Piter Pan 35
Pokonywanie przeszkód 39
Powtórz gest 8
Przenoszenie monet 20
Przygotowanie do modlitwy 51
Puzzle 15
Quiz 18
Rysowanie domu 21
Slalom między zegarkami 37
Słoneczko 33
Słońce świeci dla każdego 25
Ściganie ogonka 5
Ukłon 26
Usiądź na kolana 3
Uważaj! 11
Wiewiórka do dziupli 9
Wilki i lisy 40
Wskazówki 31
Wybuch 47
Wywiad 24
Zabawa Grzesia 2
Zabawa z pudełkiem od zapałek 17
Zabójca 36
Zapamiętaj Imiona 30
Zwierzątka 50
Żywioły i zwierzęta 12
SPIS TREŚCI:
"Ból głowy" 14
Co to jest? 7
Długopis 44
Dogoń swoją parę 10
Dzień Sportowy 27
Goniące koło 43
I ty do środka 46
Imię + Gest 32
Imiona 34
Kolorowe uczucia 41
Konkurs VABANQUE 22
Korektorzy 38
Kto szybciej? 1
Kto tak jak ja? 6
Ładuj - strzelaj - broń się! 19
Łapki 13
Mag 48
Mikser + toster + słoń 23
Młyn z krzesłami 45
Mrugnięcie 42
Następca Joe Luisa 16
Nić Przyjaźni 28
Odgadywać pytania 49
Papier - kamień - nożyczki 29
Pif - paf! 4
1. KTO SZYBCIEJ?
Liczba osób: dowolna
Pomoce: Maskotka / piłka
§ Wszyscy siadają w kółku z jedną osobą w środku.
§ Osoba w środku podrzuca do góry maskotkę i wykrzykuje głośno dwa imiona osób w kółku.
§ Wymienione osoby biegną do środka i starają się złapać maskotkę
§ Ta osoba która złapie maskotkę zostaje w środku kontynuując zabawę
2. ZABAWA GRZESIA
Liczba osób: dowolna (dwie drużyny)
Pomoce: prześcieradło / materiał / koc
§ Dzieci dzielimy na dwie drużyny
§ Dwie osoby trzymają materiał (pionowo) tak by obie drużyny się nie widziały (dzieci siadają tak by ich nie widział przeciwnik)
§ Każda z drużyn wyznacza jedną osobę która siada pod materiałem
§ Gdy osoby trzymające materiał opuszczą go na dół wyznaczone dzieci muszą szybko powiedzieć imię osoby siedzącej naprzeciwko
§ To dziecko które nie zdążyło wypowiedzieć (było drugie) przechodzi do drużyny przeciwnika.
§ Gra toczy się tak długo aż w drużynie zostaną 2 osoby
3. USIĄDŹ NA KOLANA
§ wszyscy siadają w kółku
§ pierwsze z dzieci mówi jakąś swoją oryginalną cechę, wspomnienie bądź zainteresowanie – np. mam brata bliźniaka, lubię zapach pasty do butów
§ jeżeli jest ktoś, kto ma podobną cechę, zainteresowanie, siada osobie mówiącej na kolanach
§ dana osoba podaje swoje cechy dotąd aż nikt nie siądzie jej na kolanach
§ kolejna osoba w kręgu podaje swoje cechy i tak przechodzi kolejka przez wszystkich.
dyrektor-1