Plan pracy na miesiąc październik gr.doc

(37 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc październik gr

Plan pracy na miesiąc październik gr. II „ Smerfy”

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Robi się coraz chłodniej”.

 

·         poznanie charakterystycznych dla późnej jesieni zjawisk atmosferycznych,

·         poznanie sposobów przygotowania się ludzi do zimy,

·         opanowanie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania w zależności od pogody.

 

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

„ Jak ludzie szykują zapasy na zimowe czasy?”

20.X

 

Słuchanie wiersza M. Kownackiej „ W spiżarni” – przybliżenie dzieciom tematyki związanej z przygotowaniem się ludzi do zimy. Gromadzenie zapasów, zapoznanie dzieci z różnymi sposobami przygotowania zapasów: kompoty, dżemy, soki, kiszenie kapusty. Wprowadzenie do globalnego czytania zwrotu „ zimowe zapasy”. Karta pracy – uzupełnianie i kolorowanie.

 

 

„ W spiżarni”

21.X

 

Oglądanie słoików, próby określenia ich zawartości, próbowanie i określanie smaku ( słodki, kwaśny, słony).

Przeliczanie dżemów, kompotów i soków, utrwalenie liczebnika głównego 4.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – zestaw VI wg K. Wlaźnik.

 

 

„ Jesienna pogoda”

22.X

 

Rozpoznawanie i nazywanie zjawisk charakterystycznych dla późnej jesieni. Używanie określeń:  mgła, wiatr, deszcz. Z Kubusiem Puchatkiem rozmawiamy o mgle i wietrze.

„ Pokaż obrazek, o którym mówię” zabawa dydaktyczna. Składanie obrazka z części; przyczyna i skutek, łączenie czynności i ich skutków, ustalanie w jakiej kolejności, co trzeba zrobić, aby osiągnąć cel.

 

 

„ Gdzie jest para butów?”

23.X

 

Oglądanie różnych butów, wypowiedzi n/t ich wyglądu i przeznaczenia. Dobieranie butów w pary i ustawianie ich w szyku. Chowanie jednej pary butów i przed szukaniem odgadywanie, której brakuje. Słuchanie wiersza D. Gellnerowej „ Buty chcą iść na przechadzkę”. Ćwiczenie prawidłowego zakładania butów.

 

 

„ Nasze ubranie”

24.X

 

Słuchanie opowiadania I. Salach „ Jak Ola się ubiera?” Rozpoznawanie i nazywanie ubrań. Działania praktyczne w szatni: kolejność i sposób zakładania ubrań, ćwiczenie umiejętności odwracania ubrań na prawą stronę.

Praca z książką „ Ubieramy chłopca/dziewczynkę”, przypomnienie stron ciała przód, tył, bok.

 

 

Literatura:

·         M. Kownacka „ W spiżarni”

·         „ Zapasy” autor nieznany,

·         I. Salach „ Jak Ola się ubiera?”

·         D. Gellnerowa „ Buty chcą iść na przechadzkę”

 

Zabawy:

·         orientacyjno – porządkowa „ Słońce świeci, deszcz pada”

·         z elementem równowagi „ Omiń kałużę”

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin