
ACM 1
Axle Control Module
Moduł sterujący osi w
elektronicznie sterowanym
układzie hamulcowym.
ADR
European Agreement
concerning the international
carriage of Dangerous goods by
Road.
Umowa europejska dotycząca
międzynarodowego transportu
drogowego materiałów
niebezpiecznych
ALB 2
Achslastabhängige
Bremskraftverteilung
Rozłożenie siły hamowania w
zależności od obciążenia osi
ASR 3
Anti-Schlupf-Regelung Kontrola przyczepności
AWD
All Wheel Drive
Napęd na wszystkie koła
BBA
Betriebsbremsanlage
Układ hamulca zasadniczego
BIW
Body In White
Kabina przed lakierowaniem
BNS
Body Node System
Układ węzłów komunikacyjnych
nadwozia
BSB
Bus Stop Brake
Hamulec przystankowy
BUC
Build-Up Calculation
Program do obliczania obciążenia
osi i nadwozia
BWA
Body Work Adaptation Dopasowanie nadwozia do
potrzeb indywidualnych
CAG
Computer Aided Gear shifting Mechanizm zmiany biegów
wspomagany komputerowo
CAN
Control Area Network Szyna komunikacyjna
umożliwiająca łączność między
różnymi modułami sterującymi
CC
Cruise Control
Tempomat
COO
Coordinator
Koordynator
00:01-05
© Scania CV AB 2003, Sweden
3
 
Skrót
Pełna forma
Objaśnienie
CS
Comfort Shift (bus)
Układ komfortowej zmiany
biegów Comfort Shift w autobusie
CTT
Clock Timer Thermostat Zegar sterujący ogrzewania
dodatkowego
DBR
Dauerbremsrelais
Przekaźnik hamulca
pomocniczego
DTC
Diesel Turbo Compound Turbocompound
EBS
Electronic Brake System Elektronicznie sterowany układ
hamulcowy
ECU
Electronic Control Unit Elektroniczna jednostka sterująca
Układ EDC
Electronic Diesel Control Elektroniczny układ sterowania
pracą silnika Diesel
EEB
Electronic Exhaust Brake Elektronicznie sterowany
hamulec wydechowy
EGR
Exhaust Gas Recirculation Układ recyrkulacji gazów
spalinowych.
EK
Eingangskopplung
Sprzęgło w skrzyni biegów Voith
ELC
Electronic Level Control Elektroniczne sterowanie
poziomem podwozia
EMC
Electromagnetic Compatibility Kompatybilność
elektromagnetyczna
EMI
Electromagnetic Interference Interferencja elektromagnetyczna
EOL
End Of Line
Ostatni etap procesu
produkcyjnego
EPB
Electropneumatic Brake System Elektropneumatyczny układ
hamulcowy
ESS
Energy Saving System Układ energooszczędny
ETC
Electronic Temperature Control Elektroniczne sterowanie
temperaturą w kabinie
EXB
Exhaust Brake
Hamulec wydechowy
FMEA
Failure Modes and Effects
Analysis
Analiza trybu wytworzenia i
skutków usterki
FMS
Fleet Management System System zarządzania flotą
pojazdów dla przedsiębiorstw
transportowych
4
© Scania CV AB 2003, Sweden
00:01-05
 
Skrót
Pełna forma
Objaśnienie
FTBA
Fast Trailer Brake Adaptation Szybkie dostrojenie hamulców
przyczepy. Pierwszy krok w
ramach automatycznego
dostrojenia hamulców przyczepy
w układzie EBS.
FUP
Front Underrun Protection,
integrated
Przednia osłona
przeciwnajazdowa, zintegrowana
FUPD
Front Underrun Protection
Device
Przednia osłona
przeciwnajazdowa
GDLS
Gas Discharge Light Source Lampa wyładowcza
HPI 4
High Pressure Injection Wtrysk wysokociśnieniowy
IMS
Interior Movement Sensor, cab Czujnik ruchu wewnętrznego,
kabina
IRTI
Interface for Road Transport
Informatics
Interfejs dla usług i układów
transportowych wykorzystujących
technikę komputerową i
telekomunikacyjną w pojazdach.
LEDs
Light-Emitting Diode
Dioda LED
NBS
Neutral bei Stillstand
Skrzynia biegów w położeniu
neutralnym, gdy pojazd nie jest w
ruchu (ZF)
OPC
Opticruise
Opticruise
OPT
Option
Ustawienia alternatywne
PBS
Parking Brake System Układ hamulca postojowego
PC
Personal Computer
Komputer osobisty
PCM
Pressure Control Module Moduł sterujący osi w
elektronicznie sterowanym
układzie hamulcowym
PD
Product Data
Dane produktu
PDE 5
Pump-Düse-Einheit
Pompowtryskiwacz
PGM
Programme
Program
PTO
Power Take-Off
Przystawka odbioru mocy
PWM
Pulse Width Modulation Modulacja szerokości impulsu;
sygnał cyfrowy z rozszerzoną
zawartością informacji
00:01-05
© Scania CV AB 2003, Sweden
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin