REIKI 1.pdf

(345 KB) Pobierz
8671332 UNPDF
Dr STEFAN BUKOWSKI
ENERGOTERAPIA REIKI
wydawnictwo
SADHANA
Spis treści
Rozdział 7
62
Inicjacje i stopnie Reiki
7.1. Istota inicjacji
7.2. Ogólna charakterystyka stopni Reiki
Rozdział 8 65
Łączenie Reiki z innymi terapiami, oraz zastosowanie dodat­
kowych środków pomocniczych wraz z Reiki
8.1. Wspomaganie przez Reiki każdej medycznej formy leczenia
8.2. Usuwanie zatorów energetycznych przy pomocy Reiki
8.3. Terapia kolorami i dźwiękiem wraz z Reiki
Rozdział 9
Część pierwsza
7
Terapia bezpośrednia - I stopień Reiki
Wstęp
8
Rozdział
1
10
Zarys dziejów Reiki
Rozdział 2 ; 17
Istota i charakter Praenergii, czyli Uniwersalnej Energii Życia.
2.1. Próby zdefiniowania Praenergii.
2.2.
Różnorakie
określenia Praenergii, czyli Uniwersalnej
74
Energii Życia.
2.3. Cechy charakterystyczne Praenergii.
Rozdział 3 26
Metody dostrajania się do poszerzonej świadomości,
czyli osiąganie poczucia pełni istnienia.
3.1. Uwagi ogólne
3.2. Koncentracja na poziomie alfa
3.3. Stan alfa
3.4. Oddychanie pełne zwane rebirtingiem
3.5. Medytacja
3.6. Afirmacje
Rozdział 4
System energetyczny i ciała subtelne człowieka.
9.1. System energetyczny człowieka - ciała subtelne, czakry i nadi
9.2. Siedem głównych czakr
9.3. Ciała człowieka
Rozdział 10
86
Wybrane elementy anatomii i fizjologii człowieka
10.1. Człowiek jako złożony układ energetyczny
10.2. Komórka
10.3. Tkanka człowieka
10.4. Układ kostno-stawowy
10.5. Układ mięśniowy
10.6. Kości kończyny górnej
10.7. Mięśnie kończyny górnej
10.8. Kości kończyny dolnej
10.9. Mięśnie kończyny dolnej
10.10. Kręgosłup
10.11. Schorzenia ortopedyczne kręgosłupa
10.12. Schorzenia ortopedyczne klatki piersiowej
10.13. Kości klatki piersiowej
10.14. Budowa żeber
10.15. Układ krążenia
10.16. Układ nerwowy, układ gruczołów wewnętrznego wydziela­
nia, oraz układ immunologiczny
10.17. Układ pokarmowy (trawienny)
10.18. Narządy pomocnicze układu pokarmowego, oraz gruczoły
jamy brzusznej
10.19. Układ oddechowy
10.20. Układ moczowo-płciowy
10.21. Narząd wzroku
10.22. Narząd słuchu
10.23. Zjawisko bólu w organizmie
10.24. Skóra
49
Działanie Reiki
Rozdział 5
54
Technika wykonywania terapii energią Reiki
5.1. Uwagi ogólne
5.2. Układy dłoni przy autoterapii
5.3. Układy dłoni przy terapii na pacjentach (pacjent w pozycji le­
żącej na plecach)
5.4. Układy dłoni przy terapii n pacjentach (pacjent w pozycji leżą­
cej na brzuchu).
5.5. Układy dłoni przy terapii na pacjentach (pacjent w pozycji sie­
dzącej)
Rozdział 6
58
Reguły Reiki
6.1. Uwagi ogólne
8671332.009.png 8671332.010.png 8671332.011.png 8671332.012.png 8671332.001.png 8671332.002.png 8671332.003.png 8671332.004.png 8671332.005.png
10.25. Postrzeganie świata zewnętrznego
Część druga 125
Terapia mentalna - II stopień i II stopień specjalistyczny Reiki
Rozdział
11
126
Inicjacje Reiki II stopnia
Rozdział 12
110
Symbole i mantry II stopnia Reiki
Znaki nr 1, 2 i 3
8671332.006.png 8671332.007.png 8671332.008.png
Wstęp
Od zarania dziejów naszej cywilizacji poszukiwano wzajem­
nych relacji pomiędzy materialnym ciałem istoty ludzkiej, a jej
duchowym wnętrzem. Ślady tych wysiłków znajdujemy w do­
robku kultury duchowej wszystkich wieków. W ciągu tysiąc­
leci wykształciło się wiele ciekawych systemów filozoficznych
i skutecznych metod wykrywania owych zależności. Prowadzą
one do Światła ukrytego w naszym wnętrzu.
System Reiki powtórnie odkryty w połowie XIX wieku
i udostępniony w nowoczesnej formie przez dr Mikao Usui zali­
czyć trzeba do takich metod. Przed kilku laty zetknąłem się po
raz pierwszy z tym systemem - traktując go początkowo wyłącz­
nie w kategoriach jednej z wielu terapii. Po pierwszym semina­
rium przekonałem się jednak, iż jest to holistyczny system
oddziałujący na poziomie fizycznym i w sferze ciał subtelnych.
Reiki kieruje Uniwersalną Energię bezpośrednio do pól
energetycznych i czakr, przywracając wewnętrzną harmonię całe­
go ustroju. Prowadzi to w efekcie do likwidacji blokad
energetycznych, a zatem do swobodnego przepływu Praener-
gii Życia. Zachodzące procesy stabilizują ten układ zarówno
w sferze fizyczno-umysłowej, jak i emocjonalno-duchowej. Bę­
dąc uwrażliwionym na wyższą formę owej Mocy, wszedłem
w szczególnie pasjonujący obszar życia. Reiki dzięki wielkiej
skuteczności w całym wymiarze naszej egzystencji, a także
ogromnej prostocie i łatwości jej stosowania, w tym możliwości
łączenia z innymi terapiami, objawiła się dla mnie jako zupełnie
nowe wyzwanie i frapujące doświadczenie w pracy specjalisty ma­
sażu i akupresury. Tak znalazłem się w kręgu mistrzów Reiki,
otwierając się na wewnętrzne obszary rozumienia. Wychodząc
na przeciw licznym sugestiom słuchaczy i uczestników semina­
riów Reiki wszystkich stopni, które dotychczas miałem przyjem­
ność prowadzić, dedykuję tę książkę zarówno im, ale także tym,
dla których słowo "Reiki" kojarzy się z czymś tajemniczym, ale na
tyle ciekawym, że pragną zrozumieć jego istotę i znaczenie.
Opracowanie to dedykuję również tym, którzy poszukują kluczy
do swojego wnętrza. Pozycja ta nie może wszakże zastąpić se­
minariów Reiki, gdzie zdobywamy praktyczne umiejętności w za­
kresie samej terapii, ale nade wszystko poprzez misterium inicjacji
zostajemy otwarci na Uniwersalną Energię Życia i otrzymujemy
moc przekazywania owej Siły. Niniejsza publikacja jest zarazem
spełnieniem moich oczekiwań.
Ze względu, iż pozycja ta dostępna jest także dla osób nie
będących w Reiki, graficzny obraz znaków i brzmienie mantr
udostępniam dopiero uczestnikom seminariów.
Problematykę niezbędną przy terapii bezpośredniej przedsta­
wiam w rozdziałach 1-10. Procesy mentalne i specyficzne formy
użycia symboli nr 4-11 w rozdziałach 11-16. Wreszcie tybetań­
ską sztukę aktywacji i użycie symboli 12-14 przy terapii na odle­
głość, oraz istotne aspekty uwrażliwienia na głos wewnętrzny
poruszam w rozdziałach 17-19.
Całość podzielona została na trzy części. Część pierwsza doty­
czy pierwszego stopnia Reiki, czyli terapii bezpośredniej
i autoterapii. Część druga poświęcona jest terapii na odległość,
czyli Reiki drugiego stopnia i drugiego stopnia specjali­
stycznego. Natomiast część trzecia stanowi zakres trzeciego
stopnia Reiki, czyli mistrzowskiego. W części tej omawiana jest
procedura aktywacji w Reiki, oraz istotne aspekty uwrażliwienia
na głos wewnętrzny.
W książce tej staram się przedstawić terapię Energią Reiki
możliwie przystępnie, zarazem wyczerpująco i w sposób pogłębio­
ny. Z uwagi na to, iż pozycję tę adresuję do szerokiego grona
Czytelników, zrezygnowałem z przypisów bibliograficznych. Korzy­
stałem jednak z wielu bardzo cennych i ciekawych opracowań, do
których odsyłam tych, którzy zdecydują się pogłębiać posiadaną
wiedzę ezoteryczną.
Sądzę, iż książka ta pobudzi Czytelnika do refleksji nad sen­
sem egzystencji i pomoże zbliżyć się do tajemniczego wnętrza
naszej istoty, a także stanie się twórczym zaczynem rozwoju du­
chowego.
Jeśli lektura tej książki wzbudzi wewnętrzny rezonans i ułatwi
poruszanie się w labiryncie nieświadomości, spełni w moim prze­
konaniu swoje zadanie.
Rozdział 1
Zarys dziejów Reiki
Początki dziejów Reiki sięgają 1822 roku, kiedy to dr Mikao
Usui, katolicki ksiądz i wykładowca teologii, oraz rektor Uni­
wersytetu Chrześcijańskiego Doshisha w Kyoto w Japonii po
wygłoszeniu jednego z niedzielnych kazań spotkał się z wielce
frapującymi pytaniami, skierowanymi do niego przez dwóch
studentów ze starszych lat studiów tegoż Uniwersytetu. Pierwsze
pytanie brzmiało: "Czy treść Biblii należy przyjmować do­
słownie?" Odpowiedź dr Usui była: "Tak".
Studentom jednak ta odpowiedź nie wystarczyła, pytali więc
dalej: "Biblia podaje, że Jezus uzdrawiał chorych, chodził po wo­
dzie, wskrzeszał zmarłych, rozmnażał pokarm", i dalej pytali:
"Czyż nie jest napisane w Biblii: "Będziecie czynić jeszcze
większe rzeczy, niż ja". "Dlaczego zatem - pytali, nie ma dziś na
świecie uzdrowicieli, którzy robiliby to, co czynił Chrystus?"
I pytali także: "Jak mamy rozumieć Jego zalecenia, skierowane
do apostołów, by uzdrawiali chorych i przywracali do życia umar­
łych? Czy ksiądz również w to wierzy - pytali - tylko dlatego, że
tak jest napisane? Czy ksiądz doświadczył czegoś takiego?" Dr
Usui odpowiedział im: "Nie, czegoś takiego jeszcze nie przeżyłem.
A jednak wierzę w słowa Biblii". Studenci podjęli dalszy dialog,
mówiąc: "Księdzu ta ślepa wiara może wystarcza, my jednak
wolelibyśmy coś takiego zobaczyć na własne oczy. Czy ksiądz
mógłby zaprezentować kiedyś takie uzdrowienia?"
Odpowiedź dr Usui brzmiała: "Nie mogę, ale wierzę w sło­
wa Biblii". Z uwagi, iż dr Usui nie znał odpowiedzi na zadane mu
pytania, zrezygnował natychmiast z pracy na uczelni i wyjechał
do USA na Uniwersytet w Chicago, by tam zgłębiać wiedzę
o Chrześcijaństwie i szukać odpowiedzi na zadane mu pytania.
Na Uniwersytecie w Chicago dr Usui obronił doktorat z teologii
i języków: starożytnej greki, hebrajskiego i łaciny, ale niestety, nie
znalazł tego, czego szukał. Dowiedział się jednak, że
Siddhartha z rodu Siakjów znany później jako Budda (oświecony)
Gautama, posiadł także moc uzdrawiania. To zadecydowało, że
po siedmiu latach studiów w Chicago powrócił do Japonii, by szu­
kać dalej odpowiedzi w naukach Buddy. W swojej ojczyźnie od­
wiedził wiele klasztorów, rozpytując wszędzie o zapiski, lub prze­
kazy na temat cudownych uzdrowień Buddy. Wszędzie jednak
słyszał: "Nie zajmujemy się tym, dbamy jedynie o to, by
uzdrawiać ducha wierzących". Dr Usui nie rezygnował. Po wielu
daremnych próbach dotarł wreszcie do buddyjskiego klasztoru
Zen w Kyoto, gdzie po raz pierwszy utwierdzono go w słuszności
jego poszukiwań. Stary opat tego klasztoru zgodził się z dr Usui,
że jeśli Budda, jak mówią pisma, poprzez cudowne uzdrowienia
przywracał ludzi fizycznie do dawnego stanu, muszą być
możliwe cudowne uzdrowienia ciała, nawet jeśli od tysiącleci
troszczono się jedynie o uzdrowienie ducha. Stary opat strawe-
stował to zdaniem: "Co było możliwe jeden raz, musi być możli­
we zawsze". Dr Usui zatrzymał się więc w tym klasztorze i zaczął
szukać klucza do uzdrowienia, studiując Sutry starych pism bud­
dyjskich. Najpierw zapoznał się z literaturą w przekładach ja­
pońskich z języka chińskiego, ale nie znajdując w nich żadnych
wyjaśnień nauczył się języka chińskiego. W chińskich tłumacze­
niach z języków pali i sanskrytu po kolejnych siedmiu latach wy­
siłku, nie odkrył nic ciekawego. Nie zrezygnował jednak, ale po­
znał starożytny język Indii - sanskryt, aby móc czytać orygi­
nalne manuskrypty buddyjskie. Odbył też podróż do Północ­
nych Indii i Tybetu, goszcząc w tamtejszych klasztorach.
Pod koniec badań nad tybetańskimi wersjami Sutry Lotosu, od­
nalazł klucz do cudownych uzdrowień Buddy, a także Chrystusa.
Znalazł to, czego szukał przez 21 lat. Były to symbole i opisy,
jak leczył Budda Gautama, a także Jezus (który pojawił się na
ziemi 500 lat później). W ten sposób dr Usui ponownie odkrył tę
tajemną wiedzę, jednak nie posiadł mocy uzdrawiania. Brako­
wało mu jedynie wtajemniczenia w sekret, który mógłby obudzić
w nim te same siły i zdolności, jakimi posługiwali się Budda i Je­
zus.
Po powrocie do Japonii i po naradzie z opatem klasztoru
w Kyoto (gdzie się zatrzymał), ruszył ku oddalonej od miasta
o 27 km świętej górze Kuri Yama, aby tam odbyć 21 dniowy
post i medytację w celu uzyskania mocy uzdrawiania poprzez
nawiązanie mentalnego kontaktu z poziomem symboli i aby zro­
zumieć zawartą w nich prawdę. Wszedł na świętą górę po jej
wschodniej stronie, odnalazł znane od tysiącleci miejsce mocy
i ułożył przed sobą 21 kamyków, które miały mu służyć jako ka­
lendarz i codziennie jeden z nich odrzucał. Pobyt na górze wyko­
rzystał czytając Sutry oraz Biblię, intonując pieśni i medytując.
Upłynęło tak 20 dni i zbliżał się świt 21. Była jeszcze noc, księ-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin