Plan pracy na miesiąc czerwiec.doc

(53 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc czerwiec, gr

Plan pracy na miesiąc czerwiec, gr. II a „ Motylki”

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Zabawy z lustrem”

 

·         rozpoznawanie dotykiem przedmiotów codziennego użytku, wypowiadanie się na jego temat,

·         odkrywanie wspólnych cech zgromadzonych przedmiotów,

·         posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi,

·         skupianie uwagi podczas tekstu czytanego,

·         wykonanie swojego autoportretu.

 

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

„ Tajemnicze pudełko”

 

 

Zabawa sensoryczna. Sprawdzanie dotykiem zawartości pudełka, odgadnięcie „ Co to za przedmiot?’. Wypowiadanie się na jego temat, cechy charakterystyczne.

Gimnastyka – zestaw własny.

 

 

„ Wspólne cechy”

 

 

Zabawa badawcza. Rozpoznawanie  i nazywanie przedmiotów, określanie ich przeznaczenia. Szukanie dla nich wspólnej cechy ( przedmioty, w których można się przejrzeć jak w lustrze). Słuchanie ciekawostek dotyczących luster.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Bazyliszek i inni”

 

 

Rozmowa z dziećmi n/t bajek i opowiadań,

w których występuje lustro ( Królewna Śnieżka, Królowa Śniegu, Zajączek z rozbitego lusterka, Bazyliszek ). Wysłuchanie wybranego przez dzieci utworu, zabawy dramowe do wysłuchanego tekstu.

„ Zajączek z lusterka” zabawy lusterkami w puszczanie zajączków.

 

 

„ Kółka i lustro”

 

Rysowanie i naklejanie różnokolorowych kółek. Przeliczanie ich. Przykładanie lusterka i sprawdzanie „ Ile teraz jest kółek?”

Umuzykalnienie.

 

 

„ Teatr z lustrem”

 

Wykonywanie poleceń nauczyciela, a także wymyślanie własnych. Naśladowanie uczuć, robienie grymasów, recytacja wierszy, śpiewanie piosenek.

„ Mój autoportret” wyjaśnienie znaczenia słowa autoportret , przyglądanie się sobie w lustrze, określanie koloru oczu, włosów, rysowanie swojego portretu, wycinanie ramek.

 

 

Literatura:

·         zeszyt roboczy nauczycielki

·         M. Orłoń „ Legendy i podania polskie

·         Zbiór Baśni dla Dzieci

 

Zabawy ruchowe:

·         naśladowcza „ Lustro”

·         „ Co widzę po drugiej stronie lustra?” na wyobraźnię.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Znamy różne pojazdy”

 

·         obserwowanie i rozpoznawanie różnych pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych,

·         rozpoznawanie i nazywanie dźwięków wydawanych przez pojazdy,

·         poznawanie przydatności pojazdów specjalnych: Karetka pogotowia, wóz strażacki,

·         udział w zabawach manipulacyjnych i konstrukcyjnych,

·         klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy,

·         doskonalenie spostrzegawczości, wrażliwości słuchowej,

·         ćwiczenie mięśni narządów mowy.

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

„Pojazdy poruszające się po drogach”

 

 

Słuchanie wiersza I. Sikiryckiego

„ Bezpieczna droga” połączone z wypowiedziami dzieci n/t ilustracji przedstawiających różne pojazdy. Uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Określanie przydatności pojazdów.

„ Pojazdy na kołach” zadanie rysunkowe z nalepkami. Kolorowanie pojazdów specjalnych.

 

 

„ Pociągi jeżdżą po szynach”

 

 

Uważne słuchanie wiersza H. Łochockiej

„ Pociąg”. Zapoznanie z wyglądem pociągu, sposób poruszania się, rodzaje pociągów. Ćwiczenia narządów mowy na zgłoskach puff.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Podróż na Bezludną Wyspę”

 

 

Opowieść ruchowa „ Podróż” – uważne słuchanie opowiadania nauczyciela, ilustrowanie go ruchem. Oglądanie ilustracji przedstawiających różne pojazdy latające, nazywanie ich.

„ Kosmiczny pojazd” rysowanie pojazdu przyszłości, pobudzenie wyobraźni dziecięcej.

 

 

 

„ Rejs dookoła Świata”

 

 

Zabawa słuchowa – rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez pojazdy, rozpoznawanie pojazdów. Wyszukiwanie ilustracji przedstawiających pojazdy wodne. Próba odpowiedzi na pytanie      Czemu statek nie tonie?” Płyniemy dookoła świat – zabawa.

Umuzykalnienie.

 

„ Co to za pojazd?”

 

 

Rozwiązywanie zagadek słuchowych, słownych i obrazkowych. Utrwalenie wiadomości o pojazdach, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podróżowania każdym z nich.

Gimnastyka – zestaw X wg K. Wlaźnik.

 

 

Literatura:

·         I. Sikirycki „ Bezpieczna droga”

·         H. Łochocka  „ Pociąg”

·         J. Tuwim „ Lokomotywa”

·         Moja pierwsza encyklopedia – pojazdy,

·         Zeszyt roboczy nauczycielki.

 

Zabawy ruchowe:

·         bieżne – Samochody, Pociągi, Samoloty

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin