Plan pracy na miesiąc październik gr. II „ Smerfy”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Robi się coraz chłodniej”.
· poznanie charakterystycznych dla późnej jesieni zjawisk atmosferycznych,
· poznanie sposobów przygotowania się ludzi do zimy,
· opanowanie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania w zależności od pogody.
Temat dnia
Działania dzieci
„ Jak ludzie szykują zapasy na zimowe czasy?”
20.X
Słuchanie wiersza M. Kownackiej „ W spiżarni” – przybliżenie dzieciom tematyki związanej z przygotowaniem się ludzi do zimy. Gromadzenie zapasów, zapoznanie dzieci z różnymi sposobami przygotowania zapasów: kompoty, dżemy, soki, kiszenie kapusty. Wprowadzenie do globalnego czytania zwrotu „ zimowe zapasy”. Karta pracy – uzupełnianie i kolorowanie.
„ W spiżarni”
21.X
Oglądanie słoików, próby określenia ich zawartości, próbowanie i określanie smaku ( słodki, kwaśny, słony).
Przeliczanie dżemów, kompotów i soków, utrwalenie liczebnika głównego 4.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – zestaw VI wg K. Wlaźnik.
„ Jesienna pogoda”
22.X
Rozpoznawanie i nazywanie zjawisk charakterystycznych dla późnej jesieni. Używanie określeń: mgła, wiatr, deszcz. Z Kubusiem Puchatkiem rozmawiamy o mgle i wietrze.
„ Pokaż obrazek, o którym mówię” zabawa dydaktyczna. Składanie obrazka z części; przyczyna i skutek, łączenie czynności i ich skutków, ustalanie w jakiej kolejności, co trzeba zrobić, aby osiągnąć cel.
„ Gdzie jest para butów?”
23.X
Oglądanie różnych butów, wypowiedzi n/t ich wyglądu i przeznaczenia. Dobieranie butów w pary i ustawianie ich w szyku. Chowanie jednej pary butów i przed szukaniem odgadywanie, której brakuje. Słuchanie wiersza D. Gellnerowej „ Buty chcą iść na przechadzkę”. Ćwiczenie prawidłowego zakładania butów.
„ Nasze ubranie”
24.X
Słuchanie opowiadania I. Salach „ Jak Ola się ubiera?” Rozpoznawanie i nazywanie ubrań. Działania praktyczne w szatni: kolejność i sposób zakładania ubrań, ćwiczenie umiejętności odwracania ubrań na prawą stronę.
Praca z książką „ Ubieramy chłopca/dziewczynkę”, przypomnienie stron ciała przód, tył, bok.
Literatura:
· M. Kownacka „ W spiżarni”
· „ Zapasy” autor nieznany,
· I. Salach „ Jak Ola się ubiera?”
· D. Gellnerowa „ Buty chcą iść na przechadzkę”
Zabawy:
· orientacyjno – porządkowa „ Słońce świeci, deszcz pada”
· z elementem równowagi „ Omiń kałużę”
Opracowała
Małgorzata Cacko
dyrektor-1