Plan pracy na miesiąc wrzesień gr II a.doc

(55 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc wrzesień gr II a „ Motylki

Plan pracy na miesiąc wrzesień gr. II a „ Motylki

 

Temat kompleksowy: Savoir - vivre czterolatków.

  • umiejętne wykonywanie czynności samoobsługowych,
  • przypomnienie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków – właściwe posługiwanie się sztućcami i kubkiem,
  • w czasie odpoczynku  nie przeszkadzanie śpiącym kolegom – słuchanie muzyki relaksacyjnej,
  • przestrzeganie umów dotyczących korzystania ze wspólnych zabawek,
  • używanie zwrotów grzecznościowych,
  • używanie form powitania i pożegnania w odpowiednim momencie.

 

 

TEMAT DNIA

 

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

„ Magiczne słowa”

 

Poznanie i zdobycie praktycznej umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych poprzez scenki dramowe. Słuchanie opowiadania „ Mateusz na zaczarowanej wyspie”, próba oceny postępowania Mateusza. Rozwiązanie problemu  „ Dlaczego Mateusz został sam?” Wykonanie papierowych serduszek dla kolegi z grupy, doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami z zachowaniem bezpieczeństwa.

 

 

„ Dobrzy koledzy”

 

Przypomnienie i ustalenie zasad wspólnego korzystania z zabawek. Czytanie fragmentów bajki „ Pinokio” – zabawa     Prawda – nieprawda”, mówienie rzeczy prawdziwych i nieprawdziwych – przy nieprawdziwych podnoszenie ręki do góry. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową z wykorzystaniem szarf w 4 kolorach, uważne słuchanie poleceń nauczycielki.

 

 

„ Dobre maniery przy stole”

 

Zabawa tematyczna „ Nakrywamy do stołu” – demonstracja prawidłowego nakrycia stołu. Nauka nakrywania stołu i kultury jedzenia. Uzupełnianie karty pracy – dorysuj szlaczki na talerzu i sztućcach. Zabawa rytmiczno – ruchowa, wykorzystanie gestów witania się, żegnania, dziękowania, przepraszania. Ćwiczenia ortofoniczne na słowach: proszę, dziękuję, przepraszam. Próby śpiewania tych słów na różną melodię.

 

 

 

 

„ Czysty przedszkolak”

 

Wyróżnianie przedmiotów służących do codziennego mycia, doskonalenie umiejętności wyselekcjonowania żądanych elementów z całości. Rozwijanie umiejętności przyporządkowywania elementów z jednego zbioru do odpowiednich elementów drugiego zbioru ( kubek, szczoteczka, pasta).  Karta pracy.

 

 

„ Uśmiech na co dzień”

 

Wysłuchanie wiersza „ Jak się zmieniam” ilustrowanego symbolami minek twarzy. Wypowiedzi dzieci n/t „ Co to za minka?”. Zabawy mimiczne przy lusterku „ Jestem wesoły – jestem smutny”. Wymyślanie przez dzieci innych minek i określanie ich nastroju. Praca plastyczna – wykonanie swojej ulubionej minki na tekturowym kółku – wykorzystanie plasteliny. Umiejętne ugniatanie, wałkowanie i naklejanie na tekturkę. Doskonalenie sprawności manualnej dłoni.

 

 

Literatura:

  • zeszyt roboczy nauczyciela,
  • H. Kruk „ Wybór literatury….”
  • Antologia literatury dla dzieci.

 

 

Zabawy ruchowe:

  • z elementem równowagi „ Zanieś śniadanie”,
  • naśladowcza  „ Zrób to, co ja”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Owocowy zawrót głowy”

  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spotykanych owoców z jesiennych zbiorów,
  • określanie miejsca, w którym rosną owoce – sad,
  • budzenie zainteresowania przyrodą w okresie jesieni,
  • rozumienie konieczności spożywania owoców jako źródła witamin.

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA DZIECI

 

 

„ Gdzie rosną owoce?”

 

Praca z obrazkiem, zapoznanie dzieci z plonami zbieranymi w ogrodzie i sadzie oraz koniecznością gromadzenia zapasów.

Wprowadzenie wyrazu do globalnego czytania; owoce, sad, ogród. Ćwiczenia umiejętności kolejnego wypowiadania się. Ćwiczenia oddechowe „ Gruszki” – dmuchanie na bibułkową gruszkę, uważne słuchanie poleceń nauczycielki.

 

 

„ Co się w sadzie rumieni?

 

Słuchanie wiersza M. Kownackiej „ Jesienią, jesienią”. Budzenie zainteresowania przyrodą w okresie jesieni, wyjaśnienie dlaczego owoce należy myc przed jedzeniem.

Zabawa dydaktyczna „ Koszyki z owocami” – umiejętne segregowanie owoców wg rodzaju, kształtu i wielkości. Przeliczanie owoców w koszykach. Wprowadzenie graficznego zapisu liczby 1.

 

 

„ Pod owocami zgina się grusza”

 

Ćwiczenia ruchowo – graficzne – kreślenie obiema rękami w powietrzu kształtu owoców różnej wielkości. Zabawy rytmiczne – swobodny marsz po dywanie, bieg na palcach, marsz z jednoczesnym klaskaniem w dłonie, wspinanie na palcach, bieg w dowolnym kierunku, szybkie zatrzymanie na umowny sygnał. Praca plastyczna „ Grusza” – umiejętne posługiwanie się klejem.

 

 

„ Czerwone jabłuszko, złocista gruszeczka”

 

Zabawa w kręgu z rozdaniem dzieciom sylwet gruszek i jabłek. Przyczepianie ich do sylwet drzew przypiętych do tablicy. Utrwalenie nazw drzew: jabłoń i grusza. Lepienie z masy papierowej jabłka i gruszki. Zachęcanie i przyzwyczajenie dzieci do dbania o ład i porządek swojego miejsca pracy.

Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych – zestaw własny.

 

 

„ Smaczne śliweczki”

 

Zabawa dydaktyczna „ Czarodziejski worek” – rozpoznawanie dotykiem owoców. Zabawa ze śliwkami, utrwalenie pojęć: duży, mały. Odkładanie śliwek zgodnie z umową – małe do koszyczka, duże do miski. Praca zespołowa „ Sad” – wykorzystanie różnego rodzaju farb: akwarele, plakatówki, do malowania palcami.

 

 

 

Literatura:

  • zeszyt roboczy nauczycielki
  • H. Kruk „ Z ludźmi i przyrodą”
  • M Kownacka „ Razem ze słonkiem – złota jesień”

 

 

Zabawy ruchowe:

  • z elementem toczenia „ Toczenie jabłek”,
  • z elementem rzutu i celu „ Rzut woreczkiem do kosza”

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin