09 Photoshop CS lub nowszy Usuwanie tła za pomocą kanałów Alfa.pdf

(931 KB) Pobierz
684296058 UNPDF
60
Technika
Photoshop CS lub nowszy
Usuwanie
tła za pomocą
kanałów Alfa
Proste triki z kanałami
Alfa mogą uratować przed
piekłem rysowania ścieżek
odcinania
01 Na tym etapie należy
zamaskować włosy. W tym celu trzeba
sprawdzić, które kanały odpowiada-
ją za większość ich koloru. Szukam
wyraźnych różnic tonalnych pomiędzy
tym, co ma zostać, a tym, co zostanie
wycięte. Łatwo zauważyć, że kanały
Magenta oraz Yellow mają trochę
więcej informacji o pikselach w tym
obszarze niż pozostałe.
02 Duplikuję oba kanały i usu-
wam zbędne piksele kolorem białym.
Następnie wybieram polecenie Image>
Adjustments> Levels i korzystam z
kroplomierza Set White Point, który
znajduje się u dołu okna dialogowego,
by zaznaczyć szarość tła. Tło zniknęło,
ale pozostało wiele dokładnie odcię-
tych pasemek włosów.
Każdegokiedyśtodopada. Otrzymujesz
zdjęcie, z którego należy usunąć tło, a jedyne, co
przychodzi Ci na myśl, to rysowanie ścieżki odcinania. Po
kilku godzinach ciężkiej pracy masz więc przed sobą coś,
co w najlepszym przypadku wygląda jak efekt zabawy z
nożyczkami pięcioletniego dziecka. Na szczęście, jest też
inny sposób na usunięcie tła – użycie kanałów Alfa.
Umiejętne wykorzystanie pikseli w obrazku
może nie tylko pomóc wydobyć takie detale, jak kosmyki
włosów, ale także dzięki zastosowaniu poziomów
szarości w definiowaniu krycia maski umożliwia
dokładne kontrolowanie przezroczystości wycinanych
fragmentów obrazu.
03 Nie zamykając okna Levels, przeciągam w lewo suwak
tonów średnich histogramu, zwiększając kontrast. Cały czas zwra-
cam uwagę na kosmyki włosów, gdyż nie chcę ich zniekształcić,
włączając do nich piksele tła. Czas spłaszczyć oba kanały.
PaulTysall
Paul od 11 lat
jest projektantem
w wydawnictwie
Future Publishing.
Ma ogromne
doświadczenie w
przygotowywaniu
prac do druku.
Więcej na stronie
www.imaginefx.
com.
Potrzebnyczas
10 minut
Umiejętności
Praca z
kanałami Alfa
04 W tym celu klikam polece-
nie Image> Calculations. W tym oknie
znajdują się trzy sekcje: Source 1,
Source 2 i Blending. Source 1 to mój
skopiowany kanał Magenta, a Source
2 to duplikat kanału Yellow. Pozo-
stawiając Blending na 100% w trybie
Multiply, uzyskuję nowy kanał z obu
kopii.
05 Odwracam nowy kanał i zaczynam go czyścić. Ma-
jąc dostęp jednocześnie do kanału obrazka oraz kanału Alfa
(skrót klawiaturowy ~ przełącza kanał kompozytowy i Alfa),
korzystam z narzędzi Dodge oraz Burn, by rozświetlić lub
przyciemnić piksele. Oba narzędzia muszą być ustawione w
tryb Highlights na bardzo niskim poziomie ekspozycji (3–8).
ComputerArts Styczeń 2009
www.computerarts.com.pl
684296058.051.png 684296058.062.png 684296058.063.png 684296058.064.png 684296058.001.png 684296058.002.png 684296058.003.png 684296058.004.png 684296058.005.png 684296058.006.png 684296058.007.png 684296058.008.png 684296058.009.png 684296058.010.png 684296058.011.png 684296058.012.png 684296058.013.png 684296058.014.png 684296058.015.png 684296058.016.png 684296058.017.png 684296058.018.png 684296058.019.png 684296058.020.png 684296058.021.png 684296058.022.png 684296058.023.png 684296058.024.png 684296058.025.png 684296058.026.png 684296058.027.png 684296058.028.png 684296058.029.png 684296058.030.png 684296058.031.png 684296058.032.png 684296058.033.png 684296058.034.png 684296058.035.png 684296058.036.png 684296058.037.png 684296058.038.png 684296058.039.png 684296058.040.png 684296058.041.png 684296058.042.png 684296058.043.png 684296058.044.png 684296058.045.png 684296058.046.png 684296058.047.png 684296058.048.png 684296058.049.png 684296058.050.png 684296058.052.png 684296058.053.png 684296058.054.png 684296058.055.png 684296058.056.png 684296058.057.png 684296058.058.png 684296058.059.png 684296058.060.png 684296058.061.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin