Plan pracy na miesiąc czerwiec, gr. II a „ Motylki”
Temat kompleksowy: „ Zabawy z lustrem”
· rozpoznawanie dotykiem przedmiotów codziennego użytku, wypowiadanie się na jego temat,
· odkrywanie wspólnych cech zgromadzonych przedmiotów,
· posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
· skupianie uwagi podczas tekstu czytanego,
· wykonanie swojego autoportretu.
TEMAT DNIA
DZIAŁANIA DZIECI
„ Tajemnicze pudełko”
Zabawa sensoryczna. Sprawdzanie dotykiem zawartości pudełka, odgadnięcie „ Co to za przedmiot?’. Wypowiadanie się na jego temat, cechy charakterystyczne.
Gimnastyka – zestaw własny.
„ Wspólne cechy”
Zabawa badawcza. Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów, określanie ich przeznaczenia. Szukanie dla nich wspólnej cechy ( przedmioty, w których można się przejrzeć jak w lustrze). Słuchanie ciekawostek dotyczących luster.
Umuzykalnienie.
„ Bazyliszek i inni”
Rozmowa z dziećmi n/t bajek i opowiadań,
w których występuje lustro ( Królewna Śnieżka, Królowa Śniegu, Zajączek z rozbitego lusterka, Bazyliszek ). Wysłuchanie wybranego przez dzieci utworu, zabawy dramowe do wysłuchanego tekstu.
„ Zajączek z lusterka” zabawy lusterkami w puszczanie zajączków.
„ Kółka i lustro”
Rysowanie i naklejanie różnokolorowych kółek. Przeliczanie ich. Przykładanie lusterka i sprawdzanie „ Ile teraz jest kółek?”
„ Teatr z lustrem”
Wykonywanie poleceń nauczyciela, a także wymyślanie własnych. Naśladowanie uczuć, robienie grymasów, recytacja wierszy, śpiewanie piosenek.
„ Mój autoportret” wyjaśnienie znaczenia słowa autoportret , przyglądanie się sobie w lustrze, określanie koloru oczu, włosów, rysowanie swojego portretu, wycinanie ramek.
Literatura:
· zeszyt roboczy nauczycielki
· M. Orłoń „ Legendy i podania polskie
· Zbiór Baśni dla Dzieci
Zabawy ruchowe:
· naśladowcza „ Lustro”
· „ Co widzę po drugiej stronie lustra?” na wyobraźnię.
Temat kompleksowy: „ Znamy różne pojazdy”
· obserwowanie i rozpoznawanie różnych pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych,
· rozpoznawanie i nazywanie dźwięków wydawanych przez pojazdy,
· poznawanie przydatności pojazdów specjalnych: Karetka pogotowia, wóz strażacki,
· udział w zabawach manipulacyjnych i konstrukcyjnych,
· klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy,
· doskonalenie spostrzegawczości, wrażliwości słuchowej,
· ćwiczenie mięśni narządów mowy.
„Pojazdy poruszające się po drogach”
Słuchanie wiersza I. Sikiryckiego
„ Bezpieczna droga” połączone z wypowiedziami dzieci n/t ilustracji przedstawiających różne pojazdy. Uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Określanie przydatności pojazdów.
„ Pojazdy na kołach” zadanie rysunkowe z nalepkami. Kolorowanie pojazdów specjalnych.
„ Pociągi jeżdżą po szynach”
Uważne słuchanie wiersza H. Łochockiej
„ Pociąg”. Zapoznanie z wyglądem pociągu, sposób poruszania się, rodzaje pociągów. Ćwiczenia narządów mowy na zgłoskach puff.
„ Podróż na Bezludną Wyspę”
Opowieść ruchowa „ Podróż” – uważne słuchanie opowiadania nauczyciela, ilustrowanie go ruchem. Oglądanie ilustracji przedstawiających różne pojazdy latające, nazywanie ich.
„ Kosmiczny pojazd” rysowanie pojazdu przyszłości, pobudzenie wyobraźni dziecięcej.
„ Rejs dookoła Świata”
Zabawa słuchowa – rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez pojazdy, rozpoznawanie pojazdów. Wyszukiwanie ilustracji przedstawiających pojazdy wodne. Próba odpowiedzi na pytanie „Czemu statek nie tonie?” Płyniemy dookoła świat – zabawa.
„ Co to za pojazd?”
Rozwiązywanie zagadek słuchowych, słownych i obrazkowych. Utrwalenie wiadomości o pojazdach, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podróżowania każdym z nich.
Gimnastyka – zestaw X wg K. Wlaźnik.
· I. Sikirycki „ Bezpieczna droga”
· H. Łochocka „ Pociąg”
· J. Tuwim „ Lokomotywa”
· Moja pierwsza encyklopedia – pojazdy,
· Zeszyt roboczy nauczycielki.
· bieżne – Samochody, Pociągi, Samoloty
Opracowała
Małgorzata Cacko
dyrektor-1