Techniki manipulacji - Sergiusz Kizińczuk.pdf

(771 KB) Pobierz
108258190 UNPDF
108258190.003.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli. pl
Data: 15.11.2007
Tytuł: Techniki manipulacji w praktyce
Autor: Sergiusz Kizińczuk
Wydanie I
ISBN: 978-83-7582-026-3
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna, Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www. ZloteMysli. pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli. pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
108258190.004.png 108258190.005.png
SPIS TREŚCI
................................................................................................... 4
1.
POWITANIE
.................................................................................6
MANIPULACJA NIEJEDNO MA IMIĘ...
..................................... 10
ZAMIAST WSTĘPU – TROSZKĘ TEORII
.................................... 17
DLACZEGO ULEGAMY MANIPULACJI?
....................................34
Zasada maksymalizacji własnego zysku
czy własnych korzyści
.................... 42
Zasada odwzajemniania lub wdzięczności
.....................................................44
Zasada symboli autorytetu
............................................................................. 46
............................................................................. 49
Zasada społecznego dowodu słuszności
......................................................... 51
Zasada zaangażowania i konsekwencji
.......................................................... 52
Zasada niedostępności (wyjątkowości)
.......................................................... 53
POTĘGA I MAGIA SŁÓW
............................................................ 55
TECHNIKI MANIPULACJI W PRAKTYCE
..................................67
SZKOLENIA SPRZEDAŻOWE
................................................... 114
OBRONA PRZED MANIPULACJĄ
............................................ 139
ZAKOŃCZENIE
........................................................................ 144
***
2.
3.
4.
Zasada lubienia i sympatii
5.
6.
7.
8.
9.
108258190.006.png 108258190.001.png
TECHNIKI MANIPULACJI W PRAKTYCE – Sergiusz Kizińczuk
***
str. 4
***
Zanim zaczniesz czytać niniejszą publikację – uświadom sobie, że
między wywieraniem wpływu, perswazją, hipnotycznym marketin­
giem czy manipulacją tak naprawdę nie ma absolutnie żadnej istot­
nej różnicy! Cel jest zawsze ten sam – przekonać drugą osobę, by po­
stępowała zgodnie z naszymi założeniami. Różnice tkwią jedynie
w nazwie.
Równie dobrze mógłbyś powiedzieć „wpuszczanie w kanał”, „w mali­
ny” itd., choć to już brzmi znacznie mniej elegancko. Wywieranie
wpływu czy perswazja brzmią bardziej elegancko niż manipulacja, to
fakt, ponadto manipulacja sugeruje oszustwo, lecz
cel jest jednak zawsze ten sam, zaś granica między oszustwem a ma­
nipulacją jest niekiedy naprawdę trudna do wychwycenia.
Mimo iż w publikacji tej znajdziesz wiadomości z wielu dziedzin,
m.in. psychologii, socjologii, Programowania Neurolingwistycznego
(NLP), a nawet fizjologii, publikacja ta nie jest podręcznikiem z żad­
nej z tych dziedzin. Ja jedynie sygnalizuję istnienie pewnych zjawisk.
Zainteresowanych odsyłam do fachowych publikacji z powyższych
dziedzin.
Te metody istnieją – bez względu na to, co o nich myślisz...
Przeczytanie tej książki sprawi, że nauczysz się perfekcyjnie manipu­
lować innymi ludźmi, samemu pozostając odpornym na manipula­
cję.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sergiusz Kizińczuk
***
108258190.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin