Plan pracy na miesiąc luty, gr. II a „ Motylki”
Temat kompleksowy: Oto jestem ja.
· budzenie świadomości własnego ciała z uwzględnieniem jego symetrii,
· wyróżnianie i nazywanie poszczególnych części ciała,
· rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony ciała,
· wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych usprawniających różne części ciała.
Temat zajęcia
Przewidywane osiągnięcia dzieci
„ Moje oczy”
Słuchanie opowiadania Marii Kownackiej „ Na własne oczy”. Dostrzeganie tego, co się dzieje wokół nas. Kojarzenie obrazka z werbalnym i słuchowym opisem. Ćwiczenie pamięci wzrokowej. Posługiwanie się pojęciem
„ para”.
Gimnastyka.
„ Moje uszy”
Uświadomienie dzieciom, w jaki sposób powstają uszkodzenia słuchu na podstawie treści opowiadania B. Formy
„ Hałas”. Pokazanie dzieciom sposobów chronienia słuchu np. słuchawki. Określanie i nazywanie usłyszanych odgłosów.
Umuzykalnienie.
„ Moje ręce”
Próby rozróżnienia prawej i lewej strony ciała przy nauce wyliczanki. Zapamiętanie jej. Wykonywanie różnych czynności, określanie, którą ręką je wykonujemy. Wyrabianie sprawności rąk w pracy konstrukcyjnej.
Praca plastyczna.
„ Moje nogi”
Wprowadzenie nowej zabawy „ Pingwinek”. Rozróżnianie prawej i lewej nogi. Podejmowanie prób zawiązania sznurówki.
Umuzykalnienie: Nauka piosenki „ Ja już nie jestem taki malutki”.
„ Oto ja”
Nauka wiersza A. Kamieńskiej „ Ania”.
Poczucie świadomości własnego ciała z uwzględnieniem jego symetrii. Pokazanie dzieciom zróżnicowania koloru oczu i włosów. Wyróżnianie i nazywanie poszczególnych części ciała.
Zabawy ruchowe:
· naśladowcza „ Potraficie tak?”
· rytmiczna „ Klaskanie w rytm imion”
· z elementem orientacji „ Prawo-lewo”
· z elementem równowagi „ Partnerzy”
· „ Od stóp do głów”
· ze śpiewem „ Pingwinek”
Literatura:
· M. Kownacka „ Na własne oczy”
· B. Forma „ Hałas”
· A. Kamieńska „ Ania”
· wyliczanka „ Na prawo, na lewo”
Opracowała
Małgorzata Cacko
dyrektor-1