przewodnik metodyczny - Luty.docx

(483 KB) Pobierz

73

 

PLANY PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

Luty

Tematy tygodniowe

Tydzień 21. Zimą bawimy się wesoło

Tydzień 22. Ogródek w doniczce

Tydzień 23. Leśne SOS

Tydzień 24. Mówię pięknie

Ćwiczenia poranne:

Zestawy III, IX, XIII, XIV Ćwiczenia gimnastyczne: Zestawy III, VII, IX, XI

Zabawy ruchowe:

Zabawy bieżne „Bieg z woreczkiem", „Ryby w sieci"

Zabawa skoczna „Skoki narciarza"

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka

Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu"

Zabawa rzutna „Piłka w kole"

Zabawa z dźwiganiem „Udźwignij ciężar"

temat tygodnia: Zimą bawimy się wesoło

Podstawa programowa

Sposoby realizacji

Przewidywane osiągnięcia dzieci

XIII 6

• uzupełnienie kalendarza - określenie dnia tygodnia, miesiąca, pory roku

Układy rytmiczne i następstwo czasu • zna stałe naturalnie występujące następstwa czasu: dni i nocy, pór roku, dni tygodnia i miesięcy w roku

III 1

I1

• rozmowy swobodne i ukierunkowane przez N.

• oglądanie i opisywanie obrazków, książeczek związanych z zabawami na śniegu

Porozumiewanie się

• potrafi swobodnie rozmawiać  na każdy temat z dziećmi i dorosłymi

• buduje dłuższe wypowiedzi na określony temat, np. ilustracji, wydarzenia

Kontakty i postawy społeczne

• słucha uważnie i nie przerywa wypowiedzi dorosłych i kolegów

• prowadzi rozmowę, przestrzegając określonych zasad:

- zwraca się w rozmowie bezpośrednio do rozmówcy

- umie dostosować ton głosu do sytuacji

- obdarza uwagą osoby, z którymi rozmawia Poprawność gramatyczna wypowiedzi

• posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej i wypowiedziach na różne tematy

- potrafi podać znaczenie używanych przez siebie wyrazów

• potrafi zastosować poprawne formy fleksyjne wszyst­kich odmieniających się części mowy

XIV 3

• ćwiczenie graficzne „Pada śnieg"

Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo--ruchowa

• potrafi posługiwać się przyborami do pisania i ryso­wania

- trzyma prawidłowo ołówek, kredkę, flamaster

• rysuje wzory graficzne i kontury przedmiotów

- potrafi precyzyjnie narysować po linii i wykropko-wanym śladzie

III 3

• zabawa „Niedokończone zdania"

Poprawność gramatyczna wypowiedzi

• formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi - buduje zdania rozwinięte, np. Lubię bawić się z moim kolegę, bo..., Wczoraj nie byłem w przed­szkolu, dlatego że...

 

 

 

Podstawa programowa

Sposoby realizacji

Przewidywane osiągnięcia dzieci

XIV 5, 6, 2 I2

VII 2

• zajęcia z wykorzystaniem wiersza A. Fraczek Śnieżek „Pada śnieg"

• słuchanie wiersza A. Fraczek Śnieżek

• rozmowa na temat wiersza

zabawa „Co słyszysz?"

• zabawa ruchowa „Zimowe zabawy"

• uzupełnianie nalepkami ilustracji w „Kalendarzu" (K s. 12)

• sprawdzenie poprawności wykonania zadania, odłożenie książek na miejsce

Zainteresowanie książką

• jest zainteresowane słuchaniem dłuższych opowia­dań i wierszy

- wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, np. czy był ciekawy, jak mu się podobał, czy dowie­działo się czegoś nowego

Percepcja słuchowa

• analizuj e wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski

- umie wyszukać przedmiot, którego nazwa rozpo­czyna się lub kończy podaną głoską

Kontakty i postawy społeczne

• przestrzega wspólnie ustalonych zasad podczas zabaw i gier zespołowych

Percepcja wzrokowa

• potrafi połączyć przedmioty przedstawione na obraz­ku z ich konturowymi rysunkami

Zabawy teatralne

• rozwiązuje i przedstawia zagadki pantomimiczne

VI 5

V 1

IX2

• zajęcia plastyczne „Zabawy na śniegu"

• rozmowa wprowadzaj ąca w temat pracy plastycznej

• omówienie sposobu wykonania pracy plastycznej

• wykonanie prac

• sprzątanie po skończonej pracy, mycie rąk

• zorganizowanie wystawy prac dzieci, dokonanie oceny słownej, uzasadnia­nie swoich wyborów

Bezpieczne zachowania w zabawach i w sytuacjach zagrożenia

• umie ocenić i opisać bezpieczne miejsca zabawy, np. daleko od jezdni, placu budowy, zbiorników wod­nych

Zachowania prozdrowotne

• rozumie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch na świeżym powietrzu

Twórczość plastyczna

• wykonuje prace plastyczne przedstawiające ludzi i świat przyrody

• próbuje zachować proporcje, rysując postać człowieka

• potrafi rozplanować pracę plastyczną (rysunek, malunek, wydzierankę itp.) na całej powierzchni kartonu

• wykonuje prace plastyczne różnymi technikami:

- maluje farbami klejowymi, akwarelowymi, plaka­towymi, także mieszanymi z trocinami, kaszą lub piaskiem

• korzysta w działalności plastycznej z różnego rodzaju materiałów, takich jak: karton, tektura, folia, płótno, szkło

• wypowiada się na temat prac wykonanych przez sie­bie i kolegów

XIV 2

• zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek, o którym mówię"

Percepcja wzrokowa

• potrafi opowiedzieć, co dzieje się na obrazku

- dostrzega i określa cechy przedstawionych przed­miotów i postaci

• zgaduje, kojarząc fakty, o którym obrazku opowiada nauczyciel lub inne dziecko

XIV 6

• wykonanie ćwiczenia 1 z KP2 33

Percepcja słuchowa

• analizuje wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski

- umie wyszukać przedmiot, którego nazwa rozpo­czyna się lub kończy podaną głoską

- wyodrębnia głoski w nagłosie, w wygłosie lub w środku wyrazu

Podstawa programowa

Sposoby realizacji

Przewidywane osiągnięcia dzieci

XIV 2

• „Znajdź różnice"

Percepcja wzrokowa

• wskazuje, co najmniej 6 szczegółów różniących 2 po­równywane obrazki

IV 2

XIII 12

• zajęcia matematyczne „Koło czy kula?"

• rozwiązywanie zagadek słownych

• nazywanie przedmiotów: określanie, które mają kształt koła, a które kuli

• podawanie przez dzieci przykładów przedmiotów kolistych i kulistych

• zabawa z chustą animacyjną „Piłka"

• wykonanie ćwiczeń z KM 21

• sprawdzenie poprawności wykonania zadania

Porównywanie i grupowanie obiektów

• potrafi rozwiązywać zagadki oraz podejmuje próby ich układania

• rozpoznaje i nazywa poznane przedmioty oraz po­trafi wyjaśnić, do czego służą

• wyodrębnia i umie opisać cechy przedmiotów

- zauważa kilka charakterystycznych cech, wskazu­jących na podobieństwa i różnice między przed­miotami

• układa przedmioty wg wielkości, zaczynając od naj­mniejszego lub największego

Figury geometryczne

• potrafi rozpoznać i nazwać kształty figur geome­trycznych płaskich i przestrzennych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, kula, sześcian

• zauważa podobieństwa i różnice między kształtami figur

Kontakty i postawy społeczne

• przestrzega wspólnie ustalonych zasad podczas za­baw i gier zespołowych

VIII

• zabawa „Echo"

Poczucie rytmu

• odtwarza złożone rytmy

1X2

• wykonanie ćwiczenia z KG 21

Twórczość plastyczna

• umie wykonać prace plastyczno-techniczne wg wzo­ru

III

V4

• zabawa „Zimowe skojarzenia"

Poprawność gramatyczna wypowiedzi

• posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej i wypowiedziach na różne tematy

• tworzy ciągi skojarzeń słownych, np. las - drzewo -deska

Sprawność ruchowa

• rzuca, chwyta i toczy przybory

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin