Wiosna_scenariusz_DZIEŃ WIOSNY 21 III 2003.doc

(123 KB) Pobierz
DZIEŃ WIOSNY 21 III 2003

DZIEŃ WIOSNY 21 III 2003
WIOSNA W AFRYCE – SCENARIUSZ IMPREZY


PRZEKAZANIE WŁADZY ( p. dyr. wręcza symboliczny klucz do
szkoły przewodniczącej SU )

OGŁOSZENIE ROZPOCZĘCIA KONKURSU NA NAJŁADNIEJSZĄ FRYZURĘ „ Afro” - z każdej klasy 3 osoby ( 2 fryzjerki, 1 modelka)

OGŁOSZENIE KONKURSU NA ROZSZYFROWANIE HIEROGLIFÓW
–na tablicy znajduje się zaszyfrowany tekst.
Taki sam tekst otrzymuje każda klasa.
Zadanie polega na rozszyfrowaniu tekstu w ciągu trwania
imprezy i dostarczeniu go jak najprędzej do komisji.

1. TANIEC SZAMANA -konkurs
Uczniowie wybrani z każdej klasy (po 1 uczniu) ustawiają się w kręgu.
W środku kręgu uczeń wystukujący rytm i uczeń prowadzący taniec.
Uczniowie w takt wystukiwanego rytmu naśladują taniec szamana (prowadzącego ucznia).
Ocena wykonania tańca – przyznanie punktów
I miejsce- 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt
wyróżnienia – 1 pkt.

KONKURENCJE SPORTOWE

2. KLASY IV –ZBIERANIE BAWEŁNY
Rozstawienie ponumerowanych od 1-7 palm.
Rozsypanie wokół każdej palmy takiej samej ilości kulek z waty.
Uczeń z klasy IV a podchodzi do palmy oznaczonej nr 1 itd.
Uczniowie otrzymują woreczki, do których będą zbierać „bawełnę” i sznureczki do zawiązania woreczków.
Na dany znak rozpoczynają zbieranie.
Pełne i zawiązane woreczki ustawiają przy swoich palmach. Podnoszą rękę na znak zakończenia zadania.
Punktacja – najszybciej I miejsce – 3pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.
3. KLASY V – WYŚCIG KARAWAN
Klasy wyznaczają 5-cio osobowe drużyny.
Uczniowie ustawiają się „jeden za drugim” łapią się za ramiona.
Pokonują na czas slalom wzdłuż numerowanych palm.
Najpierw klasa A potem B itd.
Punktacja – najszybciej I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

4. KLASY VI – ŻYRAFY ( zbieranie owoców)
Klasy wybierają po jednym najwyższym uczniu i jednym pomocniku.
Pomocnik otrzymuje woreczek.
W ciągu 30 sek. uczniowie zrywają zawieszone na nitkach owoce i wkładają je pojedynczo do woreczków, które trzymają pomocnicy.
Punktacja – najwięcej owoców I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO
Każda klasa wcześniej przygotowała prace plastyczne na temat: „Krajobrazy Afryki”, „Zwierzęta Afryki”.
Punktacja – poziomami (kl IV, V, VI)
I miejsce – 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.

5. KLASY V – TRANSPORT MURZYNÓW
Do konkurencji każda klasa typuje 1 ucznia.
W jednym miejscu sali złożone są wcześniej zebrane przez żyrafy owoce.
W drugim ustawione są stoliki oznaczone od A do H.
Zadanie polega na przeniesieniu na głowie po jednym owocu do właściwego stolika ( klasa V a do stolika A itd.).
Wygrywa klasa, która przeniesie największą ilość owoców w określonym czasie.
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

6. KLASY VI – KUCHNIA AFRYKAŃSKA
Każda klasa wyznacza 3 „kucharki”.
Drużyna podchodzi do swojego stolika, na którym znajdują się owoce, talerze, deski do krojenia, plastikowe noże.
Zadanie polega na estetycznym wykonaniu sałatki owocowej.
Wykonanie w czasie prezentacji przebrania za zwierzę afrykańskie.
Punktacja – najładniejsza dekoracja I miejsce-4 pkt.
II miejsce- 3 pkt.
III miejsce- 2 pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA PRZEBRANIE ZA
ZWIERZE AFRYKAŃSKIE
Punktacja – I miejsce – 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.

7. KLASY IV – BUDOWANIE PIRAMID
Każda klasa wyznacza po jednym „budowniczym”.
Każdy uczeń na swoim stoliku stara się zbudować z pudełek od zapałek najwyższą wieżę.
Czas budowy 1 min.
Punktacja – najwyższa – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce- 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU FRYZUR „AFRO”
Punktacja – I miejsce – 4 pkt.
II miejsce- 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt.
wyróżnienie – 1 pkt.

8. KLASY IV – WYŚCIG GEPARDÓW
Każda klasa wyznacza po jednym najszybszym zawodniku
Uczniowie w pozycji „na czworakach” pokonują slalom między palmami.
Uczniowie startują pojedynczo.
Każdemu uczniowi mierzony jest czas.
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce -1 pkt.

9. KLASY V – POSIŁEK SŁONIA
Każda klasa wyznacza jednego zawodnika.
Zawodnik otrzymuje trąbę ( kij z przyczepionym magnesem).
Na sali rozrzucone są metalowe spinacze.
Zadanie polega na zebraniu jak największej ilości spinaczy za pomocą „trąby” w ciągu 1 min.
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

10. KLASY VI – POLOWANIE
Każda klasa wyznacza jednego zawodnika najlepiej rzucającego lotkami do celu (tarczy).
Każdy zawodnik ma 3 rzuty.

Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce- 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA ROZSZYFROWANIE HIEROGLIFÓW
Punktacja – I miejsce – 3 pkt.
II miejsce – 2 pkt.
III miejsce – 1 pkt.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA NAJBARDZIEJ ORYGINALNE PRZEBRANIE KLASY (najbardziej pomysłowe plemię afrykańskie).
Punktacja – I miejsce – 4 pkt.
II miejsce – 3 pkt.
III miejsce – 2 pkt.
wyróżnienia – 1 pkt.


PODSUMOWANIE
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
WRĘCZENIE NAGRÓD

 

I Witamy naszych gości
Witamy tych, którzy cieszą się z naszego wspólnego spotkania.
Witamy wszystkich, którzy chętnie uczestniczą w konkursach.

II Piosenka „Dzień dobry, to uśmiech od dzieci”

NARRATOR 1.:
26 maja to najpiękniejszy dzień w roku- Dzień Matki. Zaczęto go obchodzić w Stanach Zjednoczonych w roku 1910. W Europie dzień poświecony matce pierwsza wprowadziła u siebie Austria. W jej ślady poszły wkrótce kraje skandynawskie, a potem inne. W Polsce po raz pierwszy obchodzono Dzień Matki w roku 1923 w Krakowie. Dzień ten ustalono po to , aby przynajmniej raz w roku ludzie uprzytomnili sobie, a matki odczuły, jak ważna jest ich rola w społeczeństwie.

NARRATOR 2.:
W tym dniu wszystkie mamy obdarzone są szczególnymi dowodami miłości. Przedszkolak przynosi swojej laurkę, uczeń własnoręcznie wykonany upominek, a dorośli żyjący nieraz z dala od matek, ślą im najcieplejsze myśli, kwiaty, telegramy. Dzieci deklamują swoje nieporadne, pierwsze wierszyki. Najpiękniejsze strofy do matki pisał w swych listach poetyckich Juliusz Słowacki. Dla niej wielu piosenkarzy śpiewa piosenki. (śpiewają wszyscy uczniowie).

NARRATOR 3.:
Nie napisano, nie wyśpiewano i nie wyszeptano wszystkiego, co z jednym imieniem matki się wiąże- ile ludzkich bólów, słabości, cierpień i rozpaczy. Ile razy człowiek ugina się pod ciężarem beznadziei, tyle razy wraca na jego wargi to najbardziej ludzkie wołanie: „Matko!”

NARRATOR 4.:
A ty, drogi tato, jesteś tym, który towarzyszy mamie i podejmuje razem z nią trud codziennego dnia. Wspierasz jej działania, pomagasz, doradzasz. Czasami tak ciężko pracujesz byśmy wszyscy mogli żyć spokojnie. Posłuchajcie teraz, kochani rodzice, wierszy i piosenek w wykonaniu swoich pociech.

Gdy ze szkoły powracamy zaczynamy męczyć mamy...


I DZICKO:- Chodź na spacer!
II DZIECKO:- Przyszyj guzik...
III DZIECKO:- Głodny jestem!
IV DZIECKO:- Mnie się nudzi...
V DZIECKO :- Baw się ze mną!
VI DZIECKO :- Nie zjem zupy!
VII DZIECKO:- Nie zjem jabłka!
VIII DZIECKO Gdzie mój zeszyt?
IX DZIECKO :- A gdzie czapka?
Ale czasem, gdy wracamy, babcia jest, a nie ma mamy... Trudno, skoro nie ma mamy, babci męczyć zaczynamy.

I DZICKO:- Chodź na spacer!
II DZIECKO:- Przyszyj guzik...
III DZIECKO:- Głodny jestem!
IV DZIECKO:- Mnie się nudzi...
V DZIECKO :- Baw się ze mną!
VI DZIECKO :- Nie zjem zupy!
VII DZIECKO:- Nie zjem jabłka!
VIII DZIECKO Gdzie mój zeszyt?
IX DZIECKO :- A gdzie czapka?


A co będzie, kto z was powie, gdy zbuntują się przodkowie? Gdy powiedzą babcie, mamy: (dobitnie) Więcej męczyć się nie damy!!! Teraz my was pomęczymy...

Dziurę w brzuchu wywiercimy!!!

I MAMA- Zrób kanapkę!
II MAMA- Przyszyj guzik...
III MAMA – Powiedz wiersz, bo mi się nudzi...
I BABCIA- Podaj zupę!
II BABCIA- Daj mi ciasto!
III BABCIA- Przynieś chleb!
IV MAMA- A teraz masło!
V MAMA- Cicho posiedź...
IV BABCIA- Sprzątnij szybko po tym kocie!
VI MAMA- Mój kochany- tam jest torba, weź makaron i zrób obiad!

- Co to będzie???
- Nic a nic! Czasem tak powinno być.


PIOSENKA „ Dla mamy’’ ( kaseta „Muzyka w szkole ‘’ kl.1 i 2 )

Uczeń :
Maj-to życie, maj-to kwiatki
Bzy , konwalie , róże, bratki
Maj w uczucia tak bogaty
Maj to także Święto Matki.

Maj to miesiąc najpiękniejszy
Taki świeży i pachnący
Tobie mamo go oddaję
By ten dzień był najcudniejszy.

Uczeń :

Byś się dzisiaj uśmiechała
Byś nas zawsze przytulała
Byś nam winy przebaczała
I serdecznie całowała.

Abyś zawsze przy nas była
Najpiękniejsza i jedyna
Mądra,dobra i kochana
Taka bliska- nasza mama
Dużo mamie mówić miałem-
lecz gdy biegłem zapomniałem.
Więc mamusiu – nadstaw uszka
i zapytaj się serduszka
Niech Ci powie jego bicie,
że ja kocham Cię nad życie.

Uczeń :

Po co jest mama ?
Po to jest mama,
aby mnie wzięła na kolana.
Po co jest mama?
By pogłaskała po głowie
podarowała opowieść.
Po co jest mama?
By zawsze przy mnie była ,
pomogła ,pocieszyła .
Po co jest mama ?
By mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.


Uczeń :

Odkąd pamięć pamięta, zawsze ze mną jest ona:
łagodna, uśmiechnięta,
nad łóżeczkiem schylona.

I mówi z dziwną miną:
Znów minęła wiosna .
Tak mi rośniesz , mój synu,
jak śpiewająca sosna.


Uczeń :

Ona pierwsza pokazała
co jest dobre , co złe.
Ona pierwsza nauczyła
jak ubierać trzeba się.
Ona zawsze mi wierzył,
nawet kiedy było źle.
Ona jedna zawsze będzie,
mimo wszystko kochać mnie.

PIOSENKA „ Kochana mamo ,gdy będę duży...’’(kaseta „Muzyka w szkole’’kl.3)

Uczeń :

Kocham Cię ,Mamo ,
za twoje bajki
o kocie który
nie palił fajki...

Kocham Cię,Mamo, bo serce twoje
bije tak samo
jak serce moje.

Uczeń :

Najlepiej jest u Mamy!
-to każde dziecko wie ! Najlepiej jest u Mamy,
gdy smutno ci i źle !

Choć przygód wciąż szukamy
i poznać chcemy świat,
najlepiej jest u Mamy,
tu każdy wraca rad !

Jest wiele dróg nieznanych,
dalekich , pięknych tras –
najlepiej jest u Mamy ,
tu wraca każdy z nas.

Uczeń :

Gdybym mogła gwiazdki zliczyć,
Ziarnka piasku w bryłce ziemi,
Chciałabym Ci tyle życzyć,
Dni szczęśliwych z dziećmi Twymi.

Droga mamo!Niech pogoda
Życiu twemu stale świeci.
W niepogodę sił Ci doda
Czysta miłość Twoich dzieci.

Jak najdłużej bądź nam wzorem,
Przewodniczką w drodze świata ,
Byśmy mogli iść tym torem,
Od dzieciństwa w późne lata.

Uczeń :

Mama , to cisza
dni wyczekiwania,
ból i radość
z cierpienia.
To słowo kochane,
kroki najpierwsze,
noce nieprzespane,
i ręce najlżejsze.
To ucho najczulsze
każdy szmer usłyszy,
spojrzeniem utuli,
melodią uciszy.
Najmilsze uśmiechy ,
tkliwość i cierpliwość ,
to serce- to matka ,
to- miłość.

Uczeń:

Każdą miłość
zdobyć trzeba
praca, wyrzeczeniem
tylko miłość matki
płynie wciąż strumieniem,
miłość bez zapłaty,
bez zysku ,bez słowa
nieraz podeptana
gorzka
lecz odrasta nowa,
by znowu rozkwitnąć
najczerwieńszą barwą
bez kruszyny żalu
bez skargi.

PIOSENKA „ Polonez o mamie’’

Uczniowie( 3 lub 4) :

Chcę wam zdradzić tajemnicę Tak Małgosiu, ty masz rację
Na pewno nie wiecie I Robert tak samo
Moja mama jest najlepsza Bo na świecie każde dziecko
ze wszystkich na świcie. Cieszy się swą mamą.

Ewa powiedz Robertowi Dla każdego dziecko w świecie
Że on głupstwa plecie Jego własna mama
Moja mama jest najlepsza Jest najlepsza najpiękniejsza
Ze wszystkich na świecie. Najbardziej kochana.


Uczeń :

Na drogę życia wzięłam trzy kwiatki .
Od przyjaciela , siostry i matki .
I pomyślałam : te kwiatki świeże
Teraz powiedzą kto mnie kocha szczerze .
Najpierw mi uwiądł kwiatek przyjaciela ,
A potem zwiędły i siostry ziela .
A kwiatek Matki ma listki świeże , Bo tylko matka kocha mnie szczerze .

Uczeń :

Kocham ,Mamo , Ciebie szczerze ,
Twemu sercu tylko wierzę !
W ten dzień piękny i radosny ,
W radosny dzień tej wiosny ,
Składam Ci życzenia , Mamo ,
Jakich jeszcze nie spotkano ...

Uczeń :

Czy masz miesiąc czy też roczek ,
czy czterdziestkę już przekroczysz , zawsze mama , to jest mama ,rzecz to święta ,
ona wszystko rozumie i za tobą się ujmie ,
więc o mamie swojej zawsze pamiętaj !


DLA TATY

Uczeń : Drodzy tatusiowie . Przypuszczamy , że jesteście trochę zazdrośni , że nasz program poświęcony jest jak do tej pory wyłącznie dla mamy . Nie bądźcie tacy ! Przygotowaliśmy też coś o was i dla was !
Chłopiec : Co się tutaj dzieje , znów się spotykamy ? Przecież przed chwileczką było święto mamy ?
Dziewczynka : Było oczywiście , wszyscy się zgadzamy ! Ale kto powiedział , że to jest dla mamy ?
Chłopiec : Czy tylko mamusię kolega posiada ? O tatusiu także pamiętać wypada !
Chłopiec : (rozgląda się) To wszystko dla taty ? Aaa ..., teraz rozumiem ! Ale ja żadnego wierszyka nie umiem !
Chłopiec : Nie martw się Karolku, wiersz nie najważniejszy . Ważne byś dla taty od dziś był grzeczniejszy !
Dziewczynka : I o swoim tacie też pomyśl czasami ,a zamiast wierszyka zaśpiewaj wraz z nami :
PIOSENKA „ Nie boję się , gdy ciemno jest...’’(Arka Noego)

Chłopiec : Ach , gdyby nie tata ,powiedz co by było ? Sam zobacz jak smutno wszystkim
by się żyło .
Dziewczynka : Kto by gwoździe wbijał w ścianę ?
Chłopiec :(pokazuje zabandażowany palec ) Ja tam sam wbijałem ,ale już przestałem .
Dziewczynka : Kto by dziury wiercił w ścianie ?
Dziewczynka : Kto żelazko by naprawił ?
Dziewczynka : Kto by pokój wymalował ? I kto meble by przestawił ?
Chłopiec : Wam tylko śrubki oraz gwoździe w głowie ! Czyj tato gotuje no kto mi odpowie ?
Dziewczynka : Mój ! Wczoraj obiadek nam zrobił : Makaron – guma i kości z drobiu .
Wszystko sosikiem smacznym polane (troszeczkę tylko poprzypalane). Za bardzo to się tym nie najadłam , chociaż dwie porcje ja sama zjadłam .Tato wyciągnął wnioski praktyczne , że to obiadki są dietetyczne .
Chłopiec: Mój ciągle siedzi przy samochodzie . Z garażu prawie już nie wychodzi. Samochód czyści, sprząta, wygładza ,ale na zewnątrz nie wyprowadza. Mama obiady nosi, kolacje i ciągle krzyczy: „Skończ reperacje! Czy ta „Skoda’’, powiedz , czy ona jest już ważniejsza niż twoja żona? Z nią trzeba było iść do ołtarza ‘’. To mama ciągle tacie powtarza.
Dziewczynka: I co skutkuje, wraca do domu ?
Chłopiec: Owszem lecz hm...Nie mów nikomu! Już za 5 minut siedzi w piwnicy . motocykl składa tam w tajemnicy!
Dziewczynka: Mój ciągle siedzi przed telewizorem. Rano w południe, w nocy wieczorem ...
Chłopiec: To nie pracuje chyba ? O rany !
Dziewczynka:Owszem pracuje, ale na zmiany. Wszystko ogląda, wszystko jak leci. Czy dla dorosłych, czy też dla dzieci.
Dziewczynka: Twój telewizję ciągle ogląda , a mój w lusterku się wciąż przegląda! Ciągle krawaty sobie kupuje , bo ten źle leży , ten nie pasuje. W tym zbyt wzorzyście, w tym za jaskrawie ,a ten niechcący umoczył w kawie. Mama już ręce swe załamuje , a tato dalej nowe kupuje.
Chłopiec: Co tam krawaty, co tam krawaty! Gorzej, gdy nie ma wciąż w domu taty! Bo gdy mojemu wolne się zdarzy, zaraz z wędeczką jest już na plaży. Czy słońce świeci, czy deszczyk kapie, siedzi tak dług , aż rybkę złapie. Potem niestety chcemy nie chcemy, w kółko
rybeczki tatusia jemy. Ości wychodzą nam już uszami ,ale cóż przykrość zrobić mu mamy?
Dziewczynka: Mój tatuńcio ukochany też jest w rybkach zakochany. Lecz nie chodzi on nad rzeczkę, bo sprytniejszy jest troszeczkę. On w akwarium je hoduje! Na moment nie odstępuje Przygląda im się od rana, a do mamy pieszczotliwie mówi :„Rybko ma kochana’’.
Chłopiec: Eee! Co ty Ola, chyba żartujesz ?Mój tato...pierze, sprząta, gotuje...
Chłopiec: Pierze, gotuje...tak wszystko naraz? A mój bez przerwy powtarza „zaraz’’...
Zaraz posprzątam, zaraz położę, zaraz wyniosę,zaraz ułożę , zaraz odkurzę z chęcią mieszkanie i zaraz zrobię córciom śniadanie...Od tego zaraz mama jest chora i zaraz musi iść do doktora. Tata nerwowo wtedy się krząta i migiem w koło wszystko posprząta.
Dziewczynka: To były tylko żarty niewinne! Nasze rodzinki są całkiem inne! Nasz tatuś prawie jest wymarzony. Dobry dla dzieci, dobry dla żony. A że wad troszkę na karku dźwiga, to rzecz normalna jest przecież chyba.

Uczeń:
Wie z kalendarza każde dziecko ,
że swoje święto ma mamusia,
a tatuś także jest kochany –
więc ogłaszamy dzień tatusia.
Uczniowie(2)
Gdybyś Ty tatusiu
nie był dobry taki,
co by też robiły
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin