11 Photoshop After Effects Głębia płaskiego obrazu.pdf

(6176 KB) Pobierz
684306390 UNPDF
64
Computer Arts Luty 2009
www.computerarts.com.pl
684306390.208.png 684306390.219.png 684306390.230.png 684306390.241.png 684306390.001.png 684306390.012.png 684306390.023.png 684306390.034.png 684306390.045.png 684306390.056.png 684306390.067.png 684306390.078.png 684306390.089.png 684306390.100.png 684306390.111.png 684306390.122.png 684306390.133.png 684306390.144.png 684306390.155.png 684306390.166.png 684306390.174.png 684306390.175.png 684306390.176.png 684306390.177.png 684306390.178.png 684306390.179.png 684306390.180.png 684306390.181.png 684306390.182.png 684306390.183.png 684306390.184.png 684306390.185.png 684306390.186.png 684306390.187.png 684306390.188.png 684306390.189.png 684306390.190.png 684306390.191.png 684306390.192.png 684306390.193.png 684306390.194.png 684306390.195.png 684306390.196.png 684306390.197.png 684306390.198.png 684306390.199.png 684306390.200.png 684306390.201.png 684306390.202.png 684306390.203.png 684306390.204.png 684306390.205.png 684306390.206.png 684306390.207.png 684306390.209.png 684306390.210.png 684306390.211.png 684306390.212.png 684306390.213.png
Technika
65
Photoshop / After Effects
Głębia
płaskiego
obrazu
Skorzystaj z narzędzi
klonowania, by przemienić
zdjęcie zwykłej ulicy w
Toronto w efektowną
animację – zapraszają Rob
Chiu i Susana Santos
01 Na początek otwórz w Photoshopie plik building.
psd. Jest tam wiele elementów, które musisz wyciąć i wyretu-
szować tak, by mogły być wykorzystane w After Effectsie jako
osobne warstwy. Pozwoli to na symulowanie efektu środowi-
ska 3D. Zacznij od zduplikowania warstwy z tłem, by w razie
czego postępy prac porównać z oryginałem.
Podczas tworzenia filmów 2.5D z fotografii
każdy element składowy powinien znajdować się
na osobnym zdjęciu. Oczywiście przy założeniu,
że wszystkie zdjęcia wykonano przy takim samym
świetle. Jednak w rzeczywistości nie jest możliwe
usunięcie ze zdjęć budynków, lamp ulicznych itp.
Właśnie dlatego wynaleziono Photoshopa! Dzięki
jego najbardziej zaawansowanym funkcjom możemy
odtwarzać nawet takie elementy zdjęć, których nie
było w oryginale, poprzez cięcie i sklejanie fragmentów
obrazu. Rekonstrukcja ta pozwala też na animowanie
całej scenerii w pakiecie After Effects. W tym
ćwiczeniu nauczysz się, jak to robić, korzystając ze
zdjęcia kanadyjskiego Toronto, a przy okazji poznasz
sposób posługiwania się warstwami, by utworzyć
trójwymiarowy świat w After Effects i odbyć w nim
10-sekundową podróż.
02 Aby szybko zaznaczyć i wyciąć złożony kształt dru-
tów z pierwszego planu, kliknij polecenie Filter>Extract. Pod-
świetl obszary, które chcesz wyciąć narzędziem Edge High-
lighter (działa ono najlepiej na jednolitym tle, takim jak nie-
bo na tym zdjęciu). W panelu Extraction zaznacz pole Force
Foreground i wybierz kolor czarny. Spowoduje to wydzielenie
drutów na nową warstwę.
Rob Chiu
Inspirowany
przez filmy, podró-
że i dźwięki pra-
cuje pod krypto-
nimem The Ro-
nin. Zajmuje się
animacją i współ-
tworzy Devoid of
Yesterday. Wię-
cej jego prac zoba-
czysz na www.
theronin.co.uk
oraz www.
devoidofy
esterday.com
Susana Santos
Mająca
doświadczenie w
ilustracji i
produkcji filmów
obecnie pracuje
razem z Chiu,
odtwarzając
znane obrazy w
formie 2.5D przy
użyciu
Photoshopa.
Więcej na www.
susanasantos.net
Potrzebny czas
3 godziny
Umiejętności
Filtr Vanishing
Point
Narzędzie
Clone
Narzędzie
Patch
03 W celu zaznaczenia pozostałej części słupa tele-
graficznego i świateł ulicznych obrysuj je za pomocą narzę-
dzia Pen. Narzędzie to jest idealne przy zaznaczaniu kształ-
tów geometrycznych tego typu. Wczytaj zaznaczenie na pod-
stawie ścieżki i utwórz warstwę przez kopiowanie (Cmd/Ctr-
l+J). Spłaszcz tę warstwę z poprzednią (Cmd/Ctrl+E), łącząc
druty ze słupami.
Warstwy 3D
Animacja
wirtualnej
kamery
www.computerarts.com.pl
Computer Arts Luty 2009
684306390.214.png 684306390.215.png 684306390.216.png 684306390.217.png 684306390.218.png 684306390.220.png 684306390.221.png 684306390.222.png 684306390.223.png 684306390.224.png 684306390.225.png 684306390.226.png 684306390.227.png 684306390.228.png 684306390.229.png 684306390.231.png 684306390.232.png 684306390.233.png 684306390.234.png 684306390.235.png 684306390.236.png 684306390.237.png 684306390.238.png 684306390.239.png 684306390.240.png 684306390.242.png 684306390.243.png 684306390.244.png 684306390.245.png 684306390.246.png 684306390.247.png 684306390.248.png 684306390.249.png 684306390.250.png 684306390.251.png 684306390.002.png 684306390.003.png 684306390.004.png 684306390.005.png 684306390.006.png 684306390.007.png 684306390.008.png 684306390.009.png 684306390.010.png 684306390.011.png 684306390.013.png 684306390.014.png 684306390.015.png 684306390.016.png 684306390.017.png 684306390.018.png 684306390.019.png 684306390.020.png 684306390.021.png 684306390.022.png 684306390.024.png 684306390.025.png 684306390.026.png 684306390.027.png 684306390.028.png 684306390.029.png 684306390.030.png 684306390.031.png
66
04 Aby odtworzyć cały fragment u
dołu słupa, skorzystaj z narzędzia Clone Stamp, klikając z
wciśniętym klawiszem Alt/Opt na obszar, z którego pobierzesz
piksele. Po zrekonstruowaniu dołu słupa wybierz narzędzie
Patch, by poprawić wygląd i realizm tekstur. Warstwa pierw-
szego planu jest już ukończona, dlatego zablokuj jej położenie
w palecie Layer, aby przez przypadek się nie przesunęła.
dołu słupa, skorzystaj z narzędzia Clone Stamp, klikając z
05 Napraw fragmenty obrazu, w których ewidentnie brakuje wyciętego słu-
pa i latarni. W tym celu kliknij polecenie Filter>Vanishing Point, które umożliwia pra-
cę w perspektywie. Możesz tu zdefiniować punkty siatki na budynku, kierując się
kształtem okien. Następnie zacznij klonować obraz narzędziem Stamp.
06 Podczas duplikowania gotowych okien możesz so-
bie pomóc, rysując zaznaczenie Maruqee i przesuwając je z
wciśniętym klawiszem Opt/Alt+Cmd/Ctrl. Innym sposobem
jest przeciągnięcie zaznaczenia z przytrzymanym klawiszem
Cmd/Ctrl. Zobaczysz, w które miejsce pasują przesuwane
okna bez konieczności anulowania zaznaczenia.
07 Usuń słup i druty po prawej stronie – będziesz
mieć mniej elementów, o które trzeba się troszczyć. Usuń
słup telegraficzny po prawej stronie i odtwórz brakujące czę-
ści narzędziem Marquee w perspektywie. Postaraj się odpo-
wiednio dopasować kolory.
08 Nie musisz pozbywać się górnej części słupa telegraficznego, gdyż zaraz
zostanie utworzona osobna warstwa nieba. Skończ kopiowanie pozostałych części
budynku za pomocą narzędzia Transform w razie potrzeby skorygowania skali ele-
mentów. Wstaw nową warstwę (Shift+Cmd/Ctrl+N) i wypełnij ją narzędziem Gra-
dient. Pobierz oryginalny niebieski kolor nieba, korzystając z narzędzia Eyedropper.
09 Ponieważ nie dysponujemy pełnym kształtem zna-
ku, usuń go przy użyciu narzędzia Marquee. Wyrzuć to nie-
przyjemne pudło z prądem i wklej tu ze stemplem okna. Mo-
żesz od razu przyciemnić nieco ten obszar lub wrzuć na nie-
go teksturę, używając w tym celu narzędzia Patch. Zresztą ta
partia arkusza będzie widoczna na ostatecznym materiale
wideo tylko przez chwilę.
Computer Arts Luty 2009
www.computerarts.com.pl
Usuń słup i druty po prawej stronie – będziesz
684306390.032.png 684306390.033.png 684306390.035.png 684306390.036.png 684306390.037.png 684306390.038.png 684306390.039.png 684306390.040.png 684306390.041.png 684306390.042.png 684306390.043.png 684306390.044.png 684306390.046.png 684306390.047.png 684306390.048.png 684306390.049.png 684306390.050.png 684306390.051.png 684306390.052.png 684306390.053.png 684306390.054.png 684306390.055.png 684306390.057.png 684306390.058.png 684306390.059.png 684306390.060.png 684306390.061.png 684306390.062.png 684306390.063.png 684306390.064.png 684306390.065.png 684306390.066.png 684306390.068.png 684306390.069.png 684306390.070.png 684306390.071.png 684306390.072.png 684306390.073.png 684306390.074.png 684306390.075.png 684306390.076.png 684306390.077.png 684306390.079.png 684306390.080.png 684306390.081.png 684306390.082.png 684306390.083.png 684306390.084.png 684306390.085.png 684306390.086.png 684306390.087.png 684306390.088.png 684306390.090.png 684306390.091.png 684306390.092.png 684306390.093.png 684306390.094.png 684306390.095.png 684306390.096.png 684306390.097.png 684306390.098.png 684306390.099.png 684306390.101.png 684306390.102.png
Technika
67
10 Obrysuj główny budynek narzędziem Pen. Zmień
nazwę ścieżki w palecie Paths i zapisz ją. Wczytaj zaznacze-
nie i wstaw nową warstwę przez kopiowanie (Cmd/Ctrl+J),
by budynek stanowił osobną warstwę. Wstaw jeszcze jed-
ną warstwę (Cmd/Ctrl+N) i wypełnij ją białym kolorem, by wi-
dzieć tylko wycięte elementy.
11 Tak powinien wyglądać wycięty budynek. Zauważ,
że światło odbite u góry tworzy nieregularną teksturę. Dla-
tego właśnie budynek ten wygląda dość naturalnie nawet po
klonowaniu i wycinaniu niektórych części. Aby dokładniej za-
maskować efekt powtórzeń stempla, możesz przyciemnić
niektóre obszary, używając narzędzia Burn.
12 Utwórz maskę izolującą biały budynek i skopiuj go
na nową warstwę za pomocą skrótu klawiaturowego Cmd/
Ctrl+J. Musisz usunąć wszystkie druty i odtworzyć część bu-
dynku ukrytą za nimi tak jak w krokach 5 i 6.
13 Logo możesz odtworzyć własnoręcznie, gdyż
było ono przysłonięte kablami. Przy literze „O” skopiuj wi-
doczną połówkę i odwrócić ją w poziomie za pomocą polecenia Edit>Transform>Flip
Horizontal. Pamiętaj o dopasowaniu perspektywy, w czym pomoże narzędzie Free
Transform (Cmd/Ctrl+T). Do wypełnienia luk wykorzystaj narzędzie Brush.
Gradacja tonalna
Odpowiednia gradacja tonalna może wydatnie popra-
wić wygląd nawet najgorszej fotografii. Korzystanie z warstw do-
pasowania, np. Curves, Selective Colour, Levels czy Gradient Map,
umożliwia uzyskanie produkcyjnej jakości grafiki w ciągu kilku
minut. Większość warstw dopasowania można zaimportować do
After Effects bezpośrednio z Photoshopa, co zapewnia większą
kontrolę nad wyglądem tworzonego materiału.
14 Wytnij pozostałe budynki, umieszczając je kolejno na
osobnych warstwach. Bardzo istotne jest logiczne opisywanie
warstw i układanie ich w kolejności od najbliższej do najdalszej
od kamery (oczywiście pierwszy będzie słup telegraficzny).
15 Uruchom After Effects. Przejdź do menu File>Import File i wskaż plik bu-
ilding.psd jako kompozycję z przyciętymi warstwami. Zmień ustawienia projektu na
standard PAL, ustawiając rozdzielczość panoramiczną 1024x576 i 25 fps. Długość
materiału to 10 sekund.
www.computerarts.com.pl
Computer Arts Luty 2009
684306390.103.png 684306390.104.png 684306390.105.png 684306390.106.png 684306390.107.png 684306390.108.png 684306390.109.png 684306390.110.png 684306390.112.png 684306390.113.png 684306390.114.png 684306390.115.png 684306390.116.png 684306390.117.png 684306390.118.png 684306390.119.png 684306390.120.png 684306390.121.png 684306390.123.png 684306390.124.png 684306390.125.png 684306390.126.png 684306390.127.png 684306390.128.png 684306390.129.png 684306390.130.png 684306390.131.png 684306390.132.png 684306390.134.png 684306390.135.png 684306390.136.png 684306390.137.png 684306390.138.png 684306390.139.png 684306390.140.png 684306390.141.png 684306390.142.png 684306390.143.png 684306390.145.png 684306390.146.png 684306390.147.png 684306390.148.png 684306390.149.png 684306390.150.png 684306390.151.png 684306390.152.png 684306390.153.png 684306390.154.png 684306390.156.png 684306390.157.png 684306390.158.png 684306390.159.png 684306390.160.png 684306390.161.png 684306390.162.png 684306390.163.png 684306390.164.png 684306390.165.png 684306390.167.png 684306390.168.png 684306390.169.png 684306390.170.png 684306390.171.png 684306390.172.png 684306390.173.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin