Plan rozwoju.doc

(114 KB) Pobierz

Ramowy rozkład dniaModel absolwentaNasza galeria

Plan rozwoju

Plan rozwoju Przedszkola Miejskiego Nr 9 w Świnoujściu na lata 2006 - 2011

Wizja:
Przedszkole przyjazne dzieciom i rodzicom

Misja:
Nasze przedszkole dba o dobre samopoczucie dzieci, wspomaga i stymuluje rozwój naszych wychowanków stosownie do ich wrodzonych możliwości, wzmacnia poczucie ich własnej wartości oraz poczucie szacunku dla innych .Wychowuje wrażliwego odbiorcę literatury i sztuki. Zapewnia wysokiej jakości edukację prowadzoną przez kompetentnych nauczycieli.

Główne cele:

  1. Tworzenie optymalnych warunków do dobrej zabawy, nauki i różnych doświadczeń poprzez przemyślane zagospodarowanie najbliższej przestrzeni dziecka - sale zabaw.
  2. Doskonalenie form współpracy z rodzicami
  3. Działanie prozdowotne i profilaktyczne.
  4. Doskonalenie kadry pedagogicznej w zakresie realizacji zadań wynikających z planu pracy dydaktyczno - wychowawczej i indywidualnych planów rozwoju zawodowego.
  5. Udoskonalenie warunków lokalowych i wyposażenia przedszkola.
  6. Propagowaie wiedzy o otaczającym środowisku przyrodniczym związanym z naszym regionem. Przybliżanie dzieciom zagadnień związanych z ochroną środowiska w swoim mieście.
  7. Kształtowanie postaw patriotycznych poprzez przybliżanie dzieciom piękna naszego kraju, regionu, rodzinnej miejscowości oraz symboli narodowych
  1. Tworzenie optymalnych warunków do dobrej zabawy, nauki i różnych doświadczeń poprzez przemyślane zagospodarowanie najbliższej przestrzeni dziecka - sale zabaw.

 

Nasze priorytety:

o        Funkcjonalne urządzenie sal zabaw i kącików do zabaw tematycznych.

o        Estetyka pomieszczeń.

o        Dostępność do materiałów dydaktycznych i plastycznych.

o        Wzbogacenie wyposażenia kącików teatralnych.

o        Zorganizowanie kącika garderoby do swobodnych zabaw i ekspresji twórczej dzieci - mobilizującej do mimowolnych wypowiedzi i dobrej zabawy.

o        Organizowanie koncertów muzycznych i spotkań teatralnych.

o        Systematyczne wzbogacanie literatury dziecięcej i pomocy dydaktycznych.

 

Uzasadnienie:

o        U wielu dzieci występują wady wymowy, problemy w formułowaniu dłuższych wypowiedzi.

o        Potrzeby rozwijania swobodnej ekspresji słownej, muzycznej, plastycznej.

 

Zamierzenia i plan działania:

o        Dokupienie akcesoriów do kącików tematycznych.

o        Wzbogacenie grup w literaturę dziecięcą.

o        Zakupienie nowego teatrzyku dla grupy I.

o        Uszycie masek i czapek do zabaw teatralnych dla wszystkich grup. Wydzielenie kącika garderoby w każdej grupie i systematyczne wzbogacanie jego.

o        Organizowanie w miarę posiadanych środków finansowych ciekawych spotkań, koncertów, przedstawień teatralnych, imprez okolicznościowych.

o        Bal integrujący dla dzieci i rodzin.

o        Systematyczna współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną - coroczne badania przesiewowe psychologiczne i logopedyczne dzieci 6 letnich oraz młodszych wytypowanych przez nauczycieli.

o        Zatrudnienie w przedszkolu nauczyciela logopedy.

 

Kryteria sukcesu:

o        Sale zabaw estetyczne i bardzo funkcjonalnie urządzone z wykorzystaniem i zagospodarowaniem dużej przestrzeni.

o        Wydzielenie pokoju dla dziewczynek.

o        Pokój do zabaw teatralnych i tematycznych.

o        Garderoby we wszystkich grupach.

o        Urządzona pracownia plastyczna dla dzieci.

o        Zwiększenie zbiorów o nowe bajki i poezje dziecięcą.

o        Uszyte czapki i maski do zabaw teatralnych.

o        Dzieci potrafią swobodnie wypowiadać się, używają mowy wiązanej, dość poprawnej gramatycznie. Chętnie formułują dłuższe wypowiedzi; wzrosło zainteresowanie słuchaniem czytanej literatury.

o        Wszystkie dzieci potrzebujące pomocy logopedycznej objęte terapią na terenie placówki.

o        Wzrost ekspresji słownej, plastycznej i muzycznej.

 

Monitorowanie:

o        Przegląd sal i kącików w poszczególnych oddziałach.

o        Rozmowy z dziećmi.

o        Obserwacje zabaw.

o        Analiza dokumentacji pedagogicznej.

o        Rozmowy z nauczycielkami.

 


Ewaluacja i progozowanie:

o        Ocena naszych działań i analiza efektów.

o        Wdrażanie nowych pomysłów, które powstaną w trakcie realizowanych celów.

  1. Doskonalenie form współpracy z rodzicami.

 

Nasze priorytety:

o        Aktywizowanie rodziców w działania przedszkola.

o        Aktywizowanie rodziców w działania przedszkola.

o        Pedagogizacja rodziców.

o        Zadowolenie rodziców z działalności przedszkola.

o        Współpraca z rodzicami oparta na bezpośrednich i pełnych zaufania kontaktach.

 

Uzasadnienie:

o        Wyniki mierzenia jakości przedszkola.

o        Niski udział rodziców w zebraniach grupowych.

o        Potrzeba częstych kontaktów indywidualnych z nauczycielem.

o        Potrzeba integracji oddziaływań wychowawczych domu przedszkola.

 

Zamierzenia i plan działania:

o        Organizacja atrakcyjnych spotkań okolicznościowych z rodzicami z wykorzystaniem scenariuszy pedagogiki zabawy ”Klanza”.

o        Organizacja balu integracyjnego dla rodzin i dzieci - 1 września.

o        Organizacja pikniku dla dzieci z okazji Dnia Matki i Ojca.

o        Ankietowanie rodziców w celu zasięgnięcia opinii w różnych sprawach dotyczących przedszkola.

o        Włączanie rodziców do pomocy przy organizowaniu imprez okolicznościowych.

o        Uatrakcyjnianie zebrań z rodzicami przez spotkania z psychologiem, logopedą.

o        Systematyczne aktualizowanie kącików dla rodziców.

o        Opracowanie i wdrożenie programu adaptacyjnego.

o        Zajęcia adaptacyjne dla dzieci i rodziców, które pierwszy raz przychodzą do przedszkola.

o        Przekazywanie rodzicom artykułów związanych z wychowaniem i edukacją.

 

Kryteria sukcesu:

o        Zwiększy się frekwencja na zebraniach i spotkaniach okolicznościowych.

o        Rodzice będą wykazywali aktywną postawę i większą otwartość w relacjach z pracownikami przedszkola.

o        Aktywność rodziców w organizacji uroczystości i wycieczek.

o        Rodzice będą śmiało prezentowali swoje opinie i pomysły do zrealizowania.

o        Wystąpi integracja oddziaływań wychowawczych domu i przedszkola.

o        Zmniejszenie stresu adaptacyjnego związanego z przyjściem do przedszkola.

 

Monitorowanie:

o        Badanie frekwencji na zebraniach i spotkaniach.

o        Analiza dokumentacji - protokóły zebrań.

o        Ankiety dla rodziców.

o        Ankiety dla nauczycieli.

o        Rozmowy z rodzicami i z nauczycielami.

 

Ewaluacja i prognozowanie:

o        Ocena działań przedszkola w zakresie współpracy z rodzicami, co umożliwia określenie stopnia spełnienia wyznaczonych celów oraz pozwoli określić kierunek dalszych koniecznych zmian.

  1. Działanie prozdowotne i profilaktyczne.

 

Nasze priorytety

o        Bezpieczeństwo w sali i w ogrodzie.

o        Przeciwdziałanie wadom postawy i wymowy.

o        Psychologicze badania przesiewowe dzieci.

o        Działania prozdrowotne.

o        Higiena.

o        Aktywność ruchowa.

o        Prawidłowe żywienie.

o        Kształtowanie postaw prospołecznych.

 

Zamierzenia i plany działania:

o        Przenoszenie zajęć i zabaw na powietrze.

o        Współpraca z pielęgniarką szkolną.

o        Kontrola higieny dzieci.

o        Konserwowanie sprzętu ogrodowego.

o        Wprowadzenie gimnastyki korekcyjnej.

o        Planowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych o charakterze profilaktyki zdrowotnej oraz bezpieczeństwa dzieci.

o        Badania logopedyczne i psychologiczne.

o        Spotkania z policjantami, strażakami - cykle zajęć z zakresu bezpieczeństwa - każdego roku.

o        Systematyczne pielęgnowanie posadzonych w ogrodzie drzew i krzewów.

o        Troska o zdrowie i racjonalne żywienie dzieci.

o        Zaproszenie teatrów dziecięcych przedstawiających treści dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia.

o        Prowadzenie zajęć kształtujących postawy prospołeczne.

 

Kryteria sukcesu:

o        Większość dzieci prezentuje aktywne postawy w zakresie dbania o zdrowie i higienę.

o        Wszystkie dzieci myją zęby po posiłkach w przedszkolu.

o        Wszystkie dzieci są raz w roku przebadane przez logopedę i psychologa.

o        Dzieci zdobyły wiedzę na temat ustrzegania się zagrożeń, znają numery alarmowe i wiedzą kiedy można się nimi posłużyć.

o        Dzieci zdobyły wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze.

o        Wykorzystują zdobyte umiejętności w życiu codziennym.

 

Monitorowanie:

o        Przegląd sal i terenu placówki pod kątem zagrożeń.

o        Rozmowy z pielęgniarką, logopedą, psychologiem.

o        Analiza dokumentacji pedagogicznej.

o        Kontrola, czy dzieci korzystają ze spacerów i zabaw na powietrzu.

o        Obserwacja dzieci w czasie zajęć i zabaw. IV.

  1. Doskonalenie kadry pedagogicznej w zakresie realizacji zadań wynikających z planu pracy dydaktyczno - wychowawczej i indywidualnych planów rozwoju zawodowego.

 

Nasze priorytety:

o        Wykształcenie kadry pedagogicznej do wysokiego poziomu, co da widoczne efekty pracy z dzieckiem.

 

Uzasadnienie:

o        Rozpoczęcie stażu na kolejne stopnie awansu zawodowego 2 nauczycielki.

o        Brak zatrudnionego na etacie logopedy.

o        Brak nauczycieli dyplomowanych.

o        Częstszy udział nauczycieli w szkoleniach zewnętrznych.

o        Droga awansu zawodowego.

o        Więcej szkoleniowych rad pedagogicznych oraz zajęć koleżeńskich z zastosowaniem nowych metod i nowatorskich form pracy.

o        Sprawnie działający WDN.

 

Zamierzenia i plan działania:

o        Podnoszenie poziomu wykształcenia do wyższego z tytułem magistra.

o        Kadra pedagogiczna będzie miała w swoim składzie nauczycielki dyplomowane.

o        Wszyscy nauczyciele chętnie uczestniczą w doskonaleniu umiejętności pedagogicznych – kursy, szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe.

o        Hospitacje koleżeńskie.

o        Recenzje książek pedagogicznych.

o        Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami na radach i seminariach.

o        Staże na kolejne stopnie awansu zawodowego.

 

Kryteria sukcesu:

o        Kadra pedagogiczna składająca się z nauczycieli mianowanych i dyplomowanych.

o        Wszyscy nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe.

o        Stosowanie prz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin